Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 28 september 2011

Av Lisa - 28 september 2011 21:40

När vi ändå är inne å nosar på gamla godingar så har jag fått dessa två foton skickade till mej på facebook.

Det är Marina som tagit ett djupdyk i arkivet.

   


Bilderna är från 2005 respektive 2006.

Det är fyra-fem år sedan, å då hade jag å Martin ändock varit ett par i ett-två år.

Kan bara konstatera att det är sjukt vad tiden går. :)


Är precis hemkommen från en långpromenix med en viss vilse-gång lite här å var i vår lilla by. :)

Blev riktigt svettig å kan till min stora glädje meddela att foten inte gjort speciellt ont å gå på! :D


Eftermiddagen blev av det trevligare slaget då både mamma å Malin dök upp i samma veva. :)

Jag fick till å med chansen å faktiskt sitta ner å prata med Mailn för barnen lekt med mormor för glatta livet. :)


Det känns dock i min kropp som om det vore torsdagkvöäll redan i dag.

Jag är trött men blir inte riktigt klok på varför...


I morron när det då är torsdag på riktigt ska vi göra nada å ingenting på dagen.

Vi är ju billösa å även fast Sandra erbjudit mej låna hennes för å köra till Jysk(har ett briljat projekt på G, det gäller å passa på innan jobbet kallar.. :P) så sparar vi det till fredag. :D

Kan mycket väl bli lekplatsen med Anna å Maja, men inget är spikat än.

På kvällen bär det av till Mörrum där det vankas kalas för Nellie å efter det ska jag förhoppningsvis orka med yttligare en trevlig promenad med Sandra den här gången. :)


Nu ska jag läsa lite bloggs (tipsa mej gärna om nya! :)) sen är det sov å dusch som gäller! :D

Gonatt!

Av Lisa - 28 september 2011 19:38

Nu ska jag å min sargade fot bege oss ut i skummet för å motionera å skvallra med Anna.

Får se hur snabbt jag klarar linka bara.

Reflexväst å easytone på!

Off we go!


Be back later som det brukar heta! :P



Jaaaa! Det är jag på bilden! :P

 

I världens snyggaste klänning som jag aldrig mera kommer kunna pressa mej i.

Det kan kvitta, men även om jag går ner tio kilon, har jag minst fem kvar till det där..

Det känns faktiskt lite sorgligt fast ändå självklart å fullt acceptabelt.

Jag har fött två barn inom loppet av tre år, även om jag går ner i vikt kommer min kropp aldrig bli den samma.

Å vet ni, det känns faktiskt helt okej. :)

Av Lisa - 28 september 2011 13:07

Om det var värt det å stressa i väg till ÖF?

Nä, inte i dag.

Mest hets å jaga Leo som inte alls vill stanna i lekrummet å sen en trött å testande Viggo som mest känns för stor.

Visst Viggo lekte en hel del å de fick testa å spela olika rytmik-instrument med en tillrest musikpedagog men sångstunden på slutet var kaos.

Jag bara sprang å sprang å sprang...

Så synd att det inte är större lokaler å mer välorganiserat...

Nästa vecka tror jag vi skippar det helt å stannar hemma eller gör annat å verkligen njuter av vår sista lediga tid tillsammans.


Vi körde dit, för å hinna leka å för att kunna handla på hemvägen.

Bilen samarbetade tack å lov men ska lämna i väg redan i kväll.

Det blir således inget tränat för mej, inte organiserat i allafall.

Kanske får jag till en promenad i allafall...


Jag känner mej ganska ledsen å off i dag. (pms? igen?!)

Känns som att barnen inte alls lyssnar på nått.

Leo har börjat ta efter varenda grej Viggo gör. Supercharmingt, men tröttsamt när det kommer till å lära sej saker man inte får. :S

Dessutom har den lilla busen lagt sej till med å slåss, inte andra barn, inte ens Viggo, men jag å Martin får stryk när han blir förbannad.

Detta lilla yrväder, han gör mej gråhårig han..! :P

Har sagt det innan, men det tål å sägas igen, de är verkligen olika till sättet mina barn!   


Nu till nått helt annat.

På lördag ska ju Martin till Tyskland å handla drycker. :D

Då ska jag å barnen som traditionen bjuder hänga med mamma.

Å så ska jag laga soppa, även detta har blivit ett givet inslag. :)

Det lutar åt en räk- eller fisksoppa med egenkokt fond(har räkskal i frysen nämligen).

Men jag är inte säker ännu, det finns sååååå mycket goda soppor ju.

Jag fattar inte hur Martin inte kan tycka om det!? :P

Har ni några recept på lager?

Jag ska ta ett span i mina kokböcker nu tänkte jag. :D


Vi eftermiddagsvilar i soffan å hoppas på å få trevligt sällskap här under eftermiddagen!

Å på att mitt humör kan skärpa till sej lite!!! :D



Av Lisa - 28 september 2011 09:17

Vi borde va på väg för länge sen.

Men Viggo vill se klart Lilla djungelboken å jag vill dricka upp mitt kaffe.

Egentligen vill jag ärligt talat inte stressa i väg alls.

Men för barnens skulle blir det en sväng till ÖF i allafall.

I morron förmiddag däremot, då tänker jag inte boka upp oss på nått innan lunch!


Det verkar som jag redan i dag kommer bryta min egen pakt gentemot bilen.

Martin var ju å handlade i går, med det där som inte står på listan som jag alltid köper kom ju inte med.

Grädde, fil å creme fraiche fattas å smör, men det var tydligen helt slut hos leverantören!?

Knäckande när vi i vanliga fall brukar ha två paket minst i kylen. :D

Det kan därför hända att vi kör en sväng till Ica ändå.


Å i kväll ska jag träna å dit måste jag ta bilen.

Jag får chansa helt enkelt.

Foten kändes jättemycket bättre när jag la mej i går, men nu tycker jag det värker igen. :(

Men nu har jag vilat i mer än en vecka, å det har varken gjort till eller från så även på den punkten blir det en chansning. :)

För jag måste röra på mej, det går inte å komma i från...

Jag har faktiskt inte gått upp nått, utan är nu nere på minus fyra kilo i allafall så jag kämpar på!



Nä, dags å klä på sej jackan då kanske?

Än är det ingen sommarvärme här i allafall...


Ha en trevlig dag å lämna gärna en kommentar. :P




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards