Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 februari 2012

Av Lisa - 6 februari 2012 22:05

 

Jag är med å tävlar om det här hos Karolin. :D

(klicka på bilden för å komma till tävlingen!)

Av Lisa - 6 februari 2012 21:03

Jaha.

I dag var alltså dagen jag begav mej till Notavalla för å försöka ta igen i runda slängar åtta år.

Stannade på Ica på vägen dit å köpte semlor å en bukett tulpaner å när jag satte mej i bilen för å köra vidare var bilen stendöd. :S

Jag gav inte upp tanken på att mitt möte skulle bli av utan trotsade iskylan å promenerade dit i stället. Tack å lov hade jag varit smart nog å ta med mej en mössa åtminstone.

Hur eller hur, en dryg halvtimme försenad anlände jag till Lökvägen, där min allra äldsta vän Henrik numera bor med sin familj.

Trots att nära på ett helt liv passerat sen vi ens pratade sist kändes det inte ens konstigt å komma dit. Utan bara helt rätt.

Jag fick äran att träffa deras söta dotter också å jag ska göra allt i min makt för att det på sin höjd ska gå ett par veckor innan vi träffas igen å inte en massa år.

Livet är för kort för det helt enkelt.


Annars har jag ju då flummat runt på jobbet på förmiddagen.

Vet inte vad jag ska känna ännu, mer än att jag vill börja på riktigt.

Att alla ska va i gång så det blir på allvar snart.

Nu är jag mest oinspirerad å matt.

Sorgligt men sant.

Jag älskar jobbet som sådant. Jag är på rätt plats. Älskar tjatet å plocket å utmaningen.

Men ändå. Oinspirerad.


I morron ska vi va lediga.

Bara hemma på förmiddagen. Ta det lugnt å plocka lite, ta igen förlorade timmar.

På eftermiddagen ska vi, om bilen vill starta, till familjen Stenström å leka. :)

Man får pussla i hop det där med vänner nu när man inte är ledig jämt längre, men jag tycker ändå att vi lyckas hitta tillfällen för lek å kompisar.


Nu blir det snart sängen för min del, men täcke å varm pläd. Fryser fortfarande efter bilhaveriet å efterföljande promenad. :)


Vi hörs i morron igen.

Som alltid!


Kram å hej!

Av Lisa - 6 februari 2012 16:38

Sitter med en svinförbannad Leo i knät å försöker samla i hop mej efter jobbdagen å inför vad kvällen kan tänkas bjuda på.

Det går väl sådär. :)

Leo är arg för att han inte får tjuvstarta på pastan innan resten av middagen är klar. :P

Vi ska ha en thai-sallad i stil med den här, fast med pastahjul i stället för nudlar å färsk koriander i dressingen. :)


Eftermiddagen ska jag bege mej andra sidan byn å förhoppningsvis catsha up en massa förlorade år innan jag åter vänder hem å pustar ut å älskar att ha en ledig tisdag framför mej! :)


Vi hörs från soffan sen!


Hej så länge!

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Viggo · Vänner
Av Lisa - 6 februari 2012 15:35

 

Om jag hade sjuhundrafemtio spänn att lägga på en klänning så... :)


Just den är så mycket snyggare i verkligheten, å kommer från House of Lola.


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards