Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 10 november 2011

Helt okej!

Av Lisa - 10 november 2011 13:00

 

Vi har länge pratat om att införskaffa oss en dammusgare till.

Mest för att vi inbillar oss att om vi har en stående på varje vånig av huset kommer även källaren bli städad inom rimlig tid.

Det var egentligen inget fel på den gamla alltså, även fast den är el-tejpad vid kontakten.

Förra veckan hade Elgiganten erbjudande på denna så vi slog till.

Har dammsugat med den för första gången nu å jag kan erkänna att vi inte är riktiga vänner ännu även fast den var bra.

Jag lyckads nämligen ta i för hårt när jag dammsög en matta så själva handtaget fällde ihop sej å klämde mej med en blodblåsa på ringfingret som resultat. :P

Dessutom saknar jag faktiskt vårt gamla munstycke, men det är väl en vanesak skulle jag tro. :)

Jag hoppas dock att nästa bekantnings-tillfälle går bättre. :D


Har klarat av den städning jag tänkt mej för dagen.

Resten lämnar jag till min kära make så han slipper va sysslolös i kväll när barnen lagt sej. :P

Ska hinna med å göra en pannkaks-smet för å underlätta för pojkarna som kommer hem sent, äta å fixa tunnbrödsrullar att ha med till jobbet å sen duscha å cykla upp till Ängsvägen å hämta stor-Peugeoten. :D

Ska strax lägga på ett kål med dessa projekt, men sörplar lite kaffe först. :D


Jag ska göra rullar med färskost som smakar pepparrot, skivad rostbiff å ruccola helt okej jobb-mat som tyvärr inte är speciellt GI-vänlig dock...


Det känns faktiskt helt okej att bege sej till jobbet, i allafall om man låter bli å tänka på att hela helgen också ska spenderas där. :)

Nått som däremot inte kändes sådär superbra precis var att vår förskola har julstängt ända till den 5/1.

I mitt jobb får man liksom ingen ledighet gratis bara för det är storhelger(det får väl knappt nån annan heller när julen ligger som i år..?).

Martin ska va ledig i mellandagarna är tanken, men veckan efter nyår hade vi tänkt lämna barnen.

Nu vill jag inte lämna dem på en annan förskola, inte efter ledighet å inte så här i början.

Vi får titta på detta helt enkelt. Det handlar om fyra dagar som vi borde kunna pussla lite med...


Dags å sätta fart! :)

Vi hörs i kväll. :)

 
 
Ingen bild

Jajja

10 november 2011 13:45

dom får gärna vara här en dag =)

Lisa

10 november 2011 13:58

Åååå!

 
Ingen bild

Sandra

10 november 2011 14:06

Har ni fått papper om det denna veckan? Vi som hoppades att de öppnade igen redan den 2/1 på måndagen alltså. Då behöver vi också barnomsorg..=( Kanske kan vi hjälpas åt? Har du schema så långt fram?

Lisa

10 november 2011 22:00

Vi ska lösa det, å dina barn är välkomna anytime. :)

 
HARDKÅRE

HARDKÅRE

10 november 2011 21:32

JÄKLAR ! Dom börjar bli snygga dom där maskinerna nu....hur många hästar har den och vad är toppfarten ?

http://backinblack.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards