Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 3 april 2012

Av Lisa - 3 april 2012 21:02

Jag må ha varit hemma mer än på jobbet under de senaste veckorna, men herregud så skönt det var med en LEDIG dag.

En fridag med friska barn.

Vi har haft så mysigt.

Klippning i stan av båda barnen på förmiddagen.

Det gick fint för bägge, å de blev så söta så. :)

Efter en snabbtur till Apoteket, en lika snabb vända på Stinas jobb å sist inköp av lunch åkte vi hem vid halv tolv.

Åt lunch, somnade Leo å plockade fram påskpynt.

Fick besök en stund av Emilie å Ture sen hann jag sängmysa lite med Viggo framför tvn innan Leo vaknade igen.

Tre timmar sov han ute i sin vagn. :)

Viggo har varit så mysig i dag, pratat å varit som jag känner honom.

Ljuvligt, underbart å fantastiskt.

N

Leo är med glad hela tiden nu.

Leker å skojar å röjjer!

Som sagt.

Skillnaden mot vab å vanlig ledighet är som natt å dag!


Det enda jag har å klaga på egentligen är att kaosnätterna består.

La oss prick tio i tio i går, men kunde inte sova förrän halv tolv för Viggo skrek om värk i benen tills Leo vaknade.

Hopplöst är vad det är!


Mamma hade pratat med en läkare som menade på att restless-legs-symtom å växtvärk hos barn kan va ett symtom på järnbrist.

Hos Viggo är den där värken direktkopplad till hunger med så jag köper teorin rakt av.

Nu har han gått ner två kilon ä lider säker brist på både järn å annat, men tror ni man får i honom vitamintabletter? :(

Nix, teorins hållbarhet kan därför inte ens testas här. Tyvärr.


Det brukar ju gå över, men just nu får vi minimalt med sömn allihopa.

Jag har dessutom fått en massa hjärnspöken som håller mej vaken när inte barnen gör det...?!

Funderar på en massa grejer. Å kommer på en hel del bra.

I kväll ska jag skriva ner de saker som poppar upp i huvudet så kanske jag somnar lättare.


I morron är det jobb å dagis som gäller igen.

Sen tar Martin å barnen långhelg. :)

Jag jobbar lite jag, men det ska ändå bli härligt å ha dem hemma i fem dagar. :)


Vi får sovmorron i morron också dock, för jag jobbar kvällen.

Meningen är att vi ska på utflykt till skogen hela avdelningen, men det verkar ju som vi fått en ny istid här så vi får se hur det slutar.

Nått utöver det vanliga ska vi ordna i allafall. :D


Nu ska jag hänga tvätt sen går jag å lägger mej!


Natti natti!

Av Lisa - 3 april 2012 15:54

Så så duktiga!

Så så söta!

   

Leo · Viggo
Av Lisa - 3 april 2012 08:40

Ledig tisdag.

Ledigt utan att nån är sjuk å måste vila. :)

När hände det senast?


Mitt öra känns lite bättre, eller så har jag bara vant mej. :D

Skönt är det oavsett vilket. :)


Vi har precis ätit frukost( å som de äter nu!) å ska klä på oss å dra in mot staden.

Det står ju som ni vet klippning på schemat i dag.

Båda grabbarna ska bli av med ruffset. :D

Önskar att jag kunde säga att jag med skulle bli fin, men nä jag får vackert stå där å skämmas med mitt skatbo.

Jag ska låta mitt hår bli långt igen.

Jag har älskat det korta, men lets face it, jag kan inte förmå mej att hitta tid eller pengar för att underhålla en kort frisyr å då är det bara snyggt en kort period.

Långt hår i hästsvans, det får det bli för stylinglata som mej, men innan dess får jag stå ut med att va redo för Blåkulla... :D


Resten av dagen är ett oskrivet blad.

Kanske stannar vi på stan, måste till apoteket i allafall å sen ärjag sugen på å spana in Villervallabutiken som ligger snett över gatan från frissan bara. :D

Det blir jag å grabbarna mot världen, redo för äventyr!


Kram å hej så länge!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards