Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 april 2012

Av Lisa - 26 april 2012 22:15

Häromdagen sa Martin till mej:

"vi gör ju aldrig nått med våra barn"


Jag ställde mej till en början ganska frågande till uttalandet innan jag förstod att det han menade att vi aldrig gör är "barnaktiviteter" typ lekland å sånt.

Jag önskar många gånger att vi besökte badhuset oftare å han har en poäng men med varannan-helgs-jobb handlar det ju åter igen om vad man ska prioritera de lediga helgerna.


Å jag tycker att vi gör mycket med våra barn å framför allt gör vi ingenting utan dem.

När vi lagar mat, städar, klipper gräs eller handlar gör vi alltid det i sällskap av två små grabbar. :D

 

Å som vi leker med dem.

Så fort tid finns.


Nu ikväll hade jag först lite dåligt samvete för att vi lekt så lite i dag.

Sen tänkte jag efter.

Visst jag har bakat, men barnen har varit med på allt utom undanstädningen.

Å när vi inte bakat, då har vi tränat på konster, lekt tigrar å dansat.

:D


Tog mej en kvällspromenad med Sandra vid sjutiden.

Inget regn å skönt med frisk luft, å motion för kropp å själ. :D

Är ganska trött i dag trots ledigheten men sen har vi ju varit inne hela dagen med.

I morron blir det lite mer fart här i livet.

Underbara vänner på lekbesök på förmiddagen å på eftermiddagen kommer pappan hem tidigare då ska hela familjen Kaos passa på å åka till stan. :D

Det kan går hur som helst det, men vi ska leta jeans till Martin å spana kaffemaskiner å såklart besöka CG när vi ändå är så nära. :)


Nu ska jag se klart på kvällens Unforgettable å försöka koncentrera mej trots snarkningarna från soffan bredvid. :)

Av Lisa - 26 april 2012 16:27

Konstant regnande må va världens bästa bakväder, å då får man ju en ursäkt till å go wild med mjöl å smör(ett kilo har jag gjort av med i dag, ett kilo smör alltså. :))

Men såhär klockan halv fem på eftermiddagen med två rastlösa ungar som går all in på å reta gallfeber på varandra är det döden med allt blött.

Precis i detta nu kommer det väl inget uppifrån med blött är det som sagt överallt. :(


Känns som jag bara vrålar NEJ å LÅT BLI hela tiden nu å det ska bli riktigt skönt när maaaaaaaaammmmaaaaaaaaaa ersätts med pappa. :)


Det låter så skönt i terorin att bara va hemma å vila åtminstone en av sina lediga dagar å nödvändigt är det också.

Men i höstväder blir det ganska långtråkigt tillslut.

I morron är det slut på vilan(vilar man när man maratonbakar tillsammans med  två barn? :P) å det ser vi fram emot. :D

Roliga planer hela dagen it is!


Hörs i kväll, å då bör ju batteriet i kameran var uppladdat så ni slipper bildlöshet. :)

Av Lisa - 26 april 2012 11:16


Kladdkaka.

Doppebullar.

Kanel/vaniljbullar.

&

Ljusa muffins.


Man kan påstå att vi valde gå all in med bakandet. :D

Av Lisa - 26 april 2012 08:19

 

Viggo testkör stora traktorn! :D



Torsdag å ledig dag.

Skönt som tusan att inte behöva hesta i väg även fast barnen hade den dåliga smaken att vakna klockan sex.

De lekte dock i sängen en bra stund så jag fick ligga å dra mej ändå. :D


Är lite kluven över vad vi ska hitta på i dag.

Vill dels baka allt å lite till, eller åtminstone bullar å nått bröd, å sen lockar fisk å kött på CityGross å Cerveras klubbdag.

Vädret är väl inte på topp men barnen kanske kan låta sej mutas med glass å låta sin mamma titta lite på kaffemaskiner. :D

Kanske ett stopp på bibblan också, det brukar uppskattas. :)

Mysigt ska vi ha i allafall, oavsett hur eller vad vi hittar på. :D


Jag har så mycket matplaner att det blir lite overload i mitt huvud.

I går stod jag å höll i ett nät med musslor, vill så gärna testa men är osäker på om vi gillar det..?

Det verkar så gott, alla recept jag kan hitta i allafall.

Hmmmm...

Varför har man inte mer tid? :)


Jag ska göra det bästa med det timmar jag har, fråga mina barn vad de vill göra i dag å faktiskt häva mej på sängen en stund till. :D


Kram!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards