Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 september 2011

Av Lisa - 17 september 2011 20:44

Vi ligger framför tvn å kollar på Yesman. Igen. :D

Jag håller på å fnissar för glatta livet även fast jag som ni märker bloggar samtidigt. :) Verkar precis som jag är på rätt humör för just den humorn i kväll. :)

De andra två ligger väl kanske inte så mycket i sin soffa, utan de sitter upp å är fullt upptagna med sin Wordfued-pakt! :D


Vi har ätit en supergod middag.

Grillad ryggbiff med potatisgratäng, rödvinsås, sallad å vitlöksbröd.

Jag syndade men tog långt i från så mycket gratäng som jag kunde tryckt i mej. :)

Det är liksom inte värt det, å det känns toppen bra. :)

 

 

Efter middagen blev det lite dans, till en jul-sång, det var vad vi hann med innan Martin höll på flippa. :D


Dagen blev bra trots den tråkiga starten.

I morron tänker jag ta tillvara på varenda minut.

Om det är fint väder vill jag till skogen, men om det regnar är jag bra sugen på bad i Olofström.

Vi får se hur det blir, men jag bill göra nått som barnen gillar i allafall. :D


Nu ska jag fortsätta fnissa här, innan det är läggdags. :D


Trevlig lördag på er!


Innan jag stänger ner min olovligt sega dator(gaaaaaah) måste bara tell the world om min nya last.

Päron å ost.

Jag vet att det inte är nått nytt, men när vi var hos Hofflanders var även mormorn i den familjen(alltså Hannas mamma) där.

Hon lovordade just kombinationen skivade hårda päron med naturell philadelphia.

I dag köpte jag detta å även vanligt vit castello.

Att jag älskar ost är väl inte heller nån nyhet vid det här laget å det var sååååå....HEAVEN!

Både med philadelphian å castellon!

Så fruktansvärt gott. :D

Jag kommer för alltid dyrka Noel å Ellas mormor för att hon öppnade mina ögon (å min mun) för detta smarriga. :D

Perfekt när man vill dra ner på kolhydraterna med, man kan både skippa marmeladen å kexen å hålla sej till lite fruktsocker som finns narturligt i päronen. :)

TESTA!!! :D

Av Lisa - 17 september 2011 15:04

Hej mina vänner. Har ni en fin lördag?

Här har vi det mys. NU.

Jag har introducerat min son för micropopcornen som han nu äter framför en film. :)

Vilken fantastiskt fenomen, att den där lilla platta påsen förvandlas till popcorn i micron. :)


Annars har vi bråkat i dag. Så det rungar om det.

Jag var så arg att om jag haft skilsmässopapperna framför mej kunde jag mycket möjligt skrivit under dem!

Nu har ilskan däremot lagt sej, men jag känner mej ganska besviken å  ledsen än.

Varför blir det så ofta platt fall av allt det där myset å kärleken när det är helg?


I vilket fall så har jag å Viggo först gympat å sen packade vi i hop oss å åkte till brandstationen å kollade in deras bilar. :P

(för vår bil funkade igen...)

Spännande tyckte Viggo. :)


Efter det besöket styrde vi till Ica för å handla mat.

I kväll ska vi äta lördagsmiddag med Stina i form av ryggbiff å potatisgratäng å rödvinsås å en hel massa andra tillbehör. :)

Jag var hungrig när vi handlade så det blev en del inköp om vi säger så. :) 

Jag rotade fram en oöppnad rödvinsbox i matkällaren, men där fanns också två öppnade röda å en öppnad vit.

Kan man använda det till något, mer än fånga bananflugor med?

Jag hittade ett långkok-på-högrevs-recpet i senaste nummret av buffé som jag tänkte inviga min lergryta med i veckan.

I det krävs det 7 dl vitt vin, å det ska koka i 7 timmar, tror ni det förstör om vinet är gammalt?


Nu ska jag dra i gång med maten.

Vi hörs i kväll. :)



Av Lisa - 17 september 2011 08:30

Först:

Jag glömde å tacka Stina å min lilla pappa som ställde upp å skjutsade oss fram å tillbaka till stan i går. :)

Tack!


Barnen sov till kvart i sju här denna lördagsmorron å natten var också lugn. :)

Det började alltså bra, men sen gick det utför.

Martin å Viggo skulle till Ica men fick vända för biljävlen började krångla. :S

Nead i say more?

Martin beter sej som en vettvilling å skitsur å våra planer för måste planeras om...


Viggo å jag ska i allafall gympa, dit är det cykelavstånd, å så får vi handla lite efter det.


Hoppas ni får en bra lördag i fall.   


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards