Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 april 2012

Av Lisa - 11 april 2012 21:27

 

   


Det här var ett av de recept jag facebook-fyndade i går.

Det kommer från min jobbarkompis Sofie å ovan ser ni hennes orginalrecept.

Jag är verkligen inget fan av skinka så jag bytte ut skinkosten mot en med choritzo-smak å la även till en liten näve riven ost i mina.

Riktigt goda måste jag säga, å något jag absolut kommer göra igen. :D

Tack Sofie!

(jag har köpt kesella med å ska ge mej i kast med ostbaguetterna när jag hinner. :))

Av Lisa - 11 april 2012 21:03

Som vi har bakat i dag.

Från tidig morron till precis nyss. :D

Trekanter som ni vet, smarriga pizzabaguetter å slutligen brownies. :D

Med dammsugaren redo går det fint å ha både barnen med i baket.

Viggo älskar det, å tar sina uppdrag på fullaste allvar å jag öser beröm över honom så han växer flera centimeter per bak. :D

Leo är lite liten för å kunna hänga med fullt ut, men kleta med mjöl å känna på degen, det kan han. :)


Mitt på dagen var vi en vända på sjukhuset för Leos 18-månaderskontroll.

Det gick bra men var intensivt med en uppmärksamhetstörstande fyraåring som sällskap vill jag lova.

Viggo kan va precis hopplös när det är Leo som står i fokus så uppenbart.

Han gapade mamma hit å mamma dit, så jag glömde fråga doktorn om växtvärken som jag tänkt, men fick åtminstone lugnande besked angående Leo å hans andning.

Allt lät fint, men om man en gång fått inhalatorer ska det egentligen följas upp...

Nästa gång de är slut får vi kontakta vårdcentralen å om de inte är intresserade av uppföljning så går vi via bvc.

Spruta i benet fick han också.

Han är en lång å ståtlig pojke, precis som sin storebror å var 87 cm lång å vägde strax över elva kilo. :D

78 cm är till å med 1 cm längre än vad Viggo var vid exakt samma ålder. :)


När jag ändå är inne på å prata om barnen kan jag meddela att Viggo sover vettigt igen!

Det dröjde ända till klockan fyra(?!) i natt innan han kom över till oss.

Bara en sån sak, vet inte när han kom efter midnatt sist.

Han har inte skrikit å haft ont på ett par nätter heller *peppar peppar* utan bara kommit över till oss å sen sovit lugnt!

Hoppas vi får en lång sån period nu så vi kan få chansen att ta igen lite sömn.

Leo envisas med å äta än, men han borde ju ge sej med det i takt med att han äter bättre under dagtid. :)




I morron ska vi mest leka å sen har jag planer för brownisarna å de här små vännerna...

 


Om jag bara hinner så. :D

Den som läser får se hur det slutar. :)


Tacksamt vore det med regnfritt också så vi kan ut å lufta oss lite. :)


Nu blir det den där duchen, sen däckar jag nog omgående.

Man blir trött av å hålla i gång i köket. :D


Puss å gonatt på er!

Av Lisa - 11 april 2012 12:05

 

Underbara bröd.


Å så den underbara vägra-hembakat-pojken!   

 

Av Lisa - 11 april 2012 09:00

I dag kostade jag å Viggo på oss att ligga i sängen ända till åtta.

Kollade på Happy feet 2(igen!) å hade mysigt. Leo kom å gick lite, men gosade ner sej ett par gånger han också. :)

Skönt å inte hetsa upp på lediga dagar. :D

Vi fick dock sota för latheten senare, BIG TIME, för Leo hade hällt ut ett helt paket rågkross under en av sina turer till köket. :(

Det tog mej en halvtimme å dammsuga upp allt å jag tycker ändå det knastrar under fötterna än.


Regnet öser ner här å vi ska hålla oss inne å baka så gott som hela dagen.

Har bara den där läkartiden på bvc å passa. :)

Nån vaccinering blir det nog inte tal om så som hans näsa rinner, men jag tänker som sagt envist gå dit ändå, för att äntligen få en chans att fråga om rosslet till nån som kan det här med barn.


Det känns som höst ute, är så mörkt inne att vi får ha alla(ja Martin ALLA!) lampor tända.

När kommer våren egentligen?


Dags å dra i gång med baket nu, först ut är trekanterna. :)


Ha en bra dag hörrni!


Å dagens i-lansproblem måste ju ändå va att båda mina termosmuggar är i diskmaskinen så jag dricker kallt kaffe ur en vanlig mugg. :)

Handdiska känns kanske inte som en så dum idé ändå. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards