Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Lisa - 20 mars 2012 20:37

Ska vi äta det här...

 


Å dricka det här...

 


Då snackar vi fredagsmys! :)

Av Lisa - 20 mars 2012 20:05

 

Jag köpte mej en tidning.

Hembakat.

Har aldrig köpt den innan men var sugen på å läsa om Helena, en av mina favoriter ni vet, som det är reportage om. :D

Har inte läst den än, men nått gott hittar jag säkert. :)


Ligger i soffan.

Kollar på dvd-avsnitt av Vad blir det för mat? å laddar inför att bege mej uppåt å baka Morotskaka till mina kollegor. :)

Viggo å jag ska som planerat gå på mitt jobbmöte i morron eftermiddag.

Leo ska vara hemma med farmor å inte på förskolan, som det var planerat.

Innan dess ska Viggo fyraårskontrolleras på BVC.


Viggo vill så gärna följa med mej till mötet, även fast han nu inte behöver göra det så vi ger det ett försök. :D

En transportabel dvd-spelare å ett paket kex så ska han nog kunna va tyst en stund i allafall. :D


Var på Apoteket nu i kväll å hämtade hem stark medicin till Leo.

Tre dagar, tre doser sen ska allt va ute ur systemet.


Leo han är pigg å glad nu i allafall, det är de båda.

Å de åt två respektive tre portioner pasta å köttfärssås till middag! :D


Mitt j*vla öra värker än, men jag inbillar mej att det har lättat lite.

Sista tabletten i morron, så det måste ju bli bättre då...

Jag orkar inte med fler turer till sjukhuset i allafall så vi får hålla alla tummar!


Nähä, nu kallar den där kakan.

Kram på er!

Av Lisa - 20 mars 2012 16:34

 


Hela dagen har jag finkammat internets alla vrår i jakt på en eller två STORA tyllar.

När jag spritsat frosting på cupcakes innan har jag gjort det med tyllen man får till om man köper engångsspritspåsar i vanliga affärer.

(exempelvis cupcaksen i min header...)

Det jag är ute efter är en dubblet så stor.

Jag vill kunna täcka en cupcake genom å nästan bara trycka mej uppåt(om nån fattar) å så vill jag ha minst en som är tillräckligt stor för å spritsa duchesspotatis.


Vet inte om det säljs nånstans i stan?

Annars får jag chansa å beställ de största jag hittar...?!


Paketet på bilden ovan finns HÄR, men det står inga mått tyvärr...


Nån som är hemma på det här?

Av Lisa - 20 mars 2012 08:21

I dag tar vi det här uttjatade sjukdomsbloggandet till en ny nivå.

Nu ligger fokus (förrutom på det onda i örat!) våra mediciner.

Viggo är superduktig å har sörplat i sej 10ml kåvepenin frukt morron å kväll som ingenting.


Jag tar med med traditionen penicillin-present från det Arvidssonska släktet å det har såklart lockat, men han är inte så kinkig med mediciner han ändå faktiskt. :)

Konceptet innebär kort å gott att man får välja en present när man avslutat sin kur.


På torsdag är Viggo färdigbehandlad, men redan nu är han ju frisk om än lite tröttare än vanligt fortfarande.


Angående Leo har jag precis ringt till vårdcentralen å bönat å bett om annan medicin.

Det är helt enkelt en omöjlighet att få i honom en hel flaska av den där vita sörjan.

Han som vägrar låta sej matas med det han gillar liksom, ni kan ju fatta vilket krig å få i honom nått han tycker är äckligt...

Jag hoppas det finns annat å hämta på Apoteket redan under förmiddagen i dag.


Vad gäller mej själv är halsontet helt försvunnet å det hade det gjort redan i går.

Jag har ett piller kvar å fortfarande svinont i örat, men det bara måste ju lätta i dag, annars kan ju inte min medicin värka mot just öroninflammtioner...

Såklart har så starka tabletter biverkningar, illamående å aptitförlust till exempel.

Jag får leva på kaffe så länge helt enkelt.

Jag håller tummarna nu, i morron måste jag va bra..!

Undrar just om mammor med får pencillinpresenter? *blink blink*


Nu ska jag hälla upp en kopp kaffe till, beundra mina pojkar som bygger slott med Poäng-fåtöljerna å sen spana in hur det ligger till med årets skatteåtebärning. :D


Ha en bra tisdag!


(åå jo,jag har hela kameran full med bilder, som jag MÅSTE lägga över på datorn i dag!)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards