Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 12 april 2012

Av Lisa - 12 april 2012 22:35

I den här familjen har vi två acer-laptops, en stor vanlig å så min lilla rosa.

För säkert ett år sedan gav min laddare upp å jag krisade i hop totalt innan jag insåg att Martins laddare funkade i min dator också.

Den laddaren delar vi fortfarande på, Martins dator går inte å använda utan å mitt batteri är inte var det en gång var.

Nu är det nått slags glapp i sladden å man måste böja den på ett visst sätt för att den ska ladda batteriet.


Jag får lite panik vid tanken på att min dator dör å inte går å ladda.

Värre problem kan man ha, jag vet, men jag är så till den milda grad beroende av den där burken att det nästan är pinsamt.

Jag vill köpa en ny laddare, men är inte ens säker på att det finns å få tag på?

Martin påstår att de kostar som en ny dator å det är jag inte redo för på långa vägar vi delar så många minnen, min minidator å jag.(kalla mej skadad. :))


 

Hur löser vi det här problemet?

Det enda jag kan komma på är om kanske nån av er har en gammal acer-laddare som samlar damm eller vet om det finns nånstans å få tag på begagnade sådana?

Hjälp mej gärna så jag kan sova lugnt på nätterna igen. :D

Av Lisa - 12 april 2012 21:45

 

Jomenvisst.

Det var regnet, Anna, jag å nått paket med krukor som spatserade runt byn i kväll. :D


Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med våra insatser i dag(å i går!).

Huset storstädat å fysen fylld med bröd å kakor.

All källsortering är i ute i tunnan å tekoppen står på bordet. :D

Ligger å inväntar veckans avsnitt av Unforgettable. :)


Det enda vi inte hunnit med i dag var den där turen till Netto.

Får hoppas att fritösen jag ska lägga vantarna på finns kvar i morron.

Ska köra dit när jag lämnat barnen på förskolan tänke jag.

Jag ska jobba kvällen i morron men i övrigt har jag en ganska trivsam jobbhelg framför mej.

Halv åtta till två på lördag å kväll(tolv till kvart över nio..) på söndag.


På lördag ska jag på ett litet tjej-galej hos Martina, men det blir lugnt. :)


Viggo ska ha sova-över-party med sin moster i morron han å på lördag är det de som går på sista gympa tillsammans.

Äntligen är han frisk nog att gå dit. :)


Nu ska jag engagera mej i mitt program här. :)


På tal om tv, på söndag är det äntligen dags för en ny säsong av världshistoriens bästa tv-underhållning(mina favoritserirer spelar i en egen liga!)

 


Typiskt att jag jobbar å missar första avsnittet, tur det finns play :)

Av Lisa - 12 april 2012 18:44

Jag å Anna bestämde i förmiddags att vi skulle pw:a lite nu som i kväll.

För tio minuter sen började det regna.

Bara till å klä på sej regnställ å streta på. :D

Det är inget vi inte gjort förr. :)

Det kunde varit värre. :)


 


Dagens ilandsproblem är annars krångel med FB-appen.

Nya händelser försvinner i tomma intet.

Jag kan knappt leva utan FB å håller på å bli tokig.


Nått som är mer än ett litet bagatell-problem är det här med glappet i datorladdaren.

Men det tar vi sen.

Nu ska jag möta upp en gullig liten pappa som rycker in å lagar punkan på min cykel.


Sen ska jag motionera.

Av Lisa - 12 april 2012 12:44

Övervåningen är skurad å skrubbad.

Viggo dammade själv två rum innan han tyckte det var lite väl jobbigt det här med städandet. :D

Leo hängde på tills han kom på att det var roligare å doppa trasan själv, när han inte fick det gav han upp allt.

Men ändå.

Vi är klara!

Inga vällingfläckar eller knaster under fötterna. :D


Nu går vi ut å njuter av värmen en stund!


Kram på er!

Av Lisa - 12 april 2012 08:34

Gomorron på er.

Fick inleda även denna dag med å dammsuga.

Det var vällingburken som gått i golvet, tillsammans med en dyblöt disktrasa dessutom så ni kan ju kanske gissa hur kul jag hade. :D

Solen tittar fram här i dag, men på förmiddagen ska vi stanna inne å storstäda bort allt bakdamm, rågkross å välling-gegg.

Barnen verkar samabetsvillga å håller redan på å städar bort Playmo å annat från golven. :D


Övrig planer för dagen är en tur till Netto(de har en fritös för 149 i reklambladet som jag tänker testa. :P) å förhoppningsvis kan vi leka lite utomhus med.

Hoppa studsmatta å gå till lekplatsen.

Jag ska göra fluff å frosting till mina brownies med, å testa nya tyllen i kväll tänkte jag. :)


Nu ska jag slänga ner den sista müslin i magen, sen sätter vi fart! :)


Ganska skönt med två lediga dagar mitt i veckan. :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards