Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 23 maj 2012

Av Lisa - 23 maj 2012 21:27

Till å börja med måste jag bara hylla min fantastiska stora son.

Han var med oss på jobbet på utflykt å han var så duktig.

Omtänksam mot de gamla å världens bästa hjälpreda!

Visst, en viss uttråkan infann sej på slutet, men stolt mamma är bara förnamnet.   


Jag har jobbat efter utflykten med å det har flutit på toppenbra. :D

Det är verkligen kul å få vara med å göra nått lite utöver det vanliga.

Å när man får ta del av det positiva det ger!

I morron ska jag hjälpa till på en annan avdelning, även det känns kul som lite omväxling. :)


Fick ett aviserings-sms i eftermiddags. På min dator!

Har inte haft möjlighet å hämta den, men den ligger på Ica å väntar! :D

I morron ska jag hämta hem den så fort jag får chansen.


I morron bitti är det också äntligen dags för Martin att träffa en doktor.

Ni vet ju vid det här laget att jag såklart vill ha en frisk man å klara besked!


Nu ska jag kvällsshoppa ett gäng shorts till barnen, för här står vi chokade av värmen utan vettiga kläder att ta på våra pojkar.

Hurra för rea säger jag, Me&I, Blingo(rean startar först i morron) å PompDeLux, here I come. :D


Snart är allt som vanligt igen.

Blogg med bilder. :D

Nya datorn får dock stanna hemma i helgen, men den gamla ska med.

För Lalandia måste väl erbjuda nät till sina gäster? :P


Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Vardag · Viggo
Av Lisa - 23 maj 2012 21:16

Nu kommer äntligen receptet på de tunnbrödsrullar som i olika variationer kan bli sommarens favorit-alternativ till potatissalladen.

Orginalreceptet kommer från Ica's trevliga grillapp. :D


Tunnbrödsrullar på grillen.

3 rullar.


3 st mjuka tunnbröd

8 kokta potatisar(passar säker ännu bättre med nypotatis.)

2 dl riven västerbottenost

2 creme fraiche

1 näve ruccola

salt å peppar


Hacka potatisen å blanda med ost, creme fraiche å ruccola.

Smaka av med salt å peppar.

Bred röran på tunnbröden å rulla i hop.

Linda in i folié å grill i ca fem minuter på varje sida.

Servera till kryddkorv eller vad ni gillar. :D


Bilden uteblir dock tyvärr, men ni få tro mitt ord när jag lovar att det är en höjdare. :)

Av Lisa - 23 maj 2012 11:21


 

Hur många bärbuskar, örtfrön å tomater jag än planterar kommer min älskade Jasminbuske alltid toppa listan över trädgårdens bästa!

Av Lisa - 23 maj 2012 08:59

Martin är fortsatt hängig å hemma från jobbet(jotack, då är det illa, det har hänt två dagar innan, nånsin!).

Han ska till doktorn i morron bitt å då hoppas vi på besked å bot.

Fram tills dess njuter jag lite grand av det faktum att han är hemma hos oss., för även fast han är dålig är det ganska stor skillnad mot å va ensam vuxen

Barnen är hemma från dagis, men för att Martin ska kunna vila ska Viggo me mej å jobbklanen på utflykt. :D


Även fast Martins-sjukdomsoro smittat av sej på mej så den ligger å gror under skinnet på mej med så känner jag mej upprymd, lycklig å glad. Å tacksam.

För underbara ungar å världens finaste man.

Jag vet inte om det är sommaren som gör det, eller om det är bekräftelsen på jobb.

Oavsett vilket hoppas jag på att känslan vill stanna kvar. Länge å för alltid!


Ha en bra dag. Här gör vi det bästa av vad vi har!

coolingar i hatt!

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards