Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Lisa - 3 februari 2012 21:20

Det är fredagkväll å klockan är tjugo över nio.

Jag har redan duschat å ligger nerbäddad i sängen.

Mannen fladdrade in till grannarna för å provsmaka nån whiskey eller två. :)

Härligt för honom att kunna fira lite helg.

Han som är ledig liksom.


Själv är jag lite bitter över att jag ska jobba tre dagar nu.

Inte så mycket för att jag gladeligen hade tagit ett glas vin eller två med trevliga grannar som över att jag missar tid med min familj.

Jag vill va ledig med dem ju.

Samtidigt skulle jag inte vilja byta bort obekväma arbetstider för barnens skull.

Det här är ändå bäst för dem.

De har varit fyra dagar på förskolan denna veckan å efter den här dagens trötthet å dömma hade de banne mej inte pallat flera.

Viggo har varit så gnällig å gring hela dagen tyvärr.

Trist när Noel är här å vill leka medan Viggo spårar ur å skriker. :(

Leo var med gnällig på förmiddagen men muntrades upp av en på tok för kort tupplur efter lunchen. :)


Om ganska exakt en vecka ska jag ut på äventyr.

Återstår å se om det bär av på fredagen eller lördagen(är dock tveksam till om jag ens överlever två nätter utan barnen...), men till Malmö å gå på bloggevent å sova på hotell, det ska jag.

Jag är sannerligen nervös, å känslan växer ju närmare do-date vi kommer.

Är mest rädd för å bli ensam å känna mej utanför.

Själv älskar jag ju å träffa nya människor. Men tänk om ingen vill träffa mej..?


Nu ska jag sluta gubbla över en massa å stänga både datorn å ögonen för i morron ringer klockan tio över sex å det vankas jobb ända till fyra.

Efter jobbet håller vi kalas här för min sötnos till pappa som blir ett år närmare sextio. :)


Gonatt på erå trevlig helg!

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Martin · Vardag · Viggo · Vänner
Av Lisa - 3 februari 2012 14:19

Är helt slut.

Orkar nästan bara tänka på å sova i morron är det dags för jobb igen.

Halsskrället värker å jag känner lite smått panik.

Hur f*n blir man pigg utan å sova? (har faktiskt sovit i natt till å med...)

Ge mej alla tips ni har, för jag är desperat å orkar inte med mej själv sån här..

Av Lisa - 3 februari 2012 09:00

Först av allt måste jag tok-dissa ett fenomen.

Det värsta jag vet inom den här bloggvärlden, elaka kommentarer riktade mot mej som person är verkligen ingen hit, men det jag ska dissa är värre.

Jag hatar när storbloggare känner att de måste göra narr av eller nedvärdera småbloggarna.

Jag har slutat läsa flera roliga å spännande bloggar efter sånna kapningsinlägg för jag blir så förbannad.

Skulle vi som bloggar i liten skala, för närmast sörjande i princip, va sämre männsikor för att vi inte har tiotusentals eller får betalt för vår hobby?

Visst, jag tycker inte heller att alla småbloggar är bra, långt i från, men jag skulle aldrig få för mej att tro att jag är bättre än andra å mäta det med hur min blogg funkar!

Är ni med på hur jag menar?

Tvi för sånt, å hurra för vänligheten å all vänskap som bor där ute!   


Sitter som vanligt å försöker att inte stressa ner det sista av min frukost.

Barnen är klara för länge sen, med sitt sönderrostande av mackor å trasiga glas.

Har redan lämnat bordet en gång för å hjälpa Viggo på toa å ytterligare en gång för byta på Leo, ut över det vanliga springet då alltså. :)

Same old, same old!  :)

I vilket fall som helst är det skönt å va lediga i dag efter fyra dagar av tidpassande å jobb.


Familjen Hofflander kommer hit i dag å jag tänker i mesta möjliga mån hålla oss inomhus. :D

Det verkar va svinkallt ute, har inte kollat termometern själv men i går kväll gick jag hem i minus 10 grader..

Vi ska skriva kalas inbjudningar å nästa veckas matsedel med under dagen.

Hade egentligen velat ha en sån där fin whiteboard-tavla med förtryckta veckodagar å skriva ner maten på, kan man hitta sånna nån annanstans än i Ullared? Nån som vet?

Är även på jakt efter inköpsliste-block med magnet på baksidan som jag också köpte på GeKås, var hittar jag det här i kring eller på internet? :)


Nu ska jag dammsuga upp för många dagars smulor å få på de där ungarna lite kläder. :)


Trevlig fredag på er!

Hej så länge!




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards