Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Lisa - 21 mars 2012 20:17

  Det är som om den här House of Lola-klänningen är designad med mej i åtanke.

Ändå.

Jag snålade faktiskt ur i kväll igen.


Är hemkommen från ett House of Lola-party hos Rebecca.

Mycket fina kläder. Men dyra, även för en shopping-maniac som jag. :)


Har precis avslutat ett samtal till 1177, där jag råddes kontakta vårdcentralen i morron igen. :(

Örat borde blivit bra by now.

Det ante mej alltså. Suck suck å en dubbelsuck till.

Jag orkar inte med fler turer å i morron ska jag f*n till jobbet!

Hoppas jag slipper åka dit utan bara kan tigga till mej nån omgång medicin till.


Dagen i dag har vi annars spenderat först på bvc å fyraårskontroll av Viggo.

Han ritade gubbar å balanserade tveklöst, såg som en katt å babblade på dock utan ske-ljud.

Hörseltestet klarade han inte, så det får vi göra om framöver.

Den lilla herrn var 110 cm lång å vägde 17 kilo.

Min fina duktiga pojke, vem bryr sej liksom om s:en inte finns med i alla ord? :)

Leo var också superduktig där, promenerade omkring å var glad.

Skönt för innan på förmiddagen var han gnällig som tusan å klängig.


Efter bvc var vi hemma å vände innan jobbmötet.

Viggo bestämde sej in i det sista för å stanna hemma å leka med Hanna som följde med farmor hit.

Bra val säger jag, när det var så fint väder å allt.


Jobbmötet var bra.

Massa ny idéer å fler steg framåt hoppas jag.

Bestämde mej även för å "byta helg"  då en kollega ville jobba de helgerna jag har.

Jag tror jag trivs snäppet lite bättre med dem som jobbar på den andra helgen så det blir lite lättare å jobba helgerna framöver.

Lite meckigt å trist blir det då jag åker på två helger i rad i själva bytet å att vi redan bokat Lalandia till en vad vi trodde, ledig helg, men det får gå.


Ganska tufft å sitta å lyssna så länge med bara ett hörande öra å allt sorl som det där sjuka örat bidrar med.

Å sen åka på klädparty efter det.

Gissa om jag är trött nu?:)


Nu ska det inventeras i dagisväskorna, sen blir det dusch! :)


Kram å gonatt!

Av Lisa - 21 mars 2012 10:18

3/4 av en familj styr återligen mot sjukhuset!


Leo skriker som en dåre, jag är heldöv å Viggo redan uttråkad till max.

Wisch me luck!


   

Av Lisa - 21 mars 2012 08:48

Krokusarna vi satte i höstas blommar så fint nu. :)  


Först måste jag bara avreagera mej lite, jag kan ta nattvak, gnäll å trots, med det finns en grej jag absolut hatar med å va småbarnsförälder å det är allt j*vla kladd!

I två omgångar under frukosten har jag legat på knä å torkat yoggi på golv å bordsben.

Samma visa varje måltid.

Här blir liksom aldrig rent.

Blörk!


Så nu vet ni det.


Annars vaknade vi alla tre på ett ganska strålande humör så sent som halv åtta.

Mitt öra gör lika ont än, men jag känner mej liksom ändå frisk.

Solen bryter igenom lite ute å jag har lust å fixa nytt å plantera å TRÄFFA FOLK. :)

Sånär som ett par väåndor på sjukan å till jobbet har vi vekligen varit isolerade i en å en halv vecka.

Det är vi inte vana vid precis!


I dag har vi ju då två saker på agendan.

Bvc klockan elva, där Viggo ska vägas å mätas å förväntas rita gubbe. :)

Sen hem, fixa lunch om vi hinner å sen vidare till jobb för möte klockan ett.


Dags å dra på oss lite kläder nu i allafall!


Kram!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards