Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 7 september 2011

Av Lisa - 7 september 2011 21:33

Jag känner mej så fruktansvärt illa till mods.

Jag har riktig ångest å vågar inte riktigt gå å lägga mej.

Först pratade jag med en fb-vän som förlorat ett barn, en fin pojke, lika fin som mina egna som bara inte fick finnas mer!

Hur tar man sej vidare liksom?

Starka starka ni, fortsätt kämpa!   

Jag är så tacksam för att jag fick fråga å för allt jag har fått i livet.

På nått vis är jag galet rädd för döden, men att barnen skulle tas i från mej finns liksom inte på kartan, men jag är sjukt rädd för å försvinna från dem. Att inte få se dem bli stora å få följa dem.


Å sen är det den här tragiska olyckan, å förlusten av Stefan Liv.

Det är märkligt att vissa officiella dödsfall känns mer än andra, men det här känns så ledsamt å kommer sörja även fast jag varken är speciellt insatt i hockey eller har nån riktigt personlig koppling till just Stefan Liv...   


Sista ångest-momentet dök upp i samma veva som jag öppnade tidningen(commersen) å där var en födelsedagsannons till Leo.

Jag vet, jag har tjatat länge nu, men det är ju helt sjukt, att min minsta, mitt sista barn liksom, redan är ett år gammal?!

Tiden går för fort å jag vill inte att det här året ska ha passerat redan...

Hjärnan fattar såklart att tiden inte kan stå stilla, men hjärtat vill ändå inte...


Så nog ältat om det, men jag blir faktiskt inte förvånad om det utvecklas till en riktig ångest-attack... Jag hoppas såklart jag slipper, men jag känner mej inte okej...


Över till det vardagliga i stället. :)

  Kolla in syskon-matchningen. :P


Morronen började innan sex å vid frukosten välte Viggo ut flingor å mjölk all over the place innan jag ens hann sätta mej ner.

Medan jag låg där å torkade tänkte jag: jaha, det ska bli en sån dag..?

Men jag hade fel, det blev det inte. :)

Allt flöt på helt okej.

Brödbak(ny sort, med surdeg såklart, svingott), Öppna förskolan å sen en sväng till Porsvägen innan vi fick besök av mormodern. :)


Vid halv sju tog jag träningsvärken-from-hell å Anna med mej till Österslättskolans gympasal, den rätta sidan, å krigade oss igenom ett sjuttiofem-minuters medelpass.

Ledaren var totalt galen å det var svin-tufft, men det kändes bra trots min galna träningsvärk... :D

Å jag ska erkänna att jag är ganska stolt över mej själv. :)

 



Ååååå jag är inne i ett sånt där stimm där jag vill hinna allt å lite till(kan va en ångestfaktor även detta).

Jag har en massa måsten som hänger över mej med, en massa inför kalaset å samtal till kommunen angående barnens förskole-start.

Å brutal jobbångest på det också.

Oro, oro, oro...


Nu ska jag avsluta här å försöka mota bort klumpen i magen å hoppas innerligt att jag fått distans till saker å ting när jag vaknar å att det här konstiga känslorna inte ska påverka mina barn negativt.

Om inte annat kommer Hanna få sår i öronen i morron när de kommer å leker.

Jag hoppas det blir bättre väder också, så vi kan få lite mer luft en den vi fick fram å tillbaka till Anna's.


Som sagt, jag håller där för i kväll...!



Ni får gärna fortsätta lämna spår.

Presentationer( för jag vet att ni är fler. :P) eller bara berätta nått kul. :)


Gonatt!



Av Lisa - 7 september 2011 07:49

När man har en stor son som är en identisk kopia av sin far är det inte med så lite stolyhet i rösten som jag kan tala om att jag faktiskt fått höra att Leo är lik mej, flera gånger dessutom.   

  Jag tycker själv det är lite svårt å se, men visst ser man att det är min son den där lille? :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards