Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 22 september 2011

Av Lisa - 22 september 2011 21:29

Det här är vad jag ska spana efter på Lindex åt grabbarna i morron.


1. Svarta mjukisar.

2, 3. Svarta å gråa velourbyxor.


 

1. Fleece eller liknande.

2. Pyjamas.

3,4,5. Olika färger av samma velourbyxa ur ta 3 betalaför 2-sortimentet.


Om jag inte hittar just dessa i mina barns storlek i butik så finns det ju webshop med. :D


Kanske kan vi slå på stort å kolla lite på Name It å H&M också.



Å vem vet, kanske vi vågar oss till Bus och rackartyg med. :D


Jag håller det öppet om vi säger så, mina barn är ju inte precis så glad för det där med shopping. :D

Av Lisa - 22 september 2011 20:18

Nästan hela familjen Arvidsson var samlad kring vårt middagsbord i kväll.

Inga Kalmarbor tyvärr, men alla övriga har hängt på Ekebergslundsvägen.

I stället för å träna fyllde jag veckans kolhydrat-kvot med råge då middagen bestod av Club sandwich å ugnsrostade rotsaker med currydipp. :D

Svingott å nästintill värt femton extra kilon, men bara nästan, sånna här middagar ska inte bli nån vana. :) 

Jag ser det som fredagsmiddag, fast på en torsdag då förståss. :)


Förrutom ätit gott har här lekts å lekts å lekts lite till. :D


Under eftermiddagen har det även bestämts jag ska följa med Stina ut på krogen på lördag..!? :P

Det ska bli roligt som tusan, men jag är lite orolig för söndagkväll, då det är dubbelavsnitt å säsongsavslutning av Dexter så sent. :)

Då kan jag ju inte va bakis å trött menar jag, utan jag måste stay sharp. :)

Skämt å sido, jag ska inte överdriva, vi ska ha besök av våra bestfriends från Falkvik på söndag så nått vrak har jag inte planerat å bli. :)


Det blir ingen skog i morron, men det är inbokat till tisdag nästa vecka när Stina är ledig å vill följa med. :D

I stället ska vi till stan å bränna lönepengar på äkta kung-i-baren-manér. :P

Eller nä, kanske inte! :P

Men vi ska kolla efter nått för mej å ha på mej på lördagkväll å sen ett varv till bolaget.

Om barnen samarbetar blir det även ett stopp på Lindex för byxinköp till boysen å ett kik på Intersport efter vinterjacka till mej.


Nu ska jag masa mej ut i duschen å försöka mjuka upp min stela nacke lite, men jag återkommer med i allafall ett inlägg till i kväll. :D


( I den andra soffan pågår wordfued-matcher med taktiksnack å allt där till.

Ae är okontaktbara! :P Att det kan va så kul...?! :D)

Av Lisa - 22 september 2011 13:20

Natten som gick kan bara beskrivas med ett ord: h-y-st-e-r-i-s-k!

En liten skrikande å otröstlig son med misstänkt tandspricknings-värk å en skrikande, sparkande å ålande stor son med uttalad växtvärk.

Mina små stackare. :( Vad det är hemskt när inget hjälper.


När jag vakande tjugo i sex efter ett par fjuttiga timmar sömn där på morronkvisten gjorde jag så med nackspärren from hell. :(

Jag blir galen alltså, å känner mej som en gammal kärring för förrutom den här förlamande smärtan i nacken har jag ont i en fot.

Höger närmare bestämt, det gör så sabla ont så jag haltar. :(

Det släpper inte det mista heller, men gör mindre ont när jag har skor på mej så det är väl nån snebelastning eller nått.

Ovanpå det har jag ont i tummen, alltså riktigt ont, men där ser jag ett driekt samband mellan när jag lyfter upp Leo(eller Viggo med för den delen) å det är ju inget å göra åt utan bara försöka lyfta annorlunda.


Nog gnällt, för jag känner mej inte ens lite gnällig egentligen.

Vi har tvärtom en riktigt mysig dag.

Jag å Viggo har varit på en bra teater å köpt kantareller på torget(jag vill ut å plocka men vädret vill aldrig när jag vill!).

Viggo är för övrigt myset själv i dag å berättar att han älskar oss å att vi är gulliga stup i ett.   

Vi leker piratskepp i hans säng i dag också men har tv-paus at the moment.


Jag är sååååå sugen på å åka till skogen, men det känns inte som det är läge för detta i dag.

Men i morron? Håll tummarna för att det inte öser ner så vi kan leta lite svamp då. :D


Det verkar som vi får besök inom kort då Stina är på intågande å framåt kvällen kommer den en barnbarns-längtande mormor också. :)

Trevligt trevligt! :D


Hade tänkt å träna i kväll, men nacken å övriga krämpor sätter stopp för detta så om vi har tur hinner jag blogga i fatt lite.

Har bland annat ett fint fint recept, shoppat å en massa mat-tankar å vill-ha's på lager. :)


Vi ses helt enkelt. :)


Kanske blir det Bredasjön i morron som sagt.

Sist vi var där såg det ut såhär. :) (slutet på augusti förra året)


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards