Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Lisa - 10 januari 2012 21:53

Hoj hoj mina vänner!

Tisdagen då.


Det gick finemang å lämna grabbarna-grus på förskolan.

Viggo var inte det minsta ängslig å Leo bara spatserade in till sina favvo-grejer å började mata en docka. :D

Viggo hade dock kissat i sina kalsonger å byxor å fått byta dessa under dagen. :(

Det stör i hjäl mej att han gör det på dagis, så gott som varje dag, när det aldrig händer hemma å han varit torr i snart två hela år.

Jag fattar det bara inte...!?

Har tagit upp det, men de menar att han är så inne i leken att han glömmer sej.

Men jag känner lite att han kanske måste påminnas då?

Det måste ju va förnedrande för honom också?

Eller vad tycker ni?


När barnen var lämnade svirade jag om å körde till gymmet.

Överlevde 40 minuter spinning(inte 30 minuter som jag fick det till när jag bokade!?).

Inga tappade sadlar eller trampor å jag måste säga att det gick så galet mycket bättre än sist å att jag är rejält stolt över mej själv. :D

På torsdag ska jag på ett pass till, det gäller ju å utnyttja sitt medlemskap till max även utan kunskap om maskinerna.

Nästa vecka ska jag dock förhoppningsvis få lära mej även dessa. :D


Hem å duschade för att sen hetsa vidare mot bussen till jobbet.

Mer än halvvägs till busshållplatsen fick jag för mej att rota reda på min biljett-peng i fickan bara förå upptäcka att den måste fallit ur när jag drog upp nyckeln ur fickan. Hemma på trappan.

Bara till å vändaå försöka hålla raska steg. Det mina vänner, det är ingen enkel match med spinning-stinna-ben, å springa det var total omöjligt.

Jag hann dock med bussen ändå. :)

Men en sak är säker, nu ska mobilen skickas i väg, för om jag hamnar i ett liknande läge igen, måste jag kunna ringa till jobbet!


Har jobbat en trevligt pass. Med morlande huvudvärk dock.

Hade det sist jag var på spinning med, kanske har det ett samband?

Spänner jag mej så pass kanske?

Vem vet.


Ska snart gå å lägga mej.

Viggo var sömn alltid påverkas vid förändringar å liknande har redan varit vaken å skrikit här så det finns en viss känsla att det här blir en lång natt.

Eller kanske inte, hela familjen ska va i väg till halv sju i morron så vi måste upp tidigt. :)

Jobbar bara kort dag å ska hämta ett extra barn på förskolan.

Viggo ska nämligen ha sin första lekkompis i form av Elis här en stund utan sin mamma. :D

Ska bli spännande tycker framför allt jag. :D


Gonatt på er alla!   

Av Lisa - 10 januari 2012 13:38

I våras köpte jag ett gäng handdukar från H&M's HOME-sortiment för en femtiolapp styck.

Tänkte att det var värt å testa liksom.

Vilka handdukar säger jag bara, tjocka.

vi växlar nästan mellan de fyra vi äger å de känns precis som nya.

 ännu.

Å då menar jag nya på ett bra sätt, inte på nått luddande ickuppsugande vis. :)

Dessutom hade behållt sina usprungliga färger också(vi har gröna å rosa so far...)

Så mitt tips till er är: KöP! :)


 

(klicka på bilden för direkt länk, de finns några färger kvar på rea:n också. :))


Är bra sugen på ett gäng badlakan med kan jag lova... :D

Av Lisa - 10 januari 2012 08:19

Barnen steg inte upp förrän tjugo över sju i dag.

De gick direkt å stängde in sej på Leo's rum å började leka så jag låg kvar i sängen en stund.

Ända till blöjlösa Leo tog sej en sväng ut till köksbordet å kissade. :P

Nu har vi precis ätit frukost.

Resten av morronen ska ägnas åt inventering å hoppackadnde av extrakläder å annat som ska till förskolan.

Klockan elva är det dags för pojkarna att komma tillbaka efter jullovet.

Jag tycker det känns grymt jobbigt å hoppas verkligen de kommer va glad att va tillbaka å inget annat.


Jag jobbar ju då kvällen, men innan jag ska dit hinner jag med en snabb lunch-spinning på Motiva.

Ska försöka boka in instruktör till gymmet med så jag kan komma i gång med det nu när det är vardag igen.


På tal om vardag...


Här är det fortfarande december...

Jag har genomsökt alla tänkbara ställen i den här staden efter en ny familjealmancka.

Om någon vetvar jag hittar en sån nu när det nya året redan har börjat vore jag evigt tacksam!

Är beredd å betala ganska så mycket också, eftersom vi inte riktigt klarar oss utan...


Dags å sätta fart här då!

Hej så länge!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards