Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Fyra årsdagen!

Av Lisa - 23 februari 2012 19:44

           


Födelsedagen inleddes som sej bör med skönsång å paket i sängen.

Redan tjugo i sex tågade vi in i sovrummet å skrålade Ja må han leva..! :)

Vi blev förståss lite sen, lite för att Viggo såklart ville leka med sin Playmo-drake men mest för att Leo först hällde kaffe över sin tröja å sen prickade in å bajsa precis innan vi skulle köra.

Jag hade räknat med nån extra minut hemma å tänkt kosta på oss det, det räcker ju faktiskt å komma i tid till jobbet å inte en hel kvar innan varje dag. :D

Dessutom skulle vi ju då köra å jag inbillar mej åtminstone att det går liiiiite liiiite fortare å ta bilen.

Så ungefär vid den tid vi normalt brukar gå in på dagis packade jag in grabbarna i bilen för å köra i väg.

Då startar den inte. Den var stendöd.

Insåg fort att den inte skulle vakna å handlade fort, in å hämtade vagnen, ut med barnen ur bilen å sen språngmarsch till dagis. :D


Tack å lov hade nattens regnande upphört å det var inte farlig kallt heller vilket var tur eftersom jag varken fick på mej själv överdragsbyxor eller mössa. :D

Lämnade av barnen, vinkade hejdå å flåsade in på jobbet precis lagom i tid till å se presskonferensen där det meddelades att vårt land fått en ny prinsessa under natten. :D

Jag är väl egentligen inte speciellt engagerad i kungahuset, men jag erkänner att jag både bad mina kollegor att va tysta å rös när jag såg det hela. :D


Jobbdagen flöt på med en hel massa kaos.

Jag har ändrat min inställning rejält, men jag kan inte låta bli å sakna gamla jobbet.

Jag vet att jag hade en hel massa å klaga på även där, men där var det åtminstone strukturerat!


Precis när jag packat i hop mej för å gå hem ringde de från Viggos avdelning till min mobil.

Han hade varit dassig hela dagen å nu slutligen däckat på deras soffa å var febervarm.

Jag svarade förståss att jag genast skulle rusa dit.

Det visade sej att de tänkte steget längre än mej å fått berättat för sej av Viggo att bilen inte startat på morronen.

Just det, att frakta hem en sovande fyraåring med feber på en ståbräda kändes inte så värst lockande alls...

Småsprang hemåt å ringde samtidigt till mamma för å se om hennes bil stod hos dem eller på hennes jobb.

Hon svarade inte men då slog det mej att jag kunde chansa på att Sandra faktiskt skulle hämta Elian å hade plats i bilen för en unge till.

Det visade sej att hon hade plats för oss hela högen så jag mötte upp dem på förskolan.

Sandra var gullig å hämtade Leo åt mej medan jag kånkade på Viggo.

Leo hade tydligen inte heller varit i form i dag, utan ledsen. :(

TACK världens bästa Sandra för skjuts å all hjälp!


När vi kom hem la sej Viggo i sängen å kollade på film en stund.

Vid femtiden kom Martin å somliga andra små personer som inte kunde vänta  med firandet av sitt första barnbarn tills kalaset på söndag.. :D

Martin hade hunnit hämta ett gigantiskt paket(som vår underbara granne tagit emot åt oss i dag!  


       

Iklädd sin vanliga outfit, enbart kallingar, å med feberrosiga kinder öppnade han ännu mera playmo å lite annat skoj.

Men mycket mer orkade han inte, för klockan sex somnade födelsedagsbarnet i morfars famn.  

Ingen glass ville han ha å leksakerna står orörda å väntar...

Som det kan bli va?


I morron är det Martin som stannar hemma å vabbar medan jag ska till jobbet å slita i ett gäng stimmiga timmar.

Maken tar alltså helg redan i dag å som vilken vanlig (torsdag)fredagskväll som helst har han projekt på gång medan jag ligger klubbad framför datorn.

Just i kväll är det nån slags sockel av klinker i hallen här nere som sätts upp.

Det blir verkligen jättefint där ute, å det ska jag verkligen visa upp. När allt är klart. :D


Den tid som är kvar av kvällen tänker jag fortsätta spendera i soffan.

Surfshoppa lite, å blogga lite till. :D


Har ni det bra i dag? :D


Kram å hej!

 
 
Frida

Frida

23 februari 2012 20:26

Fy katten för att bli sjuk på sin födelsedag! Krya-pådig-kramar till Viggo!

http://fridala.blogspot.com

Lisa

23 februari 2012 20:50

Maximal otur! :(

 
Linda N

Linda N

23 februari 2012 21:06

Grattis på din dag Viggo!! Men vad trist med feber. Hoppas han kryar på sig. Superfint present, kan tänka mig att han gillade den!

http://knepstolparna.blogspot.com

Lisa

23 februari 2012 21:19

Jag ska hälsa honom. :D
De lär ju inte ha tråkigt i morron med ett stort skepp å leka med. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards