Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 maj 2012

Av Lisa - 6 maj 2012 21:46

Jag är dödstrött ärligt talat.

Har varit full fart nu i ett par dagar å jag får lite panik på tanken att jag redan är så slut.

Fem arbetsdagar väntar om än bara ett hygienmöte på tisdag.

Hoppas, hoppas det går fort fram tills nästa helg för jag saknar redan tiden med barnen.


Det känns som jag redan ligger efter med diverse plock här hemma å jag hatar att inte ha tid.

Gah. Tur att det är en-gångs-grej det här. :)

Galet att jag skrivit in mina arbetstider ända fram till semesterna nu.

Å ännu galnare att jag varit i gång å jobbat i ett halvår...?!

Tiden springer verkligen i väg.


Nu ska jag lägga mej å hoppas på många timmars sömn innan klockan ringer å allt rullar på igen!


(rullad-receptet får ni vänta lite på alltså, tror ni nånsin på mej när jag lovar recept numera?)

Av Lisa - 6 maj 2012 21:32

Tosca-ananas ja.

Jag kallar efterrätten klassisk.

Egentligen är det väl mer klassiskt med äpplen i stället för ananas, men för mej finns det inga alternativ. :D

Den här efterrätten åt vi som barn efter söndagsmiddagen å den ingick i den trerättermeny jag fick som hemkunskapsuppgift att laga till föräldrarna när jag gick i åttan. :)

Då gick den hem.

I dag var det mest jag som jublade. :P

Ändock, här har ni receptet. :)


 


Gillar man ananas å tosca-smet, då gillar man det här.

Å uteslut för guds skull inte den där grädden på toppen nu. :)


Av Lisa - 6 maj 2012 16:17

I den här familjen är vi barnsligt förtjusta i traditonell söndagsmiddag.

Å med traditionell menar jag, kött, potatis å sås å helst ligone/géle å smörgåsgurkor. :D

Stek, älgfärsbiffar, köttfärslimpa tex.


Den här jobbsöndagen blir inget undantag.

I dag vankas det oxrullader, pressad potatis å till efterrätt: klassikern toscaananas!


Familjen åkte till mormorn å morfarn för å hämta släpet å kvar blev jag i köket.

Även fast jag längtar efter dom efter en dag på jobbet så finns det nog ingen bättre avkoppling än matlagning!

Jag trivs ganska bra här bland kastruller å överfulla frysar. :)


Har hittat tillbaka till inspirationen å jag hoppas kunna involvera er i veckan som kommer.

Receptet på mina rullader, det får ni i kväll.

Före eller efter MM det återstår å se. :)


Kram på er!

Av Lisa - 6 maj 2012 07:11

 

För alla behöver väl en gryta att smälta smör å choklad i? :)

Det gick bara inte å motså.

Min lilla rosa emaljgryta( 0,5 l) är dessutom singerad Leila.

Must have eller hur? :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards