Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2012

Av Lisa - 26 mars 2012 08:48

Min stackars Viggo har varit varm som en kamin hela natten. :(

När vi vaknade var han fortfarande lite småfebrig.

Har fått i honom två skedar flingor å ett glas mjölk innan han dök tillbaka i sängen. :(

Leo är rätt pylig han också, men han äter åtminstone lite grann...


Solen skiner ute men vi verkar få klara oss utan studsmattehoppning i dag med.

Å jobbet å dagis får klara sej utan oss i morron med.

Mina kollegor tror nog snart att jag inte vill jobba å det skulle inte förvåna mej försäkringskassan reagerar snart å undrar om vi verkligen kan ha allt det här å va sjuka hela tiden...

Jag hade gjort vad som helst för att barnen skulle fått slippa, men jo det är sant, vi har liksom inga sjukdomar kvar nu, men det hindrar tydligen inte att vi börjar om från början med samma om igen...


Vi försöker göra det bästa vi kan av allihop.

Njuta lite av tiden vi har tillsammans å fortsätta med tvättandet.


Ha en bra måndag!

Av Lisa - 25 mars 2012 20:09

När Viggo började dagen med å prata i munnen på sej själv, då trodde jag verkligen att det här skulle va dagen då vi blev friska.

Eller åtminstone som barnen blev friska.

Så blev tyvärr inte fallet när samma Viggo nån timme senare låg däckad i nästan 40 graders feber. :(

Leo har fortsatt sitt gnällande å krävande att bli buren ända fram tills han somnade för natten.

Känns som vi är tillbaka där hela den här cirkusen startade för två veckor sen.

Mina stackars, stackars barn, ska de aldrig bli friska?

Vad är ett dövt å värkande öra om man jämnför med allt skit som drabbar dem..? :(



Snart kan jag lika gärna säga upp mej från jobbet, söka nått vårdnadsbidrag å blir hemmafru på heltid.

Är ju aldrig där numera känns det som.

I morron är jag förvisso ledig enligt schema, men utan mirakel å underverk blir tisdagen yttlerligare en vabdag.

Fruktansvärt trist, men inget å be för.


Vi har tagit en paus från tvättberget å ser senaste Twiglight-filmen nu.

När det är slut bli det bädden!


Hoppas ni haft en bra helg!

Kram på er!

Av Lisa - 25 mars 2012 13:00

Hela natten har jag legat under ett obehagligt extratäck å väntat.

Väntat på att kräkas.

Men nix, varken jag eller Martin är drabbade. Än.

Jag ropar inte hej ännu, men lite lovande känns det ju. :)


Viggo har inte kräkts sen i går men är trött å vilar.

Leo gallskriker praktiskt taget hela tiden å det känns som vi inte gjort annat än å burit på honom i två veckors tid.

Han är hungrig men vill inte äta å gnäller, gnäller lite till.


Båda barnen sov här på förmiddagen jag passade på å skrubba hela bygget.

Nu luktar här liljekonvaljer istället för kräk i allafall, hoppas det förblir så.


Nu ska vi se om vi kan locka ut Leo lite.

Å kanske sätta lite frön i drivbänken? :)

Man får göra det bästa av dagen i allafall.

Omständigheterna till trots..!


Hoppas ni njuter av våren hörrni! :)

Av Lisa - 24 mars 2012 20:30

Jag borde kanske lägga till sjukdom som en inläggskategori...?


Amen visst.

Kräksjukan fortgår.

Leo har kräkts i dag igen å Viggo är så dålig. :(

Han törstar, dricker, kräks, törstar, dricker, kräks...

Älskade ungar, det gör så ont i mej att inte kunna hjälpa dem å göra dem friska igen.

Tvättstugan svämmar över av handdukar, kuddar å lakan, men herregud vad tacksam jag är för att vi har en egen. Egen tvättstuga alltså.


Dagen har varit så tom å tyst.

Utan en Viggo vid sin sida är livet bra mycket tråkigare.

Han har spenderat hela denna fina vårdag i sängen han.

Leo har spenderat den i famnen på mej eller Martin han.


Är så trött på allt vad sjukdomar heter nu, men än är det inte över.

Var ju på jourcentralen å fick min dom i förmiddags.

Inflammationen i örat hade läkt ut, men dövheten å smärtan kvarstår å orsakas troligtvis av vätska bakom trumhinnan.

Vätska som mycket väl kan va kvar i en längre period å det ända jag kan göra är å fortsätta med de där hemska slemhinnevidgande tabletterna(vars biverkan är extremmuntorrhet. :(), kortison-nässpray som jag fått på recept å genom att försöka tryckutjämna själv genom å hålla för näsan å blåsa. :(

Har jag inte förlorat förståndet fullkomligt under min första halvdöva vecka så gör jag nog den nästa.

Jag får panik å har lipat mej halvt fördärvad över ekot i huvudet både en å fem gånger redan.


Fattas bara att den där kräksjukan drabbar mej också, men än så länge är bara barnen drabbade av den skiten.


Vi har faktiskt gjort lite trevliga saker i dag också.

Jag körde en vända till stan(utan smink?! hur kunde jag glömma det?) å köpte blommor till blomlådor, amplar å krukor.

Dessa har jag planterat under eftermiddagen.

Jag å Martin åt en god grillmiddag när barnen somnat å även fast vi inte fick sitta still hela måltiden var det en liten lugn stund tillsammans.

En ny torkvinda har också införskaffats å årets första vindtorkade tvätt har hängt där. :D

Martin har också donat lite i trädgården men det är som sagt inte samma känsla med en stilla å orörd studsmatta.


Nu ska jag rota fram extra täcken å försöka få lite sömn.


I morron är en annan dag.

En frisk sådan I hope.


Kram å gonatt!

Av Lisa - 24 mars 2012 07:57

Vi inleder den lediga lördagen med ännu mera kräksjuka.

Jojjomensan.

Viggos tur.

Leo är fortfarande slö å medtagen trots att han sov hela dagen i går.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men det finns uppenbarligen ingen hejd på sjukdomarna i det här hemmet!

På två veckor har vi klarat av scharlakansfeber, vanlig förkylning, halsfluss, öroninflammation OCH kräksjuka!

Det är inte klokt. Överhuvudtaget!


Mitt sabla öra är ju med en följetong för sej.

Har haft svinont hela natten.

Ringde å fick en tid på jourcentralen tjugo över tio.

Here we go agin då...

Vidrigt, men jag hade gärna haft ont i flera år, bara barnen sluppit va dåliga!


Vad kan man göra mer än å trösta å serva?


Jag har hoppet uppe nu ändå.

Det är helg å både jag å Martin ärv lediga.

Å det finns knappast nått kvar å drabbas av eller hur? :)

Så nu, nu blir vi snart friska! :)

Av Lisa - 23 mars 2012 21:23

Sjukstugan.

Den ligger på Ekebergslundsvägen sex den.

Leo kräktes flera gånger i natt.

Kan va biverkan på penicillin.

Kan va kräksjuka.

Vem vet?

Ingen annan är drabbad hittills men vår helgplaner får ändras då vi såklart inte tar några risker.


Martin å Viggo får gå själva på kalaset.

Jag å Leo stannar hemma å kurerar oss.

Mitt förbannade öra är inte ett dugg bättre än.

Två dagar med nya medicinerna nu å hoppet om bättring är ganska långt borta.

Ska det behöva bli ett tredje läkarbesök?

Har haft jätteont i natt å ekot i huvudet håller på driva mej till vansinne.


Det ska bli skönt med ledighet i vilket fall.

Jag ska ägna mej åt å sätta fröer tänkte jag. :D

Drivbänken är lagad å påfylld med ny jord. :)

Några blommor har jag fortfarande inte köpt, hann inte in till stan innan torghandeln stägde tyvärr.

Vi hinner kanske dit på måndag?

För jag var visst tredagarsledig å fri även då. :D


Nu ger jag snart upp för i dag.

Hellre lite extra sömn än titta på en tv som inte visa nått vettigt alls.. :P


Kram på er!

Av Lisa - 23 mars 2012 18:30

Å så skönt med ledig helg.

Jo, jag vet att jag vabbat mer än jobbat på sistone, men det är alltid en monumetal skillnad att va bägge vuxna hemma.


Efter jobbet stack jag å Viggo till stan å inhandlade presenter å i ett stort hutlöst dyrt clean cotton-ljus till mej. :D

Vi åt glass på torget med å körde till CityGross för å handla kött å lite mer.

Jag gav upp den affären redan vid frukt å grönt avdelningen där det inte fanns en enda knippe med persilja.

Det fick bli ett varv på Ica också, så var situationen räddad.

Ingen hemmaslagen bea utan persilja. :)


Det dröjer en stund innan lugnet lägger sej för här ska lagas lyxmiddag å vispas till jag blir svett innan vi äntligen kan sjunka ner i soffan å se senaste Twilight filmen. :)

Men det är inom räckhåll, sannerligen! :)


Trevlig helg på er! :)


Av Lisa - 22 mars 2012 21:42

 

Här växer små tomatplantor.

Hoppas hoppas de överlever å blir stora. :D


I går låg ett kuvert från Frökungen.se i brevlådan.

 

Så nu har jag fröer så jag klarar mej.

Ska bara skaffa fler krukor å säckavis med jord också. :)


Drivbänken har fått nytt tak å ska bara fyllas med frisk jord sen ska sallad å rädisfrön ner där. :D


I morron ska jag flytta ut olivträdet å chiliplantorna som jag försökt övervintra.

De lär må bättre ute i få plusgrader å solljus än i källaren där det förvisso är lite varmare, men också mörkare.

Eller?


Jag älskar min lilla trädgård.

Mer för varje år. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards