Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2012

Av Lisa - 11 mars 2012 20:04

Har spenderat allra största delen av den här dagen i sängen i hop med två febriga små.

Stundvis ledsna, stundvis sovande men mest av allt var det faktiskt kelsjuka.

De har haft hög feber precis hela dagen, sånär som precis när medicinerna verkat.

Viggo åt en risifrutti nu klockan sju, men har levt på mjölk fram tills dess.

Å Leo, herregud, han har verkligen varit dålig med tanke på att han helt frivilligt varit stilla nästan hela dagen. 


Viggo hade faktiskt piggnat till lite nu innan han la sej, ätit lite som sagt å lite svårt å somna.

Martin la sej jämte när jag gick in i duschen, å teorin om att de båda sover som stockar där uppe nu är en riktig lågoddsare. :)


Medan jag(nästan, synd på det fina vädret)helt frivilligt tagit det lugnt med grabbarna har maken såklart varit betydligt mer effektiv.

Han har tvättat bilen å sen kapade han tillsammans med grannen ner de stora träd som som tagit över häcken mellan våra trädgårdar(nää, vi har inte hållt nån vidare ordning på växtligheten där... :P).

De blev visst lite carried away där med motorsågen å kapade ner hel buske å en bit av plommonträdet också.

Om ni nån gång promenerat i vårt hood å funderat på var exakt vi bor kan ta en ny runda nu å dagarna, för nu råder det inga tvivel. Vårt hus är det på tomten som är FULL med grenar..! :D


Nu har jag inte bara kelat å myst eller sprungit fram å tillbaka med mjölkglas i näven.

Jag har faktiskt odlat lite(som sagt) å bakat chokladbiskvier. :D

När man inte har något inbokat hinner man med mer än man tror. :D


Ska jag va ärlig har de här två sjukdagarna varit grymt sköna, borsett från det faktum att de små stackarna lider å att vi skulle träffat fina vänner, kan den här vilan varit precis vad vi alla behöver.

Vila. Det gör vi verkligen aldrig annars.

Jag å grabbarna ska va hemma i morron också, å jag hoppas försåss för allt i världen att de vanar feberfria i morron bitti.


Hoppas ni haft en bra helg!



Jag gillar som sagt inte det här med Mello(eller idol...), men jag ä-l-s-k-a-r Ola, som var med förra året! :P

Kalla mej kärring om ni vill, men jag är svag för de där pojkarna. :)

Av Lisa - 11 mars 2012 11:54

Smarrig grillmeny.

Tyckte vi vuxna åtminstone. :D

Marinerad fläskfilé.

Ljummen potatissallad. 

Godaste grillsåsen.

Fluffsås.

Vitlöksbröd.


Det blev bara en kort tur ute i trädgården innan febern återigen tog över Viggos lilla kropp. :(

Han å jag förflyttade oss in till sängen i stället så här ligger vi nu,  framför Pippi.

Det stackars barnet frossar å piper,  å jag hoppas nästan han somnar å vaknar lite piggare.   

Han har knappt ätit en bit sen i går morse heller Viggo så han är verkligen dassig.

Å Leo somnade i min famn innan, det har inte hänt sen han var minibebis det.

Det blir vab i stället för jobb i morron för min del. Mina små kottar, måtte de bli friska fort.


Jag hann plantera lite tomatfrön(första gången, hoppas det blir en liten planta i allafall) å inventera lite rabatter å smida planer inför sommaren i trädgården. :D

 

Ett sånt här litet drivhus hade inte varit alls dumt å ha mot väggen på uteplatsen. :D


Funderade på å göra klassisk söndagsmiddag här i dag, med trattisfylls köttfärslimpa, men eftersom ingen av barnen vill äta funderar jag nu i andra banor.

Så som att ta den middagen i morron å bjuda min man på hämt-thai i dag i stället. :)

Är sugen på å baka lite med, passa på när man är ledig liksom chokladbiskvier kanske? :)

Nu har jag ju införskaffat mej mandelmassa till lagret i allafall. :D


Hoppas ni njuter av solen, å att våren är här för å stanna så vi också kan göra det när alla är friska igen!

Av Lisa - 11 mars 2012 10:51

 

Grillpremiär. :)


Barnen är fortfarande dassiga, i dag är den lilla mer påverkad än den stora även om båda är varma å rosiga.

Viggo hävdar dock å det bestämdaste att han orkar tvätta sin sparkcykel så vi sk leta oss utåt.

Leo sover i sin vagn så vi passar på å njuta av vårsolen å fixa i trädgården. :)

Hoppas, hoppas jag har jord i gömmorna så vi kan förkultivera lite. :)


Hörs i kväll!

Av Lisa - 10 mars 2012 22:29

Här har vi två febriga pojkar. :(

Bägge har sovit lugnt sen de la sej, men det är verkligen inget vidare när de små är dåliga. :(


Vi har ätit så det nästan bubblar ut ur öronen.

Mamma å pappa kom å hjälpte till med å göra slut på middagen å ostarna.

Efterrätten fick de med sej i doggybag. :)

Jag har precis tryckt i mej min. Hittade tillslut den där vita toblerone på Netto så det blev mousse på den. :)

Vi har kollat på Melodifestivalen, jag röstade på Danny å det visade sej att mor min var en riktig schlagerfantast. :D

Jag kan återligen konstatera att jag tycker hela ståhejet är tråkigt å egentligen inte alls min grej.

Skrattade mest åt alltihop, men ändå rycks man med på nått vis. :D


Morrondagens planer har lagts på is så det blev verkligen en lugn vilohelg av den ledigheten.

Ganska skönt det också, men det är trist att vi inte hinner träffa alla våra fina vänner förrän om tidigast två veckor.

Viggo kommer bli så ledsen över att inte kunna åka till Loke å Thea, men vad görman? :(

Han var så ynklig å frossade innan, å undrade pipande: varför skulle vi bli så sjuka nu?   


Nu ska jag också lägga mej här.

Sov gott hörrni.

Kommer våren i morron tros? :D 

Av Lisa - 10 mars 2012 14:04

Efter lunchen somnade en Viggo av feber.

Vi fick således avboka vår kvällsdejt.

Tråkigt, men vi vill ju inte smitta ner dem.


Vad gör man när man har hela huset fullt av fläskfilé, efterrätter å ostar?

Jo man ringer sina föräldrar å bjuder hem dem.

De tackade ja, å kommer lite senare. :)

Inte vad vi tänkt oss, men trevligt ändå.


Kram på er där ute!

Av Lisa - 10 mars 2012 08:46

Lördag.

En betydligt bättre bloggdag än fredagen. :D


En helt okej natt å en inte för tidig morron har passerat.

Frukosten är avklarad å Viggo är förberedd inför gympa, han är prirat i dag. :)

Gott å va ledig å kunna gå med honom dit. :)


Efter gympan ska jag handla lite å fixa inför kvällens middagsbjudning. :D

Inget vidare grillväder i dag, men det får gå ändå, det är ju faktiskt inte ens jag som ska stå ute å huttra utan jag står för allt utom just själva grillmomentet. :)



Nu ska jag fixa marinaden till fläskfilén här.


Ha en bra lördag!


Å ps: vem ska man heja på i kväll? *noll koll på det där med mello* :P

Av Lisa - 9 mars 2012 20:02

Alltså fredagar?!

Knappt ens lönt å blogga, ingen som har tid å läsa å ingen som har tid å blogga egentligen.


Har jobbat ett slitigt pass, hua vad det kan bli i hopakört alltså. Suck. Så trist.


Vi har som sagt varit på kalas i kväll.

Trevligt, barnen var trötta så vi körde hem ganska tidigt.

Nu blir det som sej bör nått glas vin innan vi somnar för att sen njuta av en ledig helg fylld med vänner å god mat. :D


Trevlig helg på er mina vänner! :)


 

Av Lisa - 9 mars 2012 16:54

Jobb. Dagishämtnining, snabbfika å lek hos kellanders å nu kalas för Johan i mörrum! Vi hörs i kväll i stället, om jag orkar hålla mej vaken vill säga... :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards