Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 31 mars 2012

Bilskrälle!

Av Lisa - 31 mars 2012 12:13

Fikamys i uterummet hos mormor! :)


Hej på er!

Den här förmiddagen gick inte alls så smidigt som jag planerat.

Vi skulle köra å köpa frukost, ta med den till mamma, äta den å sen köra en runda till leksaksaffären hela gänget.

Låter inte det toppenmysigt?

Det blev frallefrukost hos mormor, det blev det, men inte utan slit.

Bilen var nämligen totaldöd när jag lastat in barnen å allt vi skulle ha med.

Inte batterislut heller, utan en lysande motor-el-fels-lampa. :(

Bara ut med barnen, lasta vagnen å mej själv å promenera de två kilomentrarna upp till föräldrahemmet.

Två kilometer, ingen strecka alls egentligen, men med två hungriga barn i på tok för tunna jackor å en korg med grejer kan jag säga att det kändes som flera mil.

Leo gallskrek hela vägen å jag fick till å med ringa å be mamma möta upp oss så jag kunde bära Leo sista biten.

Viggo vrålade i kapp med lillebror å det tog en bra stund innan de lugnat sej.


Fick ta mammas bil till Ica å tillslut satte vi oss till bords, Viggo åt en tallrik flingor å ett par bett på en fralla så det får man va nöjd med.

Efter lite lek körde jag hem hit igen å hämtade Viggos bilstol å i detta nu är han å mamma trots allt i leksaksaffären.

Han vägrar äta eller dricka nått mer men jag har lovat mej själv att inte tjata om mat i dag så han får hållas.  

Men vätska måste jag lura i honom på nått vis.

En hel vecka sen han åt riktigt nu. Det syns på den redan smala kroppen med vill jag lova.

Nästan två kilo har han tappat.

Om jag måste va hemma med dem på måndag igen ska jag till vårdcentralen å inte åka därifrån förrän de tar oss på allvar!

(jo, jag har gått å blivit en hönsmamma. aldrig under Viggos fyraåriga liv har jag känt en sån förlamande oro...! :()


Leo å jag har gått hem hit i snöstormen å han sover gott i vagnen än.


Martin skickade sms om hur vi hade det innan, jag valde att hålla honom i ovetande om bilen.

Stackarn kommer bli helt knäckt när han kommer hem. :(

Om jag kunde hade jag dumpat skrället(bilen alltså, inte Martin. :P) min kärlek till åbäket är nu officellt död.

Den runierar ju oss det aset med alla haverier. :(


Nu ska jag försöka fokusera på det mysiga i den här dagen.

Bilen lagar sej inte bara för jag är knäckt å Viggo blir inte bra bara för jag är orolig.


Dags å slappna av lite.

Å passa på å njuta av min semesterdag. :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards