Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 april 2012

Av Lisa - 19 april 2012 21:35

 

(bilden är lånad från Haléns)


Jo, jag har ju ända sen den är typen av kaffemaskiner blev populära varit tvärsäker på att:

Nej, de är inget för mej.

Mest för att jag älskar kaffe, vanligt Zoegas(älskar det nya med rosa på paketet, vad det nu heter. :D) med en skvätt mjölk.

Olika smaker eller sötningsmedel eller bara en ynka kopp?

Nä, inget för mej.


Nu har jag dock kommit på att det kanske kunde varit bra å ha ändå.

För de tillfällen man faktiskt bara vill ha en kopp, innan jobbet eller på kvällen(kaffe på maten mmmm. :P).


När vi var i Malmö för två år sen fick vi testa kaffe från kapselmaskinernas Rolls Royce.

Den hade inbyggdmjölkbehållare med egen kyla å det kaffet var en nära-himlen-upplevelse. :D

Nu kostade ju maskinen där efter också, å det är inget i den prisklassen jag funderar på nu.

Utan en mer vanlig, standard variant.


Övrigt kapselkaffe jag smakat på har dock inte imponerat nått vidare.


Så nu undrar jag:

Vad har ni för maskiner gott folk?

Vad tycker ni om dem?

Vad brygger ni i dem?

Vad köper ni för kapslar?

Å

framför allt

Är de nått för mej? :)


Jag överger aldrig min älskade MoccaMaster, men som sagt, ibland orkar jag inte brygga bara till sej själv...


Av Lisa - 19 april 2012 20:11

Försöker titta på Lyxfällan här, men Martin bara bjäbbar om att han ska anmäla mej dit å att jag inte alls har koll på vår ekonomi.

Å jo det ska medges, de där konsulterna hade skällt å hatat mej, för jag har noll koll.

Martin sköter de där tradiga delarna av vår ekonomi, medan jag sköter det roliga nämligen handlandet. :)


Det blev inget med varken fondant eller vin.

Jag skyller på han den där maken som helt plötsligt säger nej till choklad för att det inte är helg..?!

För egen del ville jag baka mer än å äta men vill inte Martin ha så får det va.


Är tröttare än tröttast i dag också.

Så tradigt.

Tanken är ju att jag ska orka va uppe till elva i kväll med men det känns ganska avlägset nu.

Vissa dagar skulle man haft tv i sovrummet(eller en med kanaler på då..).

Tur att vi ska va lediga å vila upp oss i tre dagar nu. :D


Nu ska jag duscha, sen kommer en lyxfällan-varning(alltså nått jag vill ha...!) å en undran! :)

Av Lisa - 19 april 2012 19:31

 

Han må va en pappagris av största mått men det är min pojke det där.  

Viggo önskade sej tacos å lagade middagen själv. 

Eller ja, han fick såklart hjälp å skära grönsakerna.

:D

Det finns som synes hopp om både mina söner. :D 

Kanske en blivande mästerkock åtminstone..? :)



Av Lisa - 19 april 2012 17:14

Ååååå.

Tredagarsledighet väntar!

Idel roligheter planerade å tre härliga dagar tillsammans med mina underbara ungar!

(Å två med Martin :P)

Lek med Hofflanders, gympa-avslutning å middagsmjudningar. :D


Vi firar helgen med tacos,chokladfondant(lyckas jag i dag?!) å möjligen ett glas vin till Unforgettable. :D

Härligt. :D




(att jag skubbade träningen, det kan vi fundera på en annan dag..)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards