Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 april 2012

Av Lisa - 17 april 2012 21:45

Cyklade till jobbet i en extrem hagelstorm.

Det var så pass att jag övervägde att söka skydd innan jag kom fram.

Begreppet aprilväder lever verkligen upp till sitt rykte denna vår.


När jag kom fram möttes jag av ett helt annat schema än det jag lämnat! Hurra!

Tur det finns kollegor som är bättre på å se helheten än jag!  


Ska jobba lite i morron igen å sen menade min kära make på att jag borde utnyttja mitt gymkort lite.

Han har en poäng minst sagt, så nån träningsform blir det. Kanske spinning, kanske gym. :D


Nu får jag ge upp den här kvällen, är helt slut i huvudet om jag ska va ärlig.

Kram å gonatt på er!



(förresten, på fredag har jag blogg-jubileum, hur firar vi det? :P)

Av Lisa - 17 april 2012 11:58

Fick ett tips från min fina läsare Lizette om balorina.se

De säljer väggord, bokstäver å tavlor bla.

Jag är ju mitt uppe i en makeover av vårt hem där jag faller mer å mer för vitt å lite chabby chic.

Hittade denna tavlan, som hade funkat utmärkt i vårt fönster jämte matbordet. :D

 

Passande för oss som verkligen njuter av att just äta? :)


(okej, vem försöker jag lura? vi vill njuta av alla måltider, men under majoriteten av dem spills det mjölk, kastas bestick å dansas på stolarna, men hey det är väl en konst att njuta av det också? :D)

Av Lisa - 17 april 2012 09:16

 


Vad glad jag är att vi gick ut efter middagen i går kväll å stannade ute till efterläggdags å njöt av solens strålar. :)

I dag skiner den förvisso också från i himlen, men marken är vit å täckt av snö.

Det är plusgrader så det blir nog ingen långvarig vinerkänning, men ändock? Snö den 17 april känns trist.

Framförallt med tanke på de frön jag redan planterat utomhus...


Håller tummarna för att Asarums vägarna är i sommar-däck-skick till elva då jag ska köra barnen till förskolan å sen handla (veckans?) mat innan jobbet kallar.


Vi tog en rejäl sovmorron i dag (med våra mått mätt) då båda barnen vaknade runt halv åtta.

Kollade på Lillefot i sängen till tjugo i nio när Leo lackade ut å satte på radion i vardagsrummet på högsta volym. :D


Nu ska jag försöka planera vad vi ska äta resten av veckan å sen klä på barnen.

Ska man behöva asa fram overallerna igen?


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards