Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

En ny måndagsmorron.

Av Lisa - 27 februari 2012 07:42

Hade ett dovt tryck runt ögonen hela dagen i går.

Vid kvart i tio blixtrade det till å smärtan blev nästan olidlig.

Blundande tog jag mej upp å gjorde mej klar för sängen, tog en ipren å kröp ner i hopp om att det skulle släppa med hjälp av sömn.

Någon konstaterad migrän eller tabletter mot detta har jag inte, så jag är verkligen tacksam att anfallet kom sådär på kvällen.

Det är tusen gånger bättre i dag, även fast det känns av i ögonen än,  men nån vidare sömn har natten då rakt inte bjudit på.

Det är Viggo som håller låda, sparkar å skriker å har ont i benen för vilken natt i ordningen..?!

Hela veckan som gick har det stökats, så den där mirakulösa vändningen som fyraårsdagen skulle inneburit lyser med sin frånvaro så so far, BIG TIME till å med. :P

Jag gnäller dock inte för det, sömnbrist är vi mer än vanavid. :D


Nått jag däremot tänker gnälla över är att jag har fått ont i min rygg. :(

Jobbet som sliter, man kan kanske tro att demensvård är mindre slitigt fysiskt, men många gånger är det tvärtom då det ibland ställs krav på snabba vridningar eller upprepning av moment otaliga gånger på ett pass.

Hoppas torsdagens extra apt kan räta frågentecken angående hjälpmedel å dubbelbemanningar å en hel massa annat.

Trist å gå in på sin lediga dag, men vi måste ta oss framåt, dt här är ett steg i rätt riktnig!


Är så sugen på å träna men det ser svårt ut med tid denna veckan också.

Känns ganska att betala så mycket pengar för gymkort, va taggad å sen inte hitta tiden till det hela. :(

Jag lägger mitt hopp till nästa schemaperiod, om jag får det jag önskat.

När jag ändå gnäller av mej så kan vi ju ta det med schemat också, vi har sk. tvättstugeschema, det innebär att vi gör ett nytt schema var fjärde vecka där man själv önskar hur man ska arbeta.

Men vi har stående varanannan helgsjobb, så vi har absolut inget å spela på.

Jag försökte byta helger nu kommade period, för å bli ledig sista helgen i mars när Martin ska till Tyskland, men se det var ingen annan som ville byta så jag får ta semester då i stället.

Om man ändå inte kan anpassa schemat efter sitt liv, då har jag hellre ett (bra) fast schema å anpassar livet efter det.


Så, nu är jag färdig med den gnälliga biten. :D


Jag vaknade egentligen inte alls på gnällhumör.

Solen tittar fram å det finns trots frost på marken hopp om vår.

Jag längtar nu.

Efter ljusare tider å efter vårblommor.

Efter ljummna kvällspromenader å altanhäng.

Lite tidigt å börja sukta, men jag är mer än redo nu.

Kan det inte ens bli en riktig vinter, då får det va, välkommen våren säger jag! :D


Hoppas ni får en härlig dag!

Det är inte omöjligt att vi hörs igen redan innan jobbet. :D


Är det inte dags igen nu? :D

 


 

 
 
Frida

Frida

27 februari 2012 08:23

Köp hem Eeze, de är receptfria och fungerar bra för mig iallafall. Dyra är dem med det är alla migränmediciner. Förstår dig när det gäller schemat! Vi lägger 5v i taget, men nu ska vi lägga hela sommaren innan 18 mars. Helt galet! i ett system som inte fungerar som det ska.. Nä nu får jag sluta gnälla, men min migrän från i lördags hänger nog kvar lite så det är därför!

http://fridala.blogspot.com

Lisa

27 februari 2012 08:28

Det ska jag göra då. Hopplöst det där med scheman alltså... Å migrän med för den delen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards