Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2012

Av Lisa - 12 februari 2012 00:08



Ligger nerbäddad i min hotellsäng med tre kuddar under huvudet å försöker reflektera över dagen.

Det har varit spännande.

Men inte gett så mycket som jag hoppats.

Inte såhär vid första tanken i allafall.

Har haft ont i magen å huvudet hela dagen nästan.

Å jag är lite besviken att jag inte pratade med fler fina männsikor.

Sånna här bloggare vid samma bord gjorde inte heller susen för humöret.

Men, jag ska inte klaga, verkligen inte.

Emma har lagt ner ett hårt jobb å lyckats med det hon kunde råda över å långt i från alla var så otrevliga som de jag råkade sitta jämte.

Goodie-bagsen är to die fore dessutom.

Mest imponerad är jag faktiskt av mannen här på den suddiga bilden.

Det är Björn Ranelid kan jag förtydliga. :D

Jisses vad han kan prata den mannen, å han var rolig med!


Roligast av allt på hela dagen var faktiskt att får en kram å byta ett par ord med en av mina absoluta bloggfavoriter nämligen Helena. :)


Klockan är ställd å nu släcker jag lampan.

I morron ska jag sitta ner å äta frukost, läääänge.

Sen ska jag hem å kela med min fina familj.

Jag hade faktiskt gett ganska mycket för ett vasst litet pojkben in i sidan i natt.

Men jag ska unna mej det här nu.

Sova ostört å sen hotellfrukost helt i min ensamhet. :D


Gonatt önskar jag, här från Malmö.

I morron är allt som vanligt igen å jag är glad att jag chansade å gjorde det här!

Det har varit en upplevelse som jag aldrig glömmer.

Av Lisa - 11 februari 2012 18:30

Svindålig bild, men ni ser väl att det är Emma?  :D


Efter en underbar dag är

vi på hotellet för å svira om å dricka skumpa. :D

Ska snart hasta vidare för kvällsmingel å mera trevligheter. :D


Ha en bra kväll nu hörrni, det tänker jag ha! :D

Av Lisa - 11 februari 2012 09:12

Sitter på tåget. Jag lyckades alltså med första utmaningen, å tågen verkar gå i tid so far. Ska byta till buss i Eslöv å det blir nästa prövning. Shit vad jag inte är världsvan. :) Jag hoppas jag reder upp allt ändå. Jisses vad spännande det här ska bli! :)

Av Lisa - 10 februari 2012 18:33

Bredbandet är tillbaka.

Det kom nån gång i eftermiddags, men jag har varit upptagen med kräksjukan å inte noterat det precis.


Har skrivit jag-vet-inte-hur-många inlägg från telefonen, men bara loggats ut.

En app hade suttit fint om vi säger så. :D


Ska packa å fixa nu i kväll, för i morron lämnar jag smittan hemma åkker till Malmö på galej! :)

Träffa fina kvinnor, lära mej nya saker å sova på hotell! :)


Jag tar datorn med mej så  vi hörs av i morron!

Hej så länge!

Av Lisa - 9 februari 2012 16:28

Klockan 22 är BBB senaste bud angående när vårt nät är i gång igen. Klockan tio?! Jag håller på sllvar på å bli knäpp! Om det funnits pris i internetberoende hade jag vunnit det!De skyller på den halvcentimetren med snö som kommit i natt. Leo har inte kräkts sen i morse å jag å Viggo är fortfarande som vanligt om än lite instängda. :) Kanske kan man våga hoppas på Malmö ändå..? ;) Vi har varit väldans effektiva här i dag, man märker ju vem det är så om kräver det mesta av min tid i alert tillstånd, en om tillfälligt lugn Leo är inget vi är vana vid precis... :P Förhoppningsvis kan jag uppdatera från datorn nån gång i natt sen! Hej så länge!

Av Lisa - 9 februari 2012 11:15

Vabbar kräksjuka å nojjar över att fler i familjen drabbas innan lördag... Bredbandsbolaget har driftstörninigar så modemet är stendött. Är ju galet internetberoeende å prisar min iPhone! Återkommer med mer info senare! Hej så länge!

Av Lisa - 8 februari 2012 20:07

Först.

Avreagera å gnälla.

Jag är trött, bitter å håglös.

Har inte alls gått in med den "go" på nya jobbet som jag trodde.

Orkar inte.

Vad är det med mej?

Vi sover bra(med våra mått mätt förståss) å jag har liksom inga orosmoln hängade över mej.

Så vad är felet?!

Ingen aning.

Eftermiddagen hemma började bra, men spårade ut till såndär kaos som får mej å tvivla på min vilja att skaffa fler barn(jo jag är ju sugen på det, men det har väl inte undgått er?).

Suck.

Ibland blir det för mycket.

Nuff said!

(pms månne? hoppas nästan det!)


Det drar i hop sej till lördag. Något unikt att se fram emot, till en once-in-a-life-time-upplevelse, Emmas bloggevent!

Jag hoppas jag kommer hem på söndag å känner mej rik.

Rik på energi, nya upplevelser, fina saker(goodiebags mina vänner! I plural!) å i allra bästa fall på nya vänner!

Vet fortfarande inte vad jag ska ha på mej å jag är lite kluven över att åka i från familjen när jag väl är ledig på helgen, men allt spännande å hotellfrukosten väger upp det hela. :D


Nu ska jag försöka samla i hop mej, tänka positiva tankar å surfshoppa lite(drömma alltså, så slappna av Martin! :P)!


I morron jobbar jag kvällen å ska först ha mysmorron med grabbarna å sen försöka städa bort lite olust innan jobbet!


Kram å gonatt på er! :)


Berätta något kul å muntra upp mej innan ni hastar vidare... Snälla!? :D

Av Lisa - 8 februari 2012 15:50

Vi leker lite innan det är dags å laga det här crepesen till middag! :) 

Dock tänker jag använda mej av Elins recept på själva pannkakorna. :D


Det har ni här:

2,5 dl mjöl

en nypa salt

6 dl mjölk

3 ägg


Vispa i hop å stek tunna pannkakor.


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards