Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Lisa - 6 januari 2012 22:18

 

Man kan säga att kvällen tog sej. :D

Det blev både hyllor monterade å en omgång Monopol spelad.

Dessförinnan åt vi goda burgare. Jag en enda stor å Martin flera små. :)

Fredagsdrink blev det också, en Malibu/fruktsoda som han bli avslagen för jag gick över till kaffe i stället. :)

Kan för övrigt även meddela att mobiltelefonen(jag, jag, jag) piskade skateborden(martin,martin,martin) som gick bankrutt efter en par stopp på mina bebyggda Skellefteå å Umeå. :)


Jag måste säga att även fast fredagsmyset hängde rejält löst där ett tag så är jag tacksam att jag slipper jobba fredagkväll detta helgpasset.

I morron är det dock kväll som gäller.

Börjar ett.

Innan dess ska vi äta lördagsfrukost å ränna ett varv på stan hela familjen!

Det kan gå lite hur som helst, men jag siktar in mej på att kolla efter en nyckelringsklocka å små vardags-öronhängen på Guldfynd(på en lördag? wish me luck?) å köpa ett gäng nya Yankee Candle-ljus. :D


Nu är det dags för mej å krypa ner. :D

Gonatt på er!


I morron bitti testar vi ännu

ett recept på kalljästa frallor. :D


  




Å vill ni veta nått kul?

Både Helena/Bara en kaka till å Mårtenssons kök har bloggat kalljästa bröd under bara det senaste dygnet.

Så det blir fler bak framöver det är ett som är säkert. :D

Av Lisa - 6 januari 2012 18:47

 

Det här är min man( å vår stora son såklart.)

Han är verkligen speciell å rastlös som få.

Å jag vet inte om ni har förstått exakt hur rastlös han är?


När andra gnäller över att deras karlar inte gör något hemma kan jag då rakt inte ställa mej i klagokören, för min man han gör a-l-l-t-i-d en herrans massa.

Visst han kanske prioriterar bort det jag hade gjort i första hand för något av sina projekt, men allt som oftast får han faktiskt både ock gjorda.


När jag ringde hem från jobbet i dag meddelades det att han faktiskt kollat upp att Jem&Fix hade öppet till fyra så han skulle ta med pappa å ett släp dit å köpa hyllsystem.

Jag propsade på att de skulle gå ut å leka under dagen när det var så fint väder.

När jag kommer hem möts jag av den här högen.

 

För jojjomensan.

Visst hade de lekt ut.

Å så hade ju Martin klippt ner en buske också.


Nu är klockan snart sju.

Det är fredag å var återfinns Martin?

Jo på det ställe där han spenderat varenda överbliven minut sen det här med källar-renoveringen kom på tal.

I hobbyrummet.

 


Jag själv är verkligen inte den som sitter ner å slappar om dagarna, men närdet kommer till Martin, då ligger jag verkligen i lä. :)

Den inlevelse han har i alla projekt är beundransvärd!

Det är sån han är, å det är bara en av de alla egenskaper jag älskar honom för(å irriterar mej mest på i mellan åt :P)   


Jag har faktiskt varit flera vändor å hjälpt till i kväll.

Men just nu sitter jag mest i soffan å jublar över att jag hittat en flaska fruktsoda!

Fredagsdrinken är räddad, nu ska bara fundera ut på vad jag ska blanda? :)

Tips mottages gärna? :)

Av Lisa - 6 januari 2012 17:10

Jobbat till två.

Hem å vände å åkte vidare till M å P en stund.

Gnälliga å allmänt tjuriga barn.

En hel chipspåse på golvet

Matavfallspåse som tappar bottnen, matrester över allt.

Gallskrikande barn.

Pappa som bara måste spela wordfeud mitt i allt.

Hamburgare som bara blivit färdiga på ytan.

Matvägrande barn.


Jag vill äta jätteburgare.

Martin vill ha små, för den stora varianten smakar för mycket köttfärs(?).


Jag vill spela monopol när barnen lagt sej.

Mannen vill montera hyllor i hobbyrummet.


Jomenvisst.

Det är väl mysigt med fredag? :)

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Martin · Matprat · Vardag · Viggo
Av Lisa - 6 januari 2012 06:18

Är ensam vaken.

Till å med Leo sover än å jag vågar knappt röra mej med risk för att väcka någon.

Martin är ju ledig den här röda dagen så jag hoppas alla tre sover länge!

Själv ska jag snart bege mej ut i kylan å masa mej till jobbet.

Ska gå ut i god tid om i fall att den där blixterhalkan de varnat för slagit till här.

Det snöade när Martin körde från Skåne i går, men här verkar det inte finnas hopp om nått vintervänder. Bara regn, regn å åter regn.

I går var det inte uppehåll på hela dagen.

Även fast jag kan längta efter våren så tar jag hellre snö nu än i slutet på februari å mycket hellre än detta eviga regnande då.

Hopplöst är vad det är för det är liksom inte kul å asa ut barnen i detta, allt är blött å de bli blöta oavsett vad de har på sej. :(

Jag vill till Nytorpet å grilla korv å åka pulka, det är väl inte för mycket begärt? :)


Nu är det dags för jacka på, ha en bra ledig dag ni så är det, å ni andra också såklart!


Hej hopp!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards