Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 september 2011

Av Lisa - 5 september 2011 21:47

Hur tänkte jag där?

Illamående,

mjölksyra

å

kramp!

Om jag orkade?

Jag är glad att jag överlevde å ännu lite gladare om jag kan röra mej i morron! :)

Jag är, sorgligt nog, i mitt livs sämsta form.

Passet som helhet var okej men inte mer, kunde gott varit lite mer medryckande musik men det fyllde ju sin funktion om vi säger så. :)

Det höll faktiskt på å gå åt skogen redan innan passet startat för när jag började rota i gympakassen fanns där bara tre stycken skor.

Två var Viggo's å en var min. :S

Tack å lov så regnar det ju ute så jag hade tagit mina gamla utedojjor å inte Foppa-tofflor på fötterna så det löste sej ju okej ändå, men är det inte typiskt? :)


På onsdag går jag ut snäppet ännu hårdare å satsar på ett

sjuttiofemminuters-pass. :D

Nu j*vlar hörrni! :)



Nu hoppas jag på att kroppen är tillräckligt nervarvad så jag kan somna. :)

Om inte annat får jag väl skriva kom-i-håg-lista till kalaset en stund så blir jag säkerligen trött. :)

Natti natti!



Av Lisa - 5 september 2011 18:44

Japp, om en timme gäller det.

Då ska jag träna, medel/styrka. :)

Vet inte varför jag känner mej så nervös inför om jag ska palla med hela passet, jag tränae ju step-up i våras å orkade ju. :)


I förmiddags var vi på Öppna förskolan å lekte. Vi gick dit så lite frisk luft har vi i allafall fått i dag.

Trots värsta sortens höstväder.


Här har det nämligen regnat konstant sen klockan tio.

Inte en minuts uppehåll, bara regn å rusk hela dagen.

Det regnade till å med så mycket att vi sköt på mathandlingen till i morron i stället för å slippa gå ut. :)

Vi har befunnit oss i köket hela eftermiddagen med diverse bakprojekt. :)

Två olika sorters småkakor å sen en omgång GI-knäcke till. :)


Gissar på att jag återkommer både en å två gånger sen i kväll, då det lär ta en stund för mej å varva ner efter träningen. :)

Av Lisa - 5 september 2011 08:53

Måndagmorron.

Kvart över sex i morse tryckte jag på knappen på kaffebryggaren.

Då var jag mer död än levande kan jag säga å kunde bara tänka på min längtan tillbaka till sängvärmen.

Nu är jag betydligt piggare, men det känns ändå att helgen inte inneburit nån sömntankning precis.


Vi sov som små grisar på varsin soffa i går kväll å lyckades missa de första tio minuterna av Dexter. :S

Om den här säsongen kunde kommit på box i stället, då hade jag varit lycklig!

Får inte så mycket sammahang i det hela när det bara är en gång i veckan.

Det märks ju att i allafall jag anpassat mej till min tidsålder eller vad ska man tro? :)

Vem trodde för fem år sedan att det skulle innebära ett i-landproblem att försöka följa en serie på tv? :P


I dag sover Leo frukost. Vaknar man så pass tidigt är det inte mycket å orda om.

Han somnade helt av sej själv i vagnen också så det var välbehövligt. :)

Kanske han kan hålla sej vaken på hemvägen i dag å få i sej lunch innan det är eftermiddagslurs dags? :)


Jag å Viggo ska snart klä på oss lite ytterkläder å skor å börja traska uppåt byn.

Vi ska till Öppna föskolan som vanligt. :)


Övriga veckan är ovanligt oplanerad för vår del.

Jag har ett kalas å handla å planera mat å tårta inför, men annars no plans. :)

Är lite sugen på å uttnyttja att vi köpte säsongsbiljett på Skånes djurpark när vi var där i våras, men vi får se när det ska hinnas med. :)

En runda till skogen hade varit på sin plats såhär i höst-tider det också. :)

Som ni ser lär vi inte gå sysslolösa i vilket fall. :)


Dags å sätta fart! :)

Av Lisa - 5 september 2011 07:49

På lördag fyller ju Leo år.

Ett helt år har han funnits hos oss nu den lilla busen.

Vi har (förrutom Trofast-hyllan) bara köpt en enda present till honom.


En Fjällräven Kåken Mini.



Viggo vill ge sin lillebror egna bilar å ett pussel så det ska vi ordna i veckan. :)

Dessutom påstår samma son att Leo önskar sej en skateboard om någon frågar... :)

Själv är jag inte lika övertygad. :P


Så jag har funderingar åt det här hållet i stället... :)


 


Om någon ligger inne på den ultimata ettårspresenten, please let me know. :P

(Bobby Car brukar ju var en given klassiker, å det ska han få också, men det råkade va en viss mormor å morfar som paxade  den presenten på stört. :P)



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards