Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 mars 2012

Av Lisa - 17 mars 2012 21:30

Egentligen är det vansinne att inte sjukskriva sej när man mår som jag har mått i dag.

Men jag vet hur svårt det är å få tag på vikarier på helgen å nånstans inom mej besitter jag en arbetsmoral som inte är så sund i alla lägen.

Anyway, jobbat har jag gjort å jag har gjort det bra. :D


Nu är jag däremot ganska slut som människa.

Ska blaska av mej jobbdammet å sen krypa ner jämte min stora ljuvliga son där uppe i sängen.   


Han gör mej så stolt min Viggo, han är så omtänksam å observant.

I dag hade han målat en teckning hos mormor å morfar, som han ville jag skulle ta med till jobbet så mina gamlingar kunde få den. :D Så de skulle ha nått å titta på sa han.  


Ååååå mina underbara ungar! Som man saknar dem när man jobbar, å framför allt när man jobbar helgen av nån anledning...?!


Hoppas er lördag varit bra!

Kram..


Man kan leka å ha kul utomhus trots att hela trädgården är full av grenar. :)

 

Av Lisa - 17 mars 2012 21:15

En ur-usel mobilbild är väl bättre än ingen bild alls? :P  

(just den här bilden skulle nog kunna kvala in som den absolut sämsta matbilden i världshistorien)


Här får ni receptet på en enkel å god förrätt som pappa brukar bjuda på.


Räkcocktail Maxim.

150 gram skalade räkor.

2 dl majonäs(hemmagjord, ingen diskussion!)

1 dl tomatjuice

1 msk konjak

½ msk worchestersås (det hade jag ingen, tog HP-sås i stället)


Blanda allt utom räkorna till en rinning dressing.

Vänd ner räkorna i såsen.

Smaka eventuellt av med lite salt.

Strimla isbergssallad å lägg den i botten på snygga skålar eller cocktailglas.

Fördela cocktailen ovanpå.

Servera å njut! :)


Av Lisa - 17 mars 2012 12:26

I dag är jag alltså tillbaka på jobbet igen.

Inte precis just dock, då jag är hemma på timmar. :D

Ska tillbaka vid fyra igen å jobba kvällspass med.

I dag känns det helt okej med delad dag, är tyvärr inte i nått vidare skick så det var ganska skönt å ta sej hem å vila lite.

Envisa jäkla influensa, så trött jag är på skiten nu!


Martin å Viggo mötte mej i dörren för att sen köra till stan å Leo, han sover middag han.

Jag har faktiskt tagit med mej datorn till sängen jag å planerar att ligga här så länge jag kan å bara ta det lugnt.

Nu är väl inte just det där med å vila min starka sida kanske, men jag ska göra mitt bästa. :D

Jag börjar med å blunda lite i allafall. :D


Hoppas ni har det bra!

Kram å hej!



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards