Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Lisa - 13 mars 2012 21:19

Värk i lederna, igentäppt näsa å svettningar.

Jomenjavisst, varför skulle jag klara mej från sjukan?! :(

Tog en ipren när jag kom till jobbet, å kände inte av nått under tiden jag jobbade,

men nu när jag kom hem...

Aj aj aj, vad det slog till. :(

Finns inte mycket mer å göra än å försöka mota bort det hela med naturläkemedel å sömn.

Det sistnämda börjar jag känna av bristen på nu.

Måtte Viggo må lite bättre å sova gott i natt alltså.


Tur i oturen är att jag nu är ledig två dagar igen innan det är dags för helgjobb.

Vi ska inte göra någonting, försöka bli friska bara.


Nu ska jag ta en dusch, sen blir det sängen!


Kram på er!

Av Lisa - 13 mars 2012 10:54

Vårdcentralens drop-in startar klockan nio.

Vi anlände fem över, då var väntrummet fullt å det var tio före oss i kön.

Världens bästa mamma kom till undsättning å efter en timme fick vi komma in till en supergullig dsk.

Med oss fick vi recept på penicillin mot streptokocker.

Tyvärr var det ännu mer folk på Apoteket, å jag höll på å svettas ihjäl de äntligen lyckats blanda i hop innehållet i vår lilla flaska.

Leo var vansinnig å ville riva bygget medan Viggo satt utmattad i mormorns knä å läste en tidning.

Jag brukar inte klaga, å gjorde inte det i dag heller, men jag kan hålla med min högljutt klagande mor om att det är ett urdumt system för små sjuka barn å för gamla att få vänta i timmar å samtidigt smitta ner både en å tre stycken andra patienter...

Håller tummarna för att medicinen går å dricka å att Viggo tar den utan gråt å bråk så han få bli frisk nu fort!


Viggo somnade i bilen hem å Leo leker här, lycklig över att va fri å gå dit han vill. :D

Jag passar på å pusta lite innan det är full fart här igen! :)



Å vad jag längtar efter det här, men det får vänta tills nästa helg då tiden finns. :)

 

Av Lisa - 13 mars 2012 08:02

I dag var det min tur å vakna genomförkyld.

Eller ja, för att kunna göra det, vakna alltså, så krävs det ju att man sover först, å det kan jag inte precis påstå att vi har gjort här i natt.

Viggo har varit vaken, mest pigg å babblat, yrat lite till å från å haft feber men inte ojat sej över nån smärta.

Klockan tre ropade han: jag vill se på pippi!

Varpå Martin vänder sej till mej å i värsta nu-är-det-fan-dags-att-du-gör-nått-så-inte-bara-jag-får-slita-anda: det kan väl du ordna?

Say what? Sen när blev det okej å se film mitt natten? Sjuk eller inte, ain't gonna happen... :)


Vi ska till vårdcentralens drop-in för å kolla upp Viggo.

Han är nämligen inte ett dugg förkyld, utan har bara hög feber, ont i munnen å är rödflammig på hela kroppen.

Det kan bli en intressant upplevelse i övrigt då det verkar som Leo vaknat på sin absolut sämsta sida här.

Han spårade ut fullständigt när Viggo fick Rice Krispies till frukost å inte han. Slängde sin egen tallrik över hela golvet. Tack å lov hade jag inte hunnit hälla på mjölken...

Han är frisk i allafall, nått annat kan man inte påstå. :)


I eftermiddag vakas det jobb för min del. Farmor ställer som sagt upp å passar barnen de timmar som det blir i mellan jag börjar å Martin slutar.


Nu är det dags å sätta fart!


Ha en underbar tisdag, hoppas ni får njuta av våren!



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards