Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Lisa - 12 mars 2012 20:39

Har precis avslutat ett samtal med 1177, hon jag pratade med tyckte vill skulle kolla Viggo hos doktorn under morrondagen.

Så det gör vi.

Han har yrar å gråter i sömnen här pojkstackarn, men just nu är det lugnt.



Jag skulle försöka mej på en lugn stund med ostar framför Familjen Annorlunda. Varva ner efter en ganska slitig dag.

Det gick sådär. Pratade med 1177 som sagt, å pappa å så har jag varit uppe hos Viggo en massa gånger.

Tänkte precis ge upp å stationera mej jämte honom i sängen i stället, men ger CSI NY en chans först. :)


Har faktiskt haft en hel massa energi i dag, jag använde den sålart till å ta hand om mina sjuklingar, men även till å göra en god trattis å ost-fylld köttfärslimpa å baka lite bröd. :D


Nu däremot har skriket å gnället jag lyssnat på hela dagen satt sina spår å energin är ganska så bortblåst!


Såg på fb att man kan se planeter på himlen i kväll, så om ni ser nån dåre snubbla runt bland grenarna på tomten här så är det bara jag som letar efter Venus. :D


Gonatt på er!




Av Lisa - 12 mars 2012 18:51

Min stora pojke har inte blivit ett dugg bättre.

Han ligger här ynklig av feber å säger att han vill se på Emil men orkar inte.

Förrutom den envisa å höga febern är hela ungen rödflammig.

Jag misstänker att han har drabbats av just Scharlakansfeber.

I morron bitti ska jag ringa vårdcentralen å höra om vi får komma å hämta penicillin...


Leo, han är däremot bättre i dag.

Trött å lite gnällig, men feberfri nu i kväll.

Skönt att det går på rätt håll för en av dem åtminstone.


Barnen ska naturligtvis va hemma från förskolan i morron också.

Jag ska jobba kvällen så farmor passar dem tills Martin kommer från jobbet.

Sen är jag ledig igen onsdag å torsdag.

Då ska de väl hinna bli bra igen tycker man.


Usch så vidrigt det är när de är dåliga alltså.

Mina stackars ungar!   

Av Lisa - 12 mars 2012 12:17

   

Jag å barnen har varit ute en runda.

Lite svårt å veta var i trädgården man ska va å leka? :)


Under den högen som syns på bilden till höger finns det som en gång var mina hallonbuskar.

Busken som agerade insyns-skydd på altanen rök som sagt också i går, synd på insynen men idel postitivt för ljuset i köket å vid matplatsen inne.

Får försöka skymma lite sikt med ett par amplar. :)


I dag är det vår.

Men i å med vårt febriga tillstånd orkar ingen njuta av den i längre stunder.

Leo sover dock ute nu han. :)

Nu är Viggo dock så pass pigg att han vill leka så det gäller å passa på. :)

Av Lisa - 12 mars 2012 09:51

Natten som gick var en pärs.

Viggos feber var så hög som 40,6 å han både yrade å var okontaktbar.

Leo har sovit, men haft hög feber han också.

Viggo vaknade vid sex, vinkade av sin pappa å skulle se på Lotta.

Halv sju hämtade vi in Leo till oss å sen somnade vi allihopa i en liten hög å vaknade först kvart i nio..?!

Då tempade Viggo 39.6 å Leo 38, så nån bättring är det inte tal om här.


Viggo önskade mannagrynsgröt till frukost så det fixade vi.

Medan gröten svalnade tryckte han in en hel skiva nalle-korv i munnen. Det blev för mycket, så han kräktes. :( Inte så konstigt när man knappt ätit alls på flea dygn.

Stackars unge, han ser så sliten ut.

Nu har han fått alvedon, som värkar bra.

Det är desto svårare med Leo, som vägrar flytande mediciner.

I helgen har jag suppat honom, men det är inte det lättaste i dag när jag är ensam.

Vi får göra vad vi kan helt enkelt.

Vila å mysa å hoppas på att den här envisa febern ger med sej under dagen!


Vi hör sen! Kram på er!


Mina sötungar!

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards