Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 september 2011

Av Lisa - 6 september 2011 21:48

Har tagit en en-timmes PW runt byn i kväll.

Jag skulle ljuga om jag påstod att gårdagens träning inte känns i kväll, men jag pinnade på bra.

Det gick faktiskt fort även fast jag tvingade mej ut.

I morron ska jag träna klockan sju, å sen resten av veckan är det no-time-for-me så det gäller att passa på när man har möjlighet,

Jag har faktiskt gått ner över 3 kilo hittills, det tycker jag är helt okej, men jag hoppas på fler nu när jag börjat röra på mej också. :)

Synd såhär i efterhand att jag inte mätt midjan, men det är inget å be för.

Jag känner mej piggare å huvudvärken är borta, å som sagt tre kilo är inte fy skam det heller. :D


Dagen i dag har som planerat innehållit en massa matshopping å ett långt stopp på lekplatsen i stan.

   

Leo han sov hela tiden(vid helt fel tidpunkt enligt vanliga rutinen...) men Viggo lekte för glatta livet. :)


Eftermiddagen sen bestod till största delen av tjabb.

Viggo gör mej galen i mellanåt alltså.

Han kan va så himla retfull å elak mot Leo.

Det är en sak om Leo tar saker som är Viggo's (även fast jag tycker han kunde delat mej sej lite mer med sin lillebror) på hans rum men när jag lyfte in Leo på sitt rum å sen gick tillbaka till middagen i köket, då var Viggo där också å snodde grejer å retades!

Grrrrr!

Det är så onödigt så man blir galen, när jag är mitt uppe i maten med liksom.

Å den eftermiddag toppades med fler sånna incidenter. :S

Jag får så dåligt samvete, är han så uttråkad så han inte kommer på nått vettigare å göra..?

Jag tycker jag gör ett bra jobb för det mesta vad det gäller å underhålla, stimulera å låta Viggo träffa andra barn., men vid sånna här tillfällen tvivlar jag lite på mej själv...


Sen vissa stunder leker de så bra, på varsitt rum eller tillsammans, så man liksom inte ens vill störa utan bara låter dem va i fred...

Man är aldrig sysslolös i allafall. :D

Älskade busungar!


 


I morron ska vi till Öppna förskolan på förmiddagen å sen terra Anna å Maja lite på eftermiddagen.

Förhoppningsvis blir det uppehållsväder så vi kan besöka lekplatsen.

När tillfälle ges ska vi även underhålla ett brödbak(med surdeg.. :P) som jag satt fördeg till nu i kväll. :)


Fullt ös som vanligt alltså. Det gäller å utnyttja sin tid, den bara springer ju i väg...

Leo blir ett på lördag, å det är inte ens två månader kvar tills pojkarna ska börja skolas in på förskolan...

De kommer älska det bägge två, men jag hade gärna stannat hemma ett tag till...


Nu är det läggdags!

Gonatt!


(fortsätt gärna å presentera er... :D)

Av Lisa - 6 september 2011 14:09

Ja.

Jag vet vi har gjort det här förr.

Men det är bara det att det är så himla, himla kul å höra lite från er också. :)

Ni kan väl presentera er lite nu? :)

Lämna en kommentar med lite fakta om dej å varför du besöker min blogg, innan du hastar vidare i dag. :D

Det kan ni väl bjuda på va?

Snälla..? :)


 

Av Lisa - 6 september 2011 07:39

Hurra å hallelulija, det regnar inte i dag!

Höstsolen tittar fram å det är nästintill molnfritt. :D

Förhoppnigsvis kommer det forstätta i samma banor så vi kan fullfölja våra planer för förmiddagen.


Så fort vi är klara här ska vi ta med oss en kylväska(att ha köttet i) å köra till CityGross.

Där ska vi köpa lite kött å spana in man kan fynda några leksaker till 20%. Gärna nått från FischerPrice å pussel att ge till Leo på lördag. :)

När vi handlat det vi ska blir det stopp på stora lekplatsen i stan å efter det blir det ett matinköps-stopp till, på Ica.


Ska försöka handla det mesta till tårtorna å salladerna i dag.

Måste ringa pappa först bara för han hade en massa upplägg för sallad, men i mitt huvud står det still nu. :)

Jag vill gärna ha i allafall en sort utan kolhydrater (ris/pasta) å nått som är säkert är att det inte kommer bli med kassler. :P

Ska baka nått bröd också å ha dressingar(hemmagjorda!) till.


Eftersom jag å Viggo ska spendera lördagsförmiddagen på gympan gäller det å förbereda så mycket som vi kan redan tidigare.

Efter experttips från Sanne så ska jag baka tårtbottnar å göra det första på fyllningarna redan på torsdagkväll å sen ska jag fylla tårtorna redan på fredag. :)

Hoppas de blir någorlunda okej, det där med det estetiska å dekorering är inte min starka sida direkt. :)


Dags för kläder då. :)

Ha en bra dag!


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards