Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Lisa - 15 februari 2012 21:24

Okej.

Nu är jag trött.

Vet inte riktigt vad som hänt i dag eller inte, så lång har dagen varit.

Det känns att natten var kass å jobbpasset ganska krävande.

Trots att det varit krävande så kände jag ändå jobbglädje i dag. Äntligen!


Har huvudvärk igen, för vilken dag i ordningen?

Kanske dags för en ny akupunkturperiod..?

För så här orkar jag inte ha det, kan ju inte tugga ipren hela dagarna precis.


I morron ska här jobbas igen å efter det ska jag göra soppa(mums!) å äntligen leta mej till gymmet igen. :)

Ska bara duscha sen sova så det blir bara den här(svintradiga!) rapporten i kväll. :)

Gonatt på er!


(å nä, inga lampor uppe igen, men väl ett nytt halvlyse på bilen... :P)

Av Lisa - 15 februari 2012 12:00

 

Har införskaffa oss två sånna här enkla fönsterlampor till kök å matplatsfönsterna.

Hon i affären undrade: så då ska du hem å montera nu?

Jag svarade snabbt: eller så låter jag de ligga på bordet å hoppas de är monterade när jag kommer från jobbet. :)


Vissa dagar är jag verkligen mer förvirrad än vanligt.

Stod just på yttertrappan å tryckte hysteriskt på låsa-upp-knappen på bilfjärren å svor åt att ytterdörren inte öppnades...?! :)

Har lämnat barn, handlat kvällsmat till familjen å shoppat lampor. :)


Det blev ingen frallefrukost, Viggo var inte sugen sa han. :)

Den sötnosen var hungrig å tyckte jag var för seg med mitt bäddande å fix i sovrummet.

När jag kom ut till bordet hade han med hjälp av en stol hämtat en varsin yoggi en varsin sked å sen serverat sin lillebror å sej själv. :D

Så stor å duktig är han, min snart fyraåring. )


Ska ta mej snabbdusch nu, sen vankas det jobb, all night long. :)

Hej så länge!

Av Lisa - 15 februari 2012 06:50

Lilla diskbänks-snattaren... Man får hålla i grejerna. :P  


Jag är uppe med sötnosen på bilden ovan.

Han har varit vaken så gott som hela natten å gråtit.

Redan en timme efter han somnat drog det i gång.

Han har fått kärlek, välling å till å med alvedon utan någon som helst effekt. :(

Stackars Leo, han är inte alls sej lik...


Viggo däremot *peppar peppar* sover riktigt bra just nu.

Somnar, vaknar, kommer in till oss, somnar å sover.

Det kunde ju varit trevligt om deras sömn synkade varann nån gång med: :)


Här har kommit en hel massa ny snö. Till Viggos stora glädje.

Tror inte han tröttnar på allt det där vita i första taget. :)

Tyvärr ska jag ju jobba så vi hinner inte åka pulka eller någonting.

Men vi får hoppas det ligger kvar tills fredag. :)


Funderar på å hämta frallor å sen hem å tända ljus till frukosten. Mysa till det med sötnosarna innan den där vardagen kallar igen :)

Om stora sonen inte tar för lång sovmorron får det bli så. :)


Nu ska jag hälla upp morronens första kaffeslurk. :)

Gomorron världen!



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards