Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Lisa - 1 mars 2012 22:05

Jag fick ett, eller ja, det var flera recept skickade från min trevliga läsare Lizette.

Har inte hunnit testa det själv ännu, men belive me, det har jag verkligen för avsikt å göra. :)


Kanske hinner nån av er före? :)


Fetaostfyllda biffar

1 riven scharlottenlök
400 g nötfärs
1/2krm salt
1 krm peppar
1 ägg
100 g fetaost

Blanda ingredienserna, allt utom fetaosten, och gör lagom stora bollar av färsen.

Gör sedan en grop i varje och tryck in lite fetaost och platta sedan till som biff och stek precis som vilken annan biff som helst.


Timjanpotatis

Dela potatisen, strö över flingsalt, peppar, olivolja. 220 grader i 30 min.
Finhacka vitlök och plocka timjanbladen.

Strö sedan denna blandningen över och servera med valfria tillbehör.


Kall Ost & olivsås

2 dl gräddfil
1 pressad vitlöksklyfta
50 g apetina vit ost
30g oliver gröna med primento
2 krm salt
1 krm peppar

Smula osten och hacka oliverna grovt. blanda ihop till en röra och låt stå kallt i 30 min. Servera.

Av Lisa - 1 mars 2012 20:20

Vet ni?

My mojo is back!

Jag har lust å jobba å förankra idéer å ge riktigt bra vård.

Vad som krävdes?

Positiv respons.

I det här fallet från en gammal lärare(som skulle teambilda oss) som kom i håg mej å tyckte jag var duktig i skolan.

Inte en enda positiv kommentar har jag fått sen jag bytte jobb.

Å även fast det kan tyckas ganska sorgligt, men jag är en människa som behöver den där bekräftelsen från andra även fast jag själv vet att jag är duktig på det jag gör.


Förstår ni hur jag menar?


Det var inte så att alla mina gamla kollegor höjde mej till skyarna, men de var inte snåla med berömmet heller.

Å vårdtagarna kunde ju uttrycka sin uppskattning där också så det var helt annorlunda mot nu.


Jag hoppas det blir en vändning från nu.

Vi gjorde upp riktlinjer å rutiner för allt å jag hoppas verkligen att dessa ska funka.

Jag är nöjd. Nytänding here I come!


I morron inleder jag jobbhelgen med en kvällstur.

 

Innan dess ska jag på utvecklingsamtal på förskolan på min stora sons avdelning.

Jag är kluven inför detta, har inte riktigt släppt att Viggo inte blev uppflyttad tillsammans med fler andra av 08:orna.

Jag förstår deras argument, men han känns i mina ögon lite för stor för den avdelningen han går på nu.

Egentligen hade jag velat att Martin också skulle gå med, men det fick bli en tid på förmiddagen, å då jobbar ju han.

Jag gillar dem jättemycket, men som sagt, jag är lite kluven.

Av nån anledning är jag så mycket mer överbeskyddande mot Viggo än mot Leo.

Troligtvis eftersom hans första förskoleår var allt annat än en bra upplevelse.

Han trivs toppenbra, det råder det inga tvivel om det är bara jag som nojjar nu igen.


 


Leo är en dagiskille han, bara travar in med ett leende å smälter in. :D

Han pratar ju som ni vet ganska sparsamt, men i helgen lärde han sej några nya ord.

Tack tack å godis(?!)

Gaaah säger jag bara, godis? Av alla ord?

Hur många ett å ett halvt åringar vet ens vad godis är?

Viggo tycker i vilket fall att det är superroligt med en bror som lär sej prata, å frågar honom:

Kan du säga goooodis Leo? :D



Nu blir det en varm dusch å uppladdning inför Unforgettable som jag har planerat å orka se kväll. :D

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Vardag · Viggo
Av Lisa - 1 mars 2012 19:58

 

 


Viggo testar nya jackan. :D

Superfin tycker jag, å grabben verkar med nöjd.:)

Från POMPdeLUX.

Av Lisa - 1 mars 2012 11:48

Barnen är lämnade på förskolan.

Känns ganska trist när vi egentligen hade ledig dag.

Jag laddar inför möte på jobb.

Siktar in mej på å plocka fram mej själv, det positiva jag har att bidra med, va ärlig men hålla mej i skinnet så jag inte spårar ur.

Tanken är att vi ska teambilda lite med en inbjuden expert på detta.

Å jag hoppas schemat är spikat för nästkommande fyra veckor.

Passar på å slänga i hop en center-kladdkaka som vi kan fika på.

Fick baka med bregott för smöret var helt slut?!

Där har ni beviset på hur off jag är just nu, vi brukar ha minst tre paket på lager nämligen.


Kul att flera av er gillar min nya header.

Jag ska se om jag har tid å knåpa på en ny i kväll, för jag tycker den är lite väl smal. :D

Å så var det nån som hörde av sej å menade att bilder på familjen i form av syskonen skulle gå före bilder på muffins. :)

Good point...?  :)

Jag vill ha bilder som speglar min blogg, som är jag, då känner jag att bilder jag tagit å en header made by me är på sin plats även fast de Linda å Roger gjort åt mej innan är proffsigare å snyggare. :D



Ha en fin eftermiddag så hoppas jag vi hörs igen i kväll, allra helst utan huvudvärk. :)


(har hämtat kläderna nu med, sååååå fina!)

Av Lisa - 1 mars 2012 10:35

Inte dagens roligaste syn precis.

Men för å se det positiva är det ju åtminstone en son som städar å en katt som jublar! :P 

Av Lisa - 1 mars 2012 08:16

Vi har fått i oss en liten för-frukost.

Nu sticker vi vidare till Ica för å uträtta lite ärenden å handla!

Gomorron på er!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards