Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 20 april 2012

Av Lisa - 20 april 2012 23:48

Tredje vin flaskan är öppnad! Man kan säga att jag firar bloggens fem årsdag stort! :) Grattis bloggen å grattis mej! Gillar ni mej än? Jag älskar er ännu! <3

Av Lisa - 20 april 2012 20:05

Har spenderat dagen med våra fina Hanna, Noel å Ella.  

Alldels för länge sen vi såg dem nu så det var på tiden.

Underbart härligt var det å dagen har varit toppen. :D


Vi har så många fantastiska vänner.

Å jag är så tacksam för dem.

Sorgligt att vi inte hinner ses så mycket som jag hade önskat.

Det blir ju som det blir när man jobbar varannan helg som jag gör.

Den här helgen är jag ju dock ledig å då fyller vi dagarna med de där fina vännerna. :)

Sanna, Henke å Livia kommer i morron.

Å på söndag ska vi ÄNTLIGEN till Sölvesborg å pussa på vår andra familj.   


I morron är det gympa-avslutning på morronen. Håller tummarna för uppelhåll så vi får åka till Tarap å ta del av allt skoj Sanne sannerligen har planerat. :D


I kväll tar jag igen missat vindrickande(har ju jobbat två fredagkvällar i rad. :)) å njuter av att allt vi har framför oss. :D


Kram på er!

Av Lisa - 20 april 2012 08:47

 

Nu har jag involverat Martin i mitt kaffemaskins-letande.

Vad tror vi om den här? :)


I går kväll ringde jag till försäkringskassan just to be safe liksom.

Det visade sej att de ville ha in läkarintyg på Viggos vab. :(

Jag trodde liksom de där sju dagarna i strecka bara räknades om jag var hemma från i just sju dagar efter varandra med samma barn.

Nu rörde det sej om enstaka dagar å olika sjukdomar,men det spelade tydlign ingen roll.

Martin däremot han skulle få å har fått pengar för de dagar han var hemma.

I morse fick jag därför börja jaga intyg på vc som vi då faktikiskt har besökt i flera vändor.

Jomen tjena, de använder stafettläkare, å den vi träffade allra först är inte kvar.

Dessutom var det jättesvårt å skriva intyg i efterhand, naturligtvis.

Så jag ringde till fsk igen i dag, fick prata med en handläggare som förstod att Viggo haft olika sjukdomar, varit frisk i mitten å att det faktiskt bara rör sej om enstaka vabdagar.

Hurra, jag kommer få mina pengar. :D


Sitter vid köksbordet å studerar när min duktiga stora kille dukar av frukosten :D

Ska snart masa mej upp från stolen å slänga i hop ett bröd som jag å Hanna kan kalasa på när barnen äter tacorester till lunch. :D

Är det fredag så är det. :)

En ledig sådan dessutom. :)

Tråkigt nog regnar det här i dag, jag som ville plantera lite nya örter å sätta om alla mina små spetspaprika-plantor...


I kväll ska vi mysa med hemgjordpizza å den där fondanten som inte blev av i går.

Men innan dess ska vi leka, umgås å förhoppningsvis mobilisera oss så pass att vi kan besöka PompDeLux-öppet hus hos Linn å fynda snygga kläder. :D


Ha en bra dag alla. :D

Så duktig! :)

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards