Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Lisa - 19 mars 2012 20:13

 

När vi kom hem efter vår sjukhusturné hängde det en blomma på dörren.

En rosa ros till mej från finaste Jajja.

Jag lipade.

Älskade älskade vän, flytta till mej nu!  


Jag känner mej ju mest gnällig, frustrerad å arg på mitt onda öra just nu.

Men jag försöker för allt vad jag är värd å fokusera på annat, annat som är viktigare.

Att barnen ska bli å faktiskt är friskare nu.

Jag har hellre all smärta i världen än att se dem ha ont.


Längtar förståss till vi alla är bra igen, när alla orkar va ute å när vi kan träffa våra fina vänner igen.   

Av Lisa - 19 mars 2012 18:41

Mina vänner.

Jag håller seriöst p å bli galen.

Har nångång nånstans inbillat mej att jag har en ganska så hög smärtgräns.

Det visar sej va helt fel.

Jag har så satans jävla ont i örat å huvudet runt omkring å det värsta av allt är att jag inte kan hantera det.

Borde varit instängd i ett tyst rum i dag, avskärmad från alla människor å framför allt från mina stackars barn.

Nu var ju inte det ett alternativ jag ens varit i närheten av då vårt första uppdrag innebar en låååång väntan i väntrum(kom kvart i nio, TIO för i kön, minst!) tillsammans med två så småningom uttråkade pojkar. :(

Det gav resultat det där väntandet i allafall, både jag å Leo hade öroninflammation och streptokocker i våra halsar.

Jag fick som sagt starka tabletter i en dos om tre å Leo kåvepenin som är omöjligare än omöjligast å få i honom. :(

Sjuk-kapitlet är således långt i från över.

Jag har ONT ont ont å jag måste ringa efter nått annat till lillkillen under morrondagen.


Vabbandet fortsätter i morron, men jag hade ju ändå inte klarat jobba i det här skicket så det är ju lika bra.

På torsdag skulle Leo va smittfri, förutsatt han får i sej medicinen vill säga, så vi satsar på förskola först då.

På tal om honom så är han faktiskt pigg, har ätit lite mer än dag å inte krävt att bli buren i hälften så stor utsträckning som i helgen.

Skönt med nått positivt i allafall eller vad säger ni? :)


Är hemma själv hela kvällen här, så vi hörs igen lite senare.

Om jag inte krupit ur mitt skinn vid det laget.... :S

Av Lisa - 19 mars 2012 12:18

Jojjmensan,

-

Positva halsprov å öroninflammationer.

Äckligt flytande penicillin till Leo å nån dunderkur med bara tre tabletter till mej.

Nu ska vi bli friska!

Så är det bara!


Återkommer med detaljerna senare.


Jo jag älskar den här låten! :)

Av Lisa - 19 mars 2012 07:54

Har sovit hyfsat i natt trots sprängande värk i örat å en igensvullen hals.

Leo har varit lite orolig å det skulle inte förvåna mej om den stackarn med har ont i öronen. :(


Vi äter frukost å ska snart packa ut oss i bilen för å försöka avslutat det här eländiga sjukdomskapitlet på vårdcentralen.

Hoppas det inte är tio före i kön i dag, för mitt tålamod är ungefär lika obefintligt som hörslen på mitt högeröra denna morron.


Som jag längtar till andra sidan nu.

Den friska sidan, när vi slipper ha ont å där man slipper oroa sej hela tiden.

Å där barnen orkar va barn å leka som barn gör utan att bli total utmattade!

Inte mycket mer jag begär.

Inget alls egentligen...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards