Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 23 september 2011

Av Lisa - 23 september 2011 21:19

(läs rubriken..!)

Njaeee, inte så värst ofta hos mej i allafall... :P


Morronen flöt liksom på å innan vi åkte skulle jag bara kolla in på min bank-app för å se hur sabla rik jag var med både lön å FP på kontot.

Bara det att jag inte fått nån FP.

Tänkte inte så mycket mer än den kommer väl in på måndag då...

Å sen loggade jag faktiskt in på FSK för å se när pengarna skulle betalas ut.

Å mycket riktigt, jag skulle få mina pengar på många, alla tolvhundra kronorna...!?

Jojjomensan, 1200 kronor stod som kommande utbetalning...

Först tänkte jag: vad har jag nu gjort för fel?

Men sen insåg jag att Nej jag ansökte september ut redan i våras!

Jag slängde mej på luren å ringde försäkringskassan som naturligtvis hade kö.

Lagom till mitt samtal kopplades fram till handläggare vaknade Leo.

Å Viggo flippade å började skrika om att han med ville ringa(varför händer alltid det?!)

Jag framförde mitt ärende å blev bortkopplade precis när Leo kissade jämte sin blöja över hela mej, på golvet å på Viggo's byxor när han stod bredvid.

Typiskt när man liksom är nöjd med sin outfit å när Viggo äntligen lugnat ner sej..

Av med alla kläder å rota fram nya, på med film på youtube till Viggo å sen framkopplad igen.

Ingen större klarhet, men handläggaren som var mycket trevlig, bad om ursäkt å kopplade bort mej en andra för å gå till botten med det hela, återkommer å konstaterar att de gjort fel.

Efter de dagar som plockades bort när jag jobbade sist hade de inte fortsatt som vanligt utan mina dagar hade stoppats helt.

Problemet skulle rättas till i kommande vecka.

I hope!

Inte ett problem på alla dessa månader, men allra sista utbetalningen, då var det tydligen dags... :)


Jag fick trycka i mej i mina enda nästan lagom jeans å vi kom äntligen i väg till stan vid elva.

En timme senare än vad som var tanken men ändå. :D

Första stoppet blev systemet å redan där började Leo protestera i vagnen.

Köpte vårt vin å sen fortsatte vi mot Lindex där jag mest konstaterade att inget fanns i rätt storlek å skyndade ut.

Leo protesterade så högljutt att på H&M å Cubus turades jag å Stina om med att ha honom sprattlande i famnen.

Testade oss på å äta lunch för att sen somna shoppinghatarn i sin vagn.

Lunchen var intensiv men funkade.

Leo hade dock bestämt sej för att inte sova mer(alls på hela dagen..?!) å även Viggo började lacka ur så vi styrde mot bibblan i stället. :D

 


Vi hann alltså inte med å stå still å spana så mycket, men på det håll jag kunde kolla kläder fanns det inget för mej. ALLS!

Det får bli min svarta silkiga klänning med ränder på i morron, men det funkar ju, hoppas jag. :D


Det blev present till Alexander på Jysk å en sväng på Ica innan vi anlände hem.

Leo han var lika glad trots att han vägrade sova på eftermiddagen å Viggo fredagsmös med ostbollar.

När de ätit blev det kvällsbad å kvar över sex somnade Leo på stört efter sin kvällsvälling. :)


Jag å Martin ätit middagen(som inte var nån större sensation enligt min smak..) å druckit upp det mesta av El coto:n å slappar nu i soffan. :)

Blir nog ingen sen kväll, men det som är kvar av den ska jag ägna åt shoppingen som inte hände under dagen. :)

I    webshoppar. :)


I morron ska vi gympa å sen på kalas på Hasslö å på kvällen ska jag partaja med min kära syster å co. :D

Hoppas det blir skoj. :)


TREVLIG HELG nu mina vänner! :)


(kommentera gärna lite, vad händer hos er i dag?) :)

Av Lisa - 23 september 2011 18:59

  Frågan är bara när jag ska ha tid å läsa den? :D

Fast det är klart, har jag tid å blogga har jag ju tid å läsa då istället, men se det går inte riktigt å göra avkall på varken bloggen eller nått annat just nu... :D Hmmmm... :)

Av Lisa - 23 september 2011 15:57

Förrutom mat handlade jag bara i en enda affär på stan i dag(liiiite besviken...!).

Närmare bestämt handlade jag enbart tre flaskor vin på SystemBolaget.



Det blev inget nytt, utan tre välbeprövade favoriter.

 


Hidden rock rosé

Allesverloren Shiraz

å

El coto


Har inte bestämt vilken av de röda som ska öppnas till fredagsmyset. :)

Vad har ni i glasen i kväll? :D

Av Lisa - 23 september 2011 09:56

Pengar på kontot, sol på himlen å fredag, i dag är känslorna på topp. :D  


Jag å Viggo sitter å väntar in Leo som får ta sej en lur innan vi ska köra in mot staden.

Där ska vi som sagt ragga lite kläder, vin å en present till Alexander som fyller 1 år idag.(grattis!)

Vi ska även passa på å lämna tillbaka låneböcker å spana lite bland blommorna på torget. :)


Jag hoppas mina barn ävn känner sej på topp å orkar samarbeta ett par timmar på stadens gator i allafall. :)

Om inte annat hoppas jag ändå att mitt trevliga fredagshumör inte försvinner. :)


Nackspärren kvarstår tyvärr å jag bävar lite för hur foten ska kännas när vi kommer hem.

Den är inte så glad i converse om vi säger så, men det är det enda användbara jag har å ta på mej i skoväg så det får gå. :)


Om det inte är helt utflippat blir det ett stopp på Ica också på hemvägen.

Min man har önskat sej ölkorv å cola å så har jag hittat kvällens datenight-middag, Italienskt bjudbröd blir det, onyttigt värre, men jag klarade inte å motstå det... :D

Det är ju trots allt fredag eller hur? (om jag kommer förbli tjock? troligtvis..)


På tal om fredagsmys så efterlyser jag ständigt tips på goda (röda) viner å god mat som inte tar en evighet å laga men ändå känns lite sådär fredagslyxig.

Fire away om ni har nått bra tips på lager. :D


Nähäpp, dags å samla i hop böcker å mutor. :D


Ha en superbra fredag! <3



Pyjamaspojke.   

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards