Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Lisa - 2 februari 2012 21:46

Först måste jag gnälla:

fy faaaaaaan vad ont jag har i halsen! Jag håller på å bli galen!


Har rett upp ännu ett kvällspass på jobb utan några större katastrofer. :D

Är rejält matt i huvudet, men jag är övertygad om att jag är på rätt plats nu.

Det kommande veckorna återstår det å se om de andra i gruppen också är det...


I morron har jag en efterlängtad ledig dag att spendera tillsammans med mina fina söner.

Om allt går enligt planer får vi lekkompisar på besök med. :D


Vill mest säga gonatt egentligen, mer orkar jag inte just nu!

Hoppas ni mår bra! :)

Natti natti!

Av Lisa - 2 februari 2012 10:32

Att handla för 508 kronor på apoteket, det känns faktiskt inte fullt normalt...

La en hundring till i dag, på nya ögondroppar då en viss lite herre gömt mina å ännu fler hastabletter... 


Hemma igen.

Ingen fara med min hals enligt dsk, utan bara nått elakt virus.

Känns bra å veta även fast smärtan kvarstår.

Jag sitter vi bordet i ett hem fullt av leksaker, disk å annat plockvänligt å funderar på hur jag bäst ska spendera mina innan-jobb-timmar.

Har redan besökt Reptil å hämtat Me&i-paketet(å konstaterat att något gått galet då det innehöll en molntröja jag inte alls var intresserad av....) å ytterligare ett paket med rea-shoppade å supersnygga vårskor till barnen från Vincent shoe store. De är absolut ljuvliga i svart skinn!


Med tanke på att det otäcka halsontet hindrade mej från å sova i natt borde jag kanske passa på å vila en liten timme åtminstone, men jag vet inte om jag kan...

Har för mycket i huvudet liksom.

Februari innebär i vanliga fall en hel massa kalas, våra pappor som ska firas å Viggo ska ha sitt första barnkalas.

Nästa helg ska jag göra Malmö all by my self å så mitt i allt jobbar jag varannan helg å har gått å skaffat mej ett nytt jobb.

Jag vet inte hur vi ska få i hop allt om jag ska va ärlig.

Antagligen löser det sej, om jag bara får tid å sitta å tänka igenom allt på ett strukturerat vis utan att va dödstrött efter förkylningar eller jobb.

Matlista from nästa vecka med. Har inget schema än, å jag vill ju anpass mej lite efter mina jobbdagar så det får bli morrondagen projekt(då måste det va klart!) likaså Viggos kalasinbjudningar som ska skrivas å postas.


Mycket på gång nu här alltså.

Vi börjar med kaffe å tömning av diskmaskin, sen får vi se om sängen besöks efter det. :)


Ha en bra dag hörrni!


Å vet ni vad?

Den där vännen jag tänkt ofta på nu under de senaste åren.(kan det va så länge som åtta år sedan omständigheterna gjorde att vi gled i sär?!)

Ännu mer sen Viggo blev så stor å äldre än vi var när vi blev vänner..

Vi ska träffas på måndagkväll å det känns galet bra.

Att förlora någon som man delat allt med å som man känt alltid har gjort ont men kanske kan vi hitta något igen?

Jag är hoppfull i allafall, det är jag verkligen.

Av Lisa - 2 februari 2012 08:10

Har haft så ont i halsen i natt(å har ännu) att jag ringde å bad om att få lämna grabbarna redan vid nio på förskolan å åka på vårdcentralens drop-in.

Jag fick lämna dem, skönt för dem, det är ju inte roligaste man kan hitta på när man är fyra år atron månader, hänga i ett väntrum i timmar.

Det känns aptrist för mej som knappt får se dem alls i dag. Men som sagt, förskolan är roligare.


Viggo vaknade mitt i natten å skrek så han väckte Leo om det där envisa onda i benen.

Bägge somnade om fort, men halv fem drog den stora sonen i gång igen.

Å när Martin steg upp var han med honom ända tills han körde till jobbet.

Då kröp han ner hos mej igen å sov till åtta!

Leo vaknade strax innan dess han.

Tror han med var vaken en sväng då när Martin å Viggo var uppe, men annars sover han himla bra nu, om han inte väcks av nån skrikande galning vill säga. :D


Vi hörs lite senare igen!

Hej på er!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards