Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2011

Av Lisa - 8 augusti 2011 10:08

Bara ofarliga förkylningsvirus, ofarliga blåsor å stark hostmedicin.

Puh!

Martin är på väg till jobbet å vi till havet! :D

Av Lisa - 8 augusti 2011 08:47

En rädd pappa har kört till vårdcentralen å kvar hemma blev en orolig mamma å två små pojkar.

Hoppas vi förstorat upp allt å att det inte alls är några dödliga sjukdommar somär orsak till Martins smärta å feber...

Å framför allt hoppas jag på besked i dag!


Leo sover nu, men det satt långt inne i dag också. Ganska frustrerande, speciellt när vi kommer va själva om dagarna nu framöver.

Det funkar liksom inte å låta Viggo vänta medan jag springer runt med vagnen i trädgården.

Det är heller inte läge i morronbestyren att ställa Viggo på ståbrädan å gå en riktigt runda, även om det hade varit idealiskt!


I natt har de hållt sej lugna i allafall, även om jag fick gå upp å mata Leo vid fyra.

Känner mej ändå inte på topp, även fast jag är rastlös till tusen.

Tror jag ska damma lite.. Det behövs i allafall!


Har inga större planer för dagen, det återstår å se vad som händer när Martin kommer hem igen.


I natt har däremot Viggo å Stina storslagna planer, då är det dags för sova-över-party i Hunnemara. :D

Ska bli spännande å se hur det går. :)


Håll tummarna nu...

Av Lisa - 7 augusti 2011 21:45

Den här dagen har varit rejält trist om jag ska va ärlig.

Regn å återregn å dåliga vibbar all over the place..


Martin är inte frisk å under dagen har vi blivit rejält nojjiga här googlat symptom å bara fått upp en massa skräckscenarion. :(

Det blir vårdcentralen i stället för jobbstart för mannens del i morron, å jag håller tummarna för allas skull att våra mardrömmar bara är nojjor!

Men jag kan säga som så, att när Martin som är världens mest rastlösa person, lägger sej å sover mitt på dagen, då är det illa...


Leo han brukar ju sova på dagarna han. Två gånger, en gång på morronen å sen efter lunch.

I dag tyckte han däremot att den där morronluren kunde man lika bra skippa.

Han skulle bara inte somna så vi gav det hela en chans.

Jag hade faktiskt tänkt testa att banta ner dag-sovandet till en gång om dagen i hopp om att den gång blir en längre period så han inte blir trött så tidigt som vid sex på kvällarna.

Han sov mellan tolv å ett, å det är en timme mindre än han brukar sov på eftermiddagen i stället.

Så det var ett ganska misslyckat försök, å i morron blir det förhoppningsvis två tupplurar igen, för det här var vi nog inte redo för...


Den timmen när den yngsta å den äldsta sov här hann jag å Viggo ändå med en hel del mys.

Plockade sniglar i regnet å sen plockade vi fram färger å penslar å blandade färger å målade för glatta livet. :D

   Lilla tungan är i mungipan, fullaste koncentrationen alltså. :P


När regnet lättat framåt eftermiddagen slängde vi oss i väg till lekplatsen en runda. Så skönt å komma ut lite å ännu roligare å se Viggo lära känna nya vänner på ett par minuter. :D


Eftermiddagen rullade på i samma olustiga anda å det känns inget vidare alls.

Är trött å känner mej ganska maktlös.

Körde en runda till Coop vid sju, men inte ens det hjälpte å jag köpte nog bara en enda grej som inte stod på listan å det säger en hel del det...


I morron hade jag tänkt välkomna hösten å ta tag i min förvuxna kropp.

Det blir GI-tänk å promenader som ett första steg.

Nu måste jag fullfölja, för hur mycket jag än må älska mat så hatar jag hur jag ser ut nu å det är det inte värt!


Nu ska jag se veckans avsnitt av Dexter, sen ska här sovas.

Hoppas Viggo tänker sova bättre än natten som gick å att Leo lugnar sej(har varit vaken tre gånger redan..?) å att alla onda tankar å oro kan hålla sej till i morron!

Måtte det va obefogat också...


Natti natt!


Såhär kan det gå när man lämnar en dator obevakad(på golvet?) :D

 

Av Lisa - 6 augusti 2011 21:14

Nä, i dag vill min kropp inte alls vakna. :(

Jag är fortfarande helt matt.

Det är såhär dagen efter som jag är säker på att nattjobb inte är min grej med tanke på just hur svårt jag har när jag ska försöka leva på lite sömn bara för å kunna vända tillbaka.


Mamma å pappa kom hit vid halv fem å då beställde vi thaimat å sen stannade de till nio å spelade lite spel.

Mycket mer vettigt har väl inte hänt i dag.


Jag känner mej mest trött å sur så det får räcka för i dag.


I morron är det söndag å då ska vi njuta av familjen innan semestern är slut..


Återkommer i morron kväll i stället..

Av Lisa - 6 augusti 2011 13:37

Sitter med mitt kaffe å försöker samla tankarna efter att ha sovit.

Natten som gick kommer gå till historian som hysteriskt.

Stimm, stimm, stimm fram till ett då en kollega fick åka hem efter en incident som gav henne huvudvärk å misstänkt hjärnskakning å efter det handlade det bara om att lyckas hålla stället flytande.

Två personal på fem avdelningar!?

Vi klarade oss gallant, ingen vårdtagare behövde vänta länge å allt blev gjort, men vi har inte hunnit äta på hela natten!

Jag var så trött när jag kom hem att jag bara inte orkade köra hem till M å P å lägga mej utan stupade i säng här hemma.

Har varit uppe på toa en gång, men annars har jag inte hört de andra alls. Inte heller grannar som klippt häckar å gräs har nått in tilll mej i sovrummet å när Martin kom in å väckte mej vid ett hade jag hans täcke på mej å låg nedanför kuddarna!

Ja, jisses,mycket ska man va med om! :)


Jag är högst tacksam till mej själv som redan sen tidigare tackat nej till å jobba en tredje natt efter detta!


Den här dagen kommer bli lång, å jag känner att alla måsten för vänta till i morron, till i sista sekunden för i dag vill jag bara mysa med mina grabbar utan å flippa av trötthet!


Nu ska jag leta mej utomhus!

Hej på er!

Av Lisa - 5 augusti 2011 19:58

Först: jag har INTE ont i huvudet! Prisa akupunkturen!! :D


Mellanlandar i soffan innan jag ska tillbaka till jobbet för en natts arbetande till.

Sov till halv tre ungefär, men jag var vaken å snurrade vid tolvtiden å hade rejält svårt å somna om, men det gick till slut. :)

Det blir nog att jag sover hos M å P i morron med så familjen slipper tänka på att inte störa mej.

Ska bara sova till tolv eller så, men i allafall. :)


Natten som gick var som sagt seg, men det gick ändå bra.

Kan dock inte påstå att jag hade så roligt, de jag jobbade med sa inte mycket alls å det blir så drygt om man inte har nån å prata med i mellan rundorna...

Jag lyckades missförstå rapporten i går också å gjorde därför en miss, men men det är inget å göra åt i efterhand...


Har väl inget mer å rapportera så mitt i jobb. Men i morron är jag back in busniess... :D


Av Lisa - 5 augusti 2011 03:27

I natt är det segt. Huvudet spänner å jag kan säga som så att nattjobb efter akupunktur är inget jag rekommenderar..! Jag längtar hem, efter mina grabbar å min säng. Hoppas det går lättare i morron natt, för detta är allt lite väl jobbigt... Lite mer kaffe nu å en drickyoggi så kanske man får lite ny energi å orkar streta på! :D

Av Lisa - 4 augusti 2011 19:58

Som väntat har jag mest stimmat runt i dag.

Först var det akupunktur-dags, 17 nålar fördelade över huvud, axlar, armar, händer å hälar. :D

Jag undrar vad min sjukgymnast tänkte när jag bad honom fota mej. :D I vilket fall ställde han upp. :D

Såhär ser det ut in action. :D

Den här gången är jag rejält påverkad, känner en olustig trötthet, ni vet sådär trött som man kan bli efter heldag på ett äventysbad.

Ni kanske inte alls förstår hur jag menar, men det är så jag kan förklara det bäst. :D


Efter sjukgymnasten körde jag hem å bytte fordon till cykel å så stack vi hela familjen till stora lekplatsen å lekte en stund innan lunch. :D



Efter lunch var det optikern som stod på schemat.

Det visade på ett litet lite nytt brytningsfel på vänsterögat, men jag tyckte inte det var nån skillnad alls på mina gamla glasögon å den nya styrkan jag fick prova så det blev inga nya.

Ska satsa på nya linser i stället å ha dem lite oftare då det kan va bättre för ögon å huvudet.

Besöket gick ändå på trehundra kronor å det tycker jag var svindyrt för det lilla..!?

Dessutom fanns det inte ett enda par snygga bågar i hela butiken så jag var inte ens lockad att köpa nya glasögon.

Jo, jag har blivit snål, det verkar inte bättre...! :D


Sprang inom Cubus å H&M på vägen tillbaka till bilen, men kan konstatera att om man inte har XS fanns där inte mycket å erbjuda.

Så jag gick till torget å köpte nya blommor till blomlådan utanför dörren å spenderade fyrahundra på apoteket i stället. :D

Hälsade även på Stina på jobb å bjöd hem henne hit på middag.

Vidare till Ica sen hem å hämtade upp smågrabbarna för å köra till Långasjön å ta ett eftermiddags-dopp. :D


 

Sen har vi då lagat å ätit mat å lekt å skrattat oss fördärvade åt när Martin klippte sönder picknick-filten med gräsklipparen å när Stina ramlade när jag skulle filma hennes volter på studsmattan. :D


Vilat har jag då rakt inte gjort, å nu är det snart dags för jobb.

Hoppas jag ska vakna till lite när jag väl är där.


I morron ska jag sova hos M å P så familjen här slipper bry sej om i fall de stör mej eller ej.

Skönt att jag har den möjligheten. :)




Nu ska jag packa det sista jag ska ha med till jobbet.

Ska köra å hämta mitt rea-paket från Me&I på vägen dit med :D


Ha en fortsatt fin kväll hörrni. :D

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Vardag · Viggo

Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards