Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Lisa - 24 januari 2012 22:09

Nya chefen ringde i eftermiddags å ville jag skulle gå intro redan denna vecka med start i morronkväll.

Eftersom mitt efterlängtade Me&I-vårkollektionens-realse-party äger rum just i morron klockan sex avböjde jag, men ska dit sju till sexton(varför så länge...?!) på torsdag i stället.

Således blir det sista dan i morron på den arbetsplats jag varit på sen första november.

Jag har lärt mej tycka om det å det känns fortfarande vemodigt å lämna alla, men jag blir samtidigt mer å mer taggad inför det nya å alla utmaningar som kommer med detta.

Det är många som tycker det är tråkigt att jag slutar å det bevisar i allafall för mej att jag gjort ett bra jobb under min korta tid där.


Pratade som sagt med chefen.

Första schemat verkar funka med det jag planerat för februari, åtminsone på helgerna.

Har två klädpartyn till bokade(blingo redan nästa onsdag å så pompdelux den 22:e, its my thing martin, let it go! :P) å jag hoppas de kvällarna är arbetsfria...

Å så önskade jag även ledigt på Viggos födelsedag, eller åtminstone en dagtur.

På torsdag vet jag mer, å inget är ju skrivet i sten, nån vänlig kollega kanske kan tänka sej å byta pass om det krisar.


Nu ska jag krypa ner i sängen å kurera mej.

Har nämligen fått så där äckligt ont i halsen. :(

Hoppas det inte blir värre nu med feber å skit, för det har jag då rakt inte tid med!


Kram å gonatt!

Av Lisa - 24 januari 2012 09:03

 

Jag kan inte hjälpa det, jag bara älskar hemtrevnad. :)

Här har julstjärnorna hängt med fram tills nu, men jag längtar efter nya krukväxter i köksfönstren.

Jag vill till Växthuset i Kristianstad eller Blomsterlandet å frossa!

Tiden vill inte räcka till bara...


Det var en olidligt trött mamma som väcktes klockan sex av stora sonen här i dag.

Lyckades köpa mej lite slummer till med hjälp av film i sängen.

Leo tittar intepå tv, men han är helt nöjd med å klättra runt i sängen, stanna till hos mej å kela å leka med plastdjur. :D


Frukosten är avklarad här å grabbarna har nångon slags dansshow. :)

Det har tyvärr inte kommit mer snö men det lilla vi fick ligger kvar på marken.

Solen skiner å jag skulle gissa att det är kallt ute i dag.

Eller i allafall kallare än innan i vinter.

Tänkte vi skulle ut en runda på tomten i allafall.

I övrigt tänker vi bara ha en lugn förmiddag.


Jag börjar jobba klockan två.

Sista veckan på jobbet å kluvenheten är enorm.

Jag ska va med på vårdmötet å försöka göra en sista insats för att mina vårdtagare ska få det så bra som möjligt. :D

Eftersom dagis är stängt kan jag köra vår bil till jobbet å det är verkligen inte fy skam.

Tänk? Nästa vecka slipper vi allt det där bil-pusslandet... Då jobbar jag i Asarum.

Något som jag däremot måste ta tag i inför det är å laga punkan på min cykel å montera i hop cykelkärran vi ärvt a Thea å Loke. :D


Nu ska jag tydligen delta i showen här å agera sångerska?! :)


Ha en fin tisdag!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards