Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2012

Av Lisa - 14 februari 2012 21:08

 

Med Frödinges Ostkaka, hallonsylt å vispad grädde å en kopp thé i soffhörnet.

Lite lyxig avslutning på Alla hjärtans dag!


Hoj hoj vänner.

Med grusiga ögon å en matt kropp har jag intagit ryggläge i soffan.

Dagen har varit lång, hädelserik, vardagshysterisk å trevlig. :)

Jobb först, kändes väl okej i dag än då, men ni kommer inte tycka att jag är klok nu, men jag ska söka ett annat jobb som annonseras nu.

En teamledartjänst. Jag bara måste testa ju. :)


Efter jobbet hämtade jag upp två fina pojkar å åkte hem för å laga å äta middag med dem.

Anigens intensvit å stressat men gott.

Kokt kött, potatismos OCH vit sås. :)

Ingen mer än jag åt moset, men Viggo han bad om mer kött till å med. :)


Efter maten fick vi besök av familjen Persson/Kjellsson en stund. :)

Viggo tjatade hela eftermiddagen efter mammas gamla kompis å jag är glad att de äntligen fick träffas. Min förstfödde å min första vän. :D


I morron ska jag jobba kvällen. Hoppas i detta nu på sovmorron, för som vanligt är jag äckligt trött...

Barnen lämnas som vanligt vid elva sen ska jag shoppa lite fönsterlampor innan jobbet. Äntligen!

Skulle gissa på att mitt tummen-mitt-i-handen-syndrom hindrar mej från å hänga dem tyvärr, men frakta hem dem, det kan jag. :)


Gonatt på er nu!

I morron tar vi nya pigga tag. :)

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Martin · Vardag · Viggo · Vänner
Av Lisa - 14 februari 2012 20:46

 

Fiskformade hålla-reda-på-strump-partnen-mojänger, som simmar utmärkt.


OCH


Jättestor blekrosa thekopp från Höganäs.




Bland presenterna från Malmö fanns många guldkorn. :) 

Av Lisa - 14 februari 2012 15:46

När jag väl hittade självutlösaren blev det ändå såhär... :)


Sa jag att jag behöver minst ett par timmars kamerakurs? :D 

Av Lisa - 13 februari 2012 20:09

Här ligger jag med världens migränhuvudvärk å andas ut.

Huvudet har dunkat sen jag steg upp i morse så dagen har gått lite motigt.

Leo har dessutom gnällt å skrikit en hel del å det har inte precis gynnat värken bakom pannan.

Gissar att han fortfarande lider i sviterna efter kräksjukan med en uttorkad liten kropp å hård mage som resultat. :(


I vilket fall spenderade vi förmiddagen tillsammans med fina mammor å barn på ÖF.

Skönt å komma dit i mellan åt, vi är liksom hemma där efter att ha spenderat två förmiddagar där i veckan under hela föräldraledigheten.

Dagen till ära premiär-använde jag mina nya me&i-leggings.

Bitterljuvt, då de faktiskt är snudd på för stora.

Uppenbarligen har jag gått ner i vikt trots allt? :D


Efter ÖF slängde vi i oss lite lunch å efter mycket om å men så hamnade vi i pulkabacken, en med snö till å med. :D

Väl där vaknade Leo, på fullkommligt fel sida.

Han skrek å skrek å skrek bortsett från den lilla stunden han fjäskade ner sej i knät på en annan mamma som var där å snyltade russin. :D

Hemvägen var en prövning för då var Viggo också trött å gnällig.

Svettig å smått stressad, men hem kom vi.

Väl hemma lugnade sej barnen å lekte tillsammans hur länge som helst.

Som jag älskar å se dem göra det!


Jag hann laga kvällens kycklingmiddag.

Resultatet blev väl lite sisådär.

Det där med å köpa hel kyckling verkar va som å spela lite på lotteri.

Just denna var lite av en nit å den blev inte alls så god som sist.


Jag hann inte delta i själva middagen utan hastade vidare till Leo's utv-samtal på förskolan.

Han klarar sej fin fint där, å jag trodde inget annat heller.

Från vår sida finns det absolut inget å klaga på heller. :)


När jag kom hem fixade jag till en röra på den kvarvarande kycklingen å åt i tunnbrödför riset tog slut vid middagen.

Ris är nämligen något som går hem hos barnen i det här huset. :)


I morron är det dags för jobb igen efter fem dagars ledighet, vab inräknat.

Det känns väl inte helt kul det ska erkännas.

Gnistan fattas mej ännu. Sorgligt men sant.


Nu ska jag ägna mej helhjärtat åt den sista stunden av underbara Familjen Annorlunda.


Kram å hej på kompisar! :)

Av Lisa - 13 februari 2012 08:11

Sitt mitt i det sedvanliga frukostkaoset å försöker peta ner det jag har kvar utan å stressa. :)


Himmel så skönt det va å sova i den egna sängen, men jag har faktiskt lyckats drömma mardrömmar i natt igen.

Om jobbet den här gången, där cheferna klagade på mitt engagemang..?! :S


Dagen i dag är vigd åt barnen med lek på öppna förskolan(mest för Viggo skull, Leo är inte precis imponerad..)

Efter lunch blir det pulkabacken, vilken mer exakt det blir har jag inte bestämt än, men det lutar åt att vi letar rätt på Viggos kompis Ceasar plus några till å åker med dem. :D


Låter som en härlig dag tycker ni inte? :)


Stora målet för veckan är att få en nystart på gymmet, träningen ska återupptas å inledas på riktigt. :D

Känner mej äntligen frisk nog att orka igen, å jag längtar för jag mår verkligen bättre när jag tränar.


I kväll blir det dock Martin som får motionera, han ska spela fotboll mellan åtta å tio å innan dess ska jag närvara på utv-samtal på förskolan angående Leo. :)


Tillbaka i vardagen alltså.

Full rulle som sej bör! :)


Nu ska vi palta på oss så vi hinner i tid. :D

Ha en bra dag! :)



Den här bilden hann jag aldrig publicera i torsdagsmorse(inlägget var dock klart å sen bara dog bredbandet! Grrr!)

Tjugo över sju klädde Viggo på sej alla ytterkläder själv för å gå ut å känna på den nya snön. :)

 

Av Lisa - 12 februari 2012 21:09

Monumentalt besöksrekord i dag.

Antar att de flesta är på jakt efter events.-detaljer å dylikt.

Hoppas att ni gillar nått av det jag babblar om här. :D

Vad event-bilder beträffar hade jag inte min kamera med mej, men om jag lyckats fjäska tillräckligt för Sanne så får jag några av de hon tog att visa er här. :D

Ju mer jag tänker på det, desto gladare är jag att jag faktiskt varit i Malmö, även fast det inte blev som jag tänkt mej.

Jag stötte på flera stycken storheter(inom bloggvärlden då..!) som verkade vara sympatiska å härliga människor. :D

Å till på köpet har jag fått en massa nya bloggar att läsa å engagera mej i. :D


Nu, nu ska jag äntligen krypa ner i min alldeles egna säng, eller jag, den jag delar med två av grabbarna i familjen. :D (Leo sover hos sej han. :))

Har jag tur joinar den yngre av dem mej omgående, så jag kan känna hans lilla kropp jämte mej å få trygghet. :D


I morron inleder vi veckan med en ledig måndag.

Öppna förskolan på förmiddagen å pulkabacken på eftermiddagen låter som en bra dagsplan.

Även denna kommande vecka ska vi följa matsedel.

En matsedel som ser ut som följer:

Den här veckan gick det fint å hålla planeringen, åtminstone fram tills kräksjukan gjorde sitt intåg.

Jag har hopp om kommande vecka också, för hur tuff motståndare jag än har varit till det här så ska det erkännas att det faktiskt har underlättat matlagningen rejält.

I morron ska vi som synes lergryte-laga kyckling å dessutom koka klart tisdagens kött. :D

Får se vad vi hinner få i hop. :D


Nu, som sagt, kallar sängen!

Kram på er! 

Av Lisa - 12 februari 2012 19:45

Här ser ni vad som gömde sej i goodie-bagsen vi fick med oss hem från eventet i går. :D

På tal om dito känner jag mej faktiskt arg på mej själv.

Jag tog på mej offeroftan, tog åt mej av vad tre personer(av 180) pratade om, surade ihop av huvudvärk å bjöd på nada.

Jag ville träfa nya vänner, men handen på hjärtat, jag hade inte lockats speciellt mycket av min egen person som i går.

Så är livet .

Jag var där, men deltog inte fullt ut tyvärr.


Nästan prick klockan två släppte mina nyvunna Kalmar-vänner av mej på Coop's parkering.

Det såg mörkt(eller egentligen extremt ljust) ut precis när vi lämnade Malmö å jag var lite nervös för snöstorm hela vägen hem, men det gick förvånansvärt smidigt. :)

Jag tackar å bockar för liften hem. :D


Väl hemma satte det gamla vanliga koasen fart.

Men efter middagen strutade vi i allt annat å drog till pulkabacken en sväng. :)

     

 

Bägge barnen älskade det, å det syns verkligen i Leo's ansikte i allafall. :)


Helgen har verkligen gått undan å varit till belåtenhet.

Jag har fått det bästa av två världar helt enkelt. :)


Nu har vi krypt ner i sofforna, för å söndagsmysa med the one and only, Dexter! :D

Av Lisa - 12 februari 2012 08:38

  I hissen upp till rummet i går kväll. :D


Gomorron på er därute.

Vaknade innan klockan som jag ställt på halv åtta å kände mje allt annat än utvilad.

Har legat under dubbla täcken å drömt mardrömmar om små springande barnspöken, så verklig att jag varit skrämd på riktigt under större delen av natten.

Tittar mej i speglen å konstaterar att jag ser ut som sju svåra år å som att jag varit längst på efterfest i natt, trots att jag var hemma tidigt.

Samma känsla bestod frukosten igenom, å jag har fortfarande ont i magen å kunde bara äta en tallrik fil å inte alls njuta av alla godsaker som jag planerat. :(

Varför blir det aldrig som jag tänkt mej?

Trots det är jag allt annat än bitter i dag.

För i dag ska jag hem.

Hem till min familj där jag hör hemma.

Att vara i från dem om än bara ett dygn får mej verkligen att känna hur mycket jag uppskattar dem å hur glad jag är att mitt liv faktiskt ser ut som det gör. :D

Jag må va en helt vanlig småbarnsmamma, vardagsbloggare å medelklass, men det är jag stolt över. :D


Det snöar här i Malmö i dag å så har det gjort även hemma.

Grabbarna ska åka pulka å jag kan gissa att åtminstone Viggo, som är största snöälskaren jag känner är eld å lågor. :D

Med tanke på vädret är jag grymt tacksam att jag åker med Kristina å hennes familj hem.

De bor i Kalmar å har erbjudit mej en plats i deras bil. Mannen i den familjen agerade privatchaffis till oss i går också vilket var riktigt skönt närman är så oberest som en annan är. :D

Klockan tolv blir jag hämtad, så nu ska jag hoppa in i duschen, packa i hop allt å sen baraligga på sängen fram tills dess. :)


Tack för den här gången Malmö å tack till alla fina människor jag faktiskt vågade byta ett par ord med i går. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards