Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Lisa - 19 februari 2012 21:39

    

Eh, jo det var såhär.

Anna köpte ett par leggings från me&i på rea.

Hon tyckte de skar sej till hennes röda hår så jag passade på å nappa åt mej dem i stället.

Det visade sej att de inte var helt matchande till mina jobb-skor heller. :D


Ligger här i min soffa å kommenterar BigBrother för glatta livet.

Det är redan så pass pinsamt att jag så gott som enbart lyssnar å håller mej till å titta på min dator. Men jag får väl redan nu erkänna, att det är underhållande det där, å ganska fascinerande hur människor kan fungera... :D


Laddar inför en ny vecka å en sista jobbdag i morron å sen två härligt lediga dagar! :D


Det här är också veckan då världens finaste Viggo blir fyra år.

Fattar ni? F-Y-R-A?!

Om han släktas på mej, vilket vi hoppas, innebär också den här födelsedagen en magiskt vändning.

Det var i alla fall då jag, efter fyra års nattrumlande började sova. :D

Vår stora son visar inga sånna tendenser än han, åtminstone inte i sin egna säng, å helt ärligt gör det mej ingenting. :D

För min del får han gärna stanna i vår säng ett bra tag framöver, det är så mysigt.

Den dagen Viggo stannar på sitt eget rum hoppas jag nästan att Leo vill sova hos oss i stället. :)



Nu ska jag försöka slita mej från det där som utspelar sej på tv11 å gå å lägga mej.

Hur kul det än må vara så är det inte värt å stanna uppe halva natten när man ska arbeta dagen efter. :D


Nästa vecka tar vi nya tag, både här på bloggen å med träningen(hört den förr?)!

Gonatt på er!:)

Av Lisa - 19 februari 2012 21:00

 


Det blir tredje veckan med förbestämd veckomeny det här.

Vi har haft lite avbrott, trevliga å mindre trevliga sådana, men över det hela taget är jag faktiskt positivt överraskad.

Dels över hur enkelt det faktiskt har varit å bara följa det man planerat å dels över hur mycket det faktiskt underlättat vår vardag. :D

Är tveksam på om vi sparat några pengar på det hela so far, men sen har jag ju trots planering handlat lite här å lite där, mest för att basgrejer som ris å flingor tagit slut.

Kanske skulle man ta tag i det där med veckohandlandet när man ändå vet vad man behöver?

Å kolla igenom alla skåp efter var det sinar?

Tål å tänkas på åtminstone. :D


Den här tredje veckan har vi åtminstone slängt in en fiskrätt.

För usch vad dåliga vi är på å äta just fisk.

Varken Martin eller Leo jublar när det lagas så fisk-bristen i det här köket har ju sina orsaker... :D


Anyway.

Här har ni matsedeln vecka 8, kanske finner ni lite inspiration! :)

Av Lisa - 19 februari 2012 19:44

    

Nån slags mjölkchoklad cheesecake-historia från Allas blev söndagens efterrätt efter dillköttet hos M å P. :)

Svingod! :D


Klockan är kvart i åtta å som sej bör vid den tiden på söndagskvällen (å alla andra kvällar?) har jag krupit upp i soffan.

Har bullat upp med (ica-köpta)-ostar å kex för att göra kvällen lite extra mysig.

Är egentligen galet sugen på "riktig ost" men detta får duga tills jag har tid å åka till Kristianstad.

(det kan inte va normalt å köra sex mil eller vad det är för ost...?)


Vi har haft en trevlig eftermiddag i föräldrahemmet, min lilla familj, mormorn å morfarn självklart å Stina å hennes Daniel.

Ätit kyckling-dillkött å cheesecake å bara varit dem vi är där mitt i koasen men dukning, barn å prat. :D


Jobbdagen har passerat utan någon större arbetslust i dag också, undrar om det nånsin vänder?

I dag är deadlinen för det där andra jobbet jag babblade om häromdagen, men jag har inte skickat nån ansökan.

Hur lite jag än kommit i i det här jobbet jag är på nu så orkar jag bara inte börja om ytterligare en gång till.

Får se fördelen med å jobba på hemmaplan tills alla de där nybörjarkänslorna har lagt sej...


Nu ska jag njuta lite här.

Återkommer senare, för även om jag säkert kommer sitta klistrade senare på säsongen tänker jag, till skillnad från min make, inte följa Big Brother aktivit från början. :)


Av Lisa - 19 februari 2012 14:36

Har jobbat färdigt för dagen.

Ska försöka mej på å duscha i badkaret uppe (med för kort slang..) med Leo jämte mej för att sen åka vidare till M å P's å äta middag!

Badrummet, å dsuchen nere är oåtkomlig pga klinknings-arbetet som pågår där.

Det blir snyggt värre å är snart klart. :)


Ville bara säga hej :)

Så ser det ut här, mitt i jobbhelgen.

Vi hörs i kväll!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards