Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Lisa - 1 maj 2012 20:53

 


Denna första mah har inneburit en hel massa vår-premiärer.

Lunch utomhus tex. :)


Förmiddagen spenderade vi som ni redan vet i trädgården, vad som verkade va tusentals plantor

planterades om till större krukor.

Nu får alla inte plats inne längre, jag klarar dock inte låta nått levande gå till spillo, så allt ska planteras om.

Om än för å frysa i hjäl ute i natt. :D


När Leo sovit middagsluren lastade vi in barn å packning i bilen å drog till ett blåsigt Sölvesborg.

Där fick vi grillat, som vi åt utomhus å en massa härlig lek å umgänge. :D

     

Viggo fick ett motorcykel-låtande handtag till sin cykel, som vi hade med oss, å det var ruggigt populärt. :D


Vid sju lämnade vi våra vänner för denna gången, men jag hoppas verkligen vi hinner ses snart igen!

Tack för i dag fina!


I morron är barnens å Martins långa ledigheter slut å min korta likaså.

Vi mjukstartar med två kvällar å lugna mornar vilket känns skönt. :D

Jag bävar för hur trött jag kommer vara under den tuffa arbetsbelastningen jag har att vänta nu under kommande vecka, men jag hoppas det ska funka.

Håller tummarna för att barnen har bra sovperioder nu framöver, så jag åtminstone kan ta igen mej på nätterna.


Nu ska jag slappa lite, sen sova!

Kram på er!

Av Lisa - 1 maj 2012 09:45

 

Fönster överfulla av plantor. :D


Lyxade till den första maj med frukostfrallor från Ninas konditori.

Gott å den ultimata vardagslyxen om ni frågar mej, långfrukost med kokta ägg å frallor.


Här är femton grader varmt å blå himmel.

Underbart med vårväder när jag äntligen är ledig. :)

Vi spenderar förmiddagen utomhus med gräsklippning å omplantering av chilis å tomater som projekt.

Kanske blir det fler örtodlingar också,jag har ju de flesta sorters frön i min ägo sen länge. :)


I eftermiddag bär det av till vännerna i Falkvik. Som jag längtat!


Ha en bra dag så hörs vi i kväll igen. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards