Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 31 januari 2012

Av Lisa - 31 januari 2012 21:46

Oh-my-god...!

Vilken kväll. :)

Jag kan konstatera följande.

Jag har:

fått känna på att det verkligen är ett demensboeende jag jobbar på. ( å jag älskar det!)

gjort skäl för min lön.

å bevisat att jag ändå klarar av ganska så mycket på en gång.


Kom hem strax efter halv tio, till ett hus med en öppen ytterdörr, en make som sov klubbad på soffan å en liten son som var vaken. :)


Orkar inte mobilisera en enda vettig tanke till i kväll så nu är det jag som besöker duschen å sen däckar i sängen. :D


Kram å gonatt på er!


( i morron kväll har jag Blingo-party om nån är sugen på å komma... :))

Av Lisa - 31 januari 2012 12:13

Är hemma å vänder en snabbis.

Har varit i stan å fått snygga ögonbryn å ska strax vidare till jobbet.

Känner mej lite nervös i dag, första kvällspasset å det är nu det gäller.

Känns som jag fortfarande har noll koll å det är grymt jobbigt.

Det är jobbigt att veta att det kommer ta tid innan vi alla är inne i det här nya.

Hoppas verkligen mina nya kollegor är ett bra gäng som i allafall delar några av mina jobbvisioner å att jag fattat rätt beslut i å byra arbetsplats.


Viggo ville stanna hemma från dagis i dag, men var glad å taggad när vi väl kom dit.

Hatar att de sover i kväll när jag kommer hem men ser i stället fram emot i morron bitti när vi får mysa en stund tillsammans innan det är dags å arbeta igen.


Ha en fin tisdag hörrni!

Av Lisa - 31 januari 2012 09:39

Efter önskemål om frallefrukost från Viggo's sida trotsade vi minusgraderna å rutskrapandet å körde till Ica.

En tusenlapp fattigare kom vi ut med en hel massa mer än frallor.

Vad kan man säga? Det är livsfarligt handla hungrig.

Jag känner mej ganska stolt ändå, för den där vecko-matlistan börjar ta form i huvudet, å det mina vänner, det är verkligen närmare än vad jag nånsin kommit nått liknande innan. :)

Belönade mej själv med en svindyr tidning som inspiration, så nu måste jag genomför detta. :D


Barnen ska till dagis klockan elva. Jag börjar ett å ska innan dess hinna med å köra in till stan å fixa ögonbrynen hos Lisette på LiLo.

När jag ändå är i stan ska jag försöka hugga en födelsedagspresent till pappa i farten.

Den mannen önskar sej piano/sångböcker som inte längre trycks å en aftershave, så ni kan ju gissa vad det blir. :)


Barnen är något sånär påklädda här, även fast Leo slängt sina strumpor nånstans å sen hällt vatten över sin storebrors tröja, men sjlv måste jag nog lägga på ett kol.

För man kommer väl inte undan med plyschmjukisar å sovfrissa på stan? :P

Oavsett vilket måste frukost-disken in i maskinen å smulor dammsugas upp. :)

No more vila alltså, men ändå en kopp kaffe till. :)


Vi hörs senare


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards