Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 16 maj 2012

Av Lisa - 16 maj 2012 20:02

Ligger i soffan med ett litet glas vin(det är ju lill-lördag för tusan!) å pustar ut efter en härlig men intensiv dag.

Trots alltså, om jag fått en krona för varje nej, låt bli, sluta eller lyssna som kommit ur min mun i dag hade jag varit miljonär nu. :)

Vi tog en sväng till Öppna förskolan i förmiddags, men när vi skulle vidare ville Viggo hellre följa med Nina å Noah å slänga skräp än till fiskaffären så fick det bli.

Jag å Leo handlade fisk å god krydda till kvällens grillade fiskpaket ensamma.

Leo sov i bilen dit, men inget mer sen på hela dagen, men han var lika glad för det. :)

När vi skulle hämta upp Viggo ville han stanna å äta lunch å leka vidare så vi blev kvar hela eftermiddagen med. :D

Trevligt värre, barnen lekte å vi andra pratade. :)


På vägen hem körde vi inom Ica(igen) å kompletterade det sista till middagen innan vi landade hemma, tände grillen å skar lax, lubb, kokt potatis, morötter å purjo till paketen som toppade med citron, grädde, smör å Väggas fiskkrydda blev vår supersmarriga middag. :)


Har velat hela dagen hurvida jag skulle överge min lilla familj för att följa med övriga familjen dvs mamma, pappa å Stina för å fira Gustavs födelsedag i Kalmar.

Det känns kluvet att va i från barnen en hel ledig dag när de ska sova borta sen på fredagen, men jag har bestämt mej för å unna mej en paus. :)

Kalmar it is alltså. :D

Fortfarande lite kluvet, men beslutet är taget. :D

Jag träffar å umgås med mina barn så gott som all ledig tid i vanliga fall så det där dåliga samvetet jag plågas med så fort jag gör nått ensam ska jag skuffa undan till nått hörn! :D

Ska bli trevligt å få ha familjen för mej själv å att träffa Gustav å Elin. :)

Efter vad jag kan urläsa är ikea öppet trots röd dag i almanackan, så det vill jag passa på å besöka. :P


Det kommer kanske bli lite tyst här i morron alltså, men jag har förberett nått tidsinställt inlägg så kolla in ändå.

De inläggen kommer inte upp på facebook så titta in på det vanliga sättet med så missar ni inget. :D


Kram å gonatt på er! :)

Av Lisa - 16 maj 2012 19:45

Vårt hem är på väg genom en långsam förvandling.

En förvandling mot vitt å lite shabbychic. :)

Sovrummet är först ut.


Har hämtat ett stort paket i dag, från Hemtex.

Extremt snabb leverans, beställde i måndags å fick avi:n redan i går.

Sånt gillar jag. :D


I paketet gömde sej:




(direktlänkar: liten lampfot, stora lampfötter(till vardagsrummet) lampskärmskjol, skärmhållare)

Av Lisa - 16 maj 2012 15:46

 

Jo, man kan kalla det beslutsångest, eller shoppingglädje kanske? :P

Inte mindre än sex olika smakessenser har jag lyckats klicka hem från Borgeby Kryddgård.

Päronbiskvier, macrons å cupcakes.

Ååååå vad kul det ska jag bli å testa dem.

När det finns tid till det, det är en senare fråga.

Nu är jag bara glad att jag har chansen att exprimentera när tiden dyker upp. :)

Av Lisa - 16 maj 2012 09:09

Har hämtat frukost(å ett paket. :)) på Ica.

Avnjutit nybakta frallor å Torpicanas nya jucie(äppel, rabarb å hallon! mums!).

Ska dricka upp mitt kaffe å sminka mej sen ska vi en efter Viggos önskemål en sväng till Öppna förskolan.

Efter det ska vi, som vanligt, på en liten shoppingtur.

Fiskaffären i Vägga å CG hoppas jag hinna besöka innan Leo ska sova.


Vädret verkar annars rätt lovande för att hoppa studsmatta å plantera om tomater i. :)

Gott har vi det i allafall oavsett vad vi ska hitta på. :)


Ha en bra onsdag(fredag? :P)!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards