Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Lisa - 11 januari 2012 22:05

Onsdagen med snart slut då.

Tog en långpromenad med Sandra å stannade på Porsvägen där jag betalade ett gäng tekakor för en spa-behandling. :D

Nu är hela håret i samma färg å händerna lenare än lenast. :P


Ska snarast leta mej in mot sovrummet, sova å sen möta en minst lika fullspäckad morrondag.

Torsdagen är nästintill minutisöst planerad.

I allafall från elva å framåt.

Ska ta bussen direkt från förskolan, till gymmet å spinna i fyrtio minuter, duscha å fixa till mej å sen befinna mej på jobbet en halvtimme senare. :D

Det ska nog lösa sej smidigt eller vad tror ni?:)


Hoppas ni haft en trevlig dag!

Hörs i morron igen!

Tack för att ni finns å gonatt! :)

Av Lisa - 11 januari 2012 18:12

Alltså.

Det är inte konstigt att man alltid är hungrig, känner sej yr å småäter med tanke på hur icke-harmoniska middagarn är i det här hemmet.

Frukosten kan va rent mysig, men middagarna är vidriga rent ut sagt!

Under kvällens middag var jag dessutom ensam eftersom Martin var i väg med bilen på service.

Leo åt i ungefär två minuter medan Viggo segade värre än värst å hade både kiss å bajs-paus innan han tillslut ätit klart.

Nånstan mellan torkande å nerlyftande av Leo från bordet ska man själv försöka äta.

Ni kan ju gissa hur det går... Dricka hinner man aldrig med.

En enda ond cirkel är var det är. Varför ska man slita med å laga middag när ingen ens äter? :(

I dag hade jag dock förberett det mesta å fick bara steka biffen med en flaxande Leo i famnen, men den möjligheten eller framförhållningen har jag då rakt inte varje dag.



Martin hade mage å komma hemma å vilja ha quasadillas istället för maten jag lagat.

Fine by me, men han ville att jag skulle hjälpa honom gör dem?!

Nackswing på den eller?! Grrrrrr! :)




Två ångestmoment till som stör är de faktum att jag glömde bort en födelsedag på jobb å att min enda lillasyster fyller 25 år på lördag å jag för allt i världen inte kan komma på vad den där speciella presenten som jag så gärna vill ge henne skulle kunna innehålla....


Blöööö för sånna här känslor!

Ont i axlarna har jag, slitigt med så mycket jobb å framför allt å lyfta ner Leo från allt å inget ur diverse märkliga vinklar hela tiden.


När Viggo har somnat ska jag ut å lufta mej å äntligen göra något åt den där ursäkten till kalufs jag har på huvudet.

Min frisyr ser ut som en enda stor utväxt. :(

Det är det tanken att Anna ska råda bot på, å förhoppningsvis känns det bättre efter det, å jag är redo för nya positiva tag i morron igen!


Kram å hej så länge.

Av Lisa - 11 januari 2012 14:10

 

Jag är inte bara expert på impuls-shoppning...


Jag bakar på impuls också. :D

Tekakor blir det i dag. :D

Av Lisa - 11 januari 2012 12:46

Gomiddag mina vänner.

Sitter vid köksbordet med en kopp kaffe å pustar lite efter en kort men sm alltid intensiv arbetsdag.

Stressade som en tok till förskolan för å hämta upp en trött liten son å en stor son å hans allra första ensamma lek-kompis.

Sitter här å lyssnar på deras lek som pågått inne på Viggo's rum sen vi kom hem.

Kan liksom inte fatta att min lilla grabb blivit så stor att han har egna kompisar som kan va här själva?

Bara en dryg månad kvar, sen blir mitt första barn fyra år. Hur fort gick inte det da?



Nu ska jag sätta mej en stund å spana i kokböcker å bara andas lite. :D

På återseende i kväll... :D


På tal om det här med kokböcker, dessa(bland andra) hade jag gärna sett här hemma. :)

 

Laga mat i lergryta

å

Vilt med Salming.


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards