Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 27 februari 2012

Av Lisa - 27 februari 2012 21:31

Det snöade på mej när jag gick hem från jobbet.

Så mycket för den våren.

Det är åtminstone Mars om två dagar, så det är ändå hopp om det. :D


Är rejält trött, men huvudvärksfri så det kan kvitta.

Helt okej jobbkväll faktiskt, men det är fortfarande ganska flummigt.

Jobb i morron igen. Ända till fyra.

Ska på nån slags diskussionsforum på eftermiddagen.

Har inte helt förstått vad det går ut på, men det blir säkert bra ändå. :D


Nä.

Nått vettigare blir det inte av det hela nu känner jag.

Så.

Gonatt!


Kolla in de här fina bloggarna i brist på intressanta inlägg här. :D

m.ade b.y m.ary

{my lovely days}

Av Lisa - 27 februari 2012 12:11

 

Det finns klara fördelar med att va vuxen.

Man kan till exempel äta tårta å dricka kaffe till lunch utan att någon hindrar en.

(förrutom den där lilla fy-vad-du-kommer-bli-fet-djävulen på axlen då...)

Det finns dock en del mindre trivsamma aktiviteter som hör vuxenlivet.

Betala räkningar till exempel.

Det har jag roat mej med nu.

Tack å lov har vi det så fint uppdelat i den här familjen att det mest är Martin som håller reda på det där.

Jag för över lite till honom å så styr han upp det. :D

Faktum är att jag loggar in på min bank-sida så pass sällan att jag fick använda alla tre försöken för å minnas koden på dosan.

Jupp, så illa är det här.

Det är inte för inte min make tjatar på mej att jag ska spara... :P



Snart ska jag bege mej till ett annat måste för de aldra flesta vuxna nämligen jobbet.

Har oroande huvudvärk, men jag hoppas på en lugn kväll å på att det släpper på redan på promenaden dit.


Hoppas ni får en trevlig måndagseftermiddag hörrni! :D

Kram å hej så länge!

Av Lisa - 27 februari 2012 07:42

Hade ett dovt tryck runt ögonen hela dagen i går.

Vid kvart i tio blixtrade det till å smärtan blev nästan olidlig.

Blundande tog jag mej upp å gjorde mej klar för sängen, tog en ipren å kröp ner i hopp om att det skulle släppa med hjälp av sömn.

Någon konstaterad migrän eller tabletter mot detta har jag inte, så jag är verkligen tacksam att anfallet kom sådär på kvällen.

Det är tusen gånger bättre i dag, även fast det känns av i ögonen än,  men nån vidare sömn har natten då rakt inte bjudit på.

Det är Viggo som håller låda, sparkar å skriker å har ont i benen för vilken natt i ordningen..?!

Hela veckan som gick har det stökats, så den där mirakulösa vändningen som fyraårsdagen skulle inneburit lyser med sin frånvaro så so far, BIG TIME till å med. :P

Jag gnäller dock inte för det, sömnbrist är vi mer än vanavid. :D


Nått jag däremot tänker gnälla över är att jag har fått ont i min rygg. :(

Jobbet som sliter, man kan kanske tro att demensvård är mindre slitigt fysiskt, men många gånger är det tvärtom då det ibland ställs krav på snabba vridningar eller upprepning av moment otaliga gånger på ett pass.

Hoppas torsdagens extra apt kan räta frågentecken angående hjälpmedel å dubbelbemanningar å en hel massa annat.

Trist å gå in på sin lediga dag, men vi måste ta oss framåt, dt här är ett steg i rätt riktnig!


Är så sugen på å träna men det ser svårt ut med tid denna veckan också.

Känns ganska att betala så mycket pengar för gymkort, va taggad å sen inte hitta tiden till det hela. :(

Jag lägger mitt hopp till nästa schemaperiod, om jag får det jag önskat.

När jag ändå gnäller av mej så kan vi ju ta det med schemat också, vi har sk. tvättstugeschema, det innebär att vi gör ett nytt schema var fjärde vecka där man själv önskar hur man ska arbeta.

Men vi har stående varanannan helgsjobb, så vi har absolut inget å spela på.

Jag försökte byta helger nu kommade period, för å bli ledig sista helgen i mars när Martin ska till Tyskland, men se det var ingen annan som ville byta så jag får ta semester då i stället.

Om man ändå inte kan anpassa schemat efter sitt liv, då har jag hellre ett (bra) fast schema å anpassar livet efter det.


Så, nu är jag färdig med den gnälliga biten. :D


Jag vaknade egentligen inte alls på gnällhumör.

Solen tittar fram å det finns trots frost på marken hopp om vår.

Jag längtar nu.

Efter ljusare tider å efter vårblommor.

Efter ljummna kvällspromenader å altanhäng.

Lite tidigt å börja sukta, men jag är mer än redo nu.

Kan det inte ens bli en riktig vinter, då får det va, välkommen våren säger jag! :D


Hoppas ni får en härlig dag!

Det är inte omöjligt att vi hörs igen redan innan jobbet. :D


Är det inte dags igen nu? :D

 


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards