Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2011

Av Lisa - 24 augusti 2011 08:21

Barnen sov helt okej i morse, Leo till halv sju å Viggo till kvart över. :)

Betydligt bättre än sist jag skulle jobba å de steg upp tjugo i sex. :)


Sitter ensam kvar vi frukostbordet med mitt kaffe, barnen leker med djur på golvet å bråkar å kelar om vartannat.   


I dag ska vi till Öppna förskolan. Tror vi ska gå dit. :D

Ska bli spännande å se hur vi ska lyckas hålla Leo vaken, först å främst på vägen dit...


I eftermiddag blir det en runda till Coop för å fylla på skåpen här.

Å i natt blir det som sagt jobb.

En helt vanlig vardagsdag för de flesta av oss i familjen, Martin han tar ju däremot fredag redan i dag då han ska va ledig å hemma med grabbarna när jag jobbar. :D


Jag längtar till den riktiga fredagen jag, när jag sovit färdigt för då tar hela familjen helg.

En obokad sådan för första gången sen jag vet inte när. :D

Det ska bli fruktansvärt skönt å här ska storstädas vill jag lova! :D


Nu ska vi klä på oss! Ha en bra dag!



Mer från alv... :)

     

Av Lisa - 23 augusti 2011 21:00

 

Tre modiga vänner som klättrar på ALV. :D


Okej.

Tanke var kanske lite löst att vi skulle ha en lugnare hemmadag som i dag, men när Hanna frågade i går om Viggo ville leka med Ceasar var vi inte sena på å nappa på det. :)

Vi hängde på stora lekplatsen hela förmiddagen, det var svinvarmt men himla skoj ändå. :)

Viggo å Ceasar hade så pass kul att de hängde med oss hem sen å lekte vidare där. :)

Jag å Leo hade med trevligt så det var en fullträff, vad minstingen i sällskapet, Zion, ansåg är lite oklart, men han klagade inte i allafall. :D

Tack för i dag hörrni! :)


Efter vännerna åkt var det inte många minuter över tills min sista akupunktur-omgång. Jag hann duscha av den värsta lekplats svetten innan jag hastade dit. :P

Som sagt var det sista gången jag var där å jag hoppas jag ska slippa det framöver å att resultatet är permanent så huvudvärken håller sej långt, långt borta!


Hem å lagade middag i form av lax å blomkålsmos(för min del).

Viggo åt fisk som en dåre han, men Leo var på tok för trött för å äta alls.

Han har bara sovit en gång i dag, däckade halv tolv å sov till tjugo över ett non-stop.

Men det var väl lite i tidigaste laget för trött var han i kväll.

Lite gnälligt från elva å framåt innan han fick sova med, men jag ger det ett par dagar å hoppas han vänjer sej fort. :)


  Leo som gömmer sej från regnet å smaskar riskaka på ALV.


Efter middagen hade jag lovat Viggo(å mej själv! :P) ett kvällsdopp i sjön. :D

Sagt å gjort, vi plockade upp Gustav på vägen å åkte å badade. :D

Inte de mest idealiska förhållanden för bad kanske, men jag älskar det ändå. :)

Å Viggo blir mer å mer bad-frälst även han. :)


I morron ska vi till ÖF på förmiddagen å handla på eftermiddagen å på kvällen går jag på min näst-sista natt för den här sommaren. :)

Sen ska vi va lediga till den 1 november när det är dags för jobb å förskola även för oss.

Det är med skräckblandad förtjusning jag tänker på det.

Jag kommer va förkrossad av längtan efter barnen, men samtidigt älskar jag mitt jobb som förhoppningsvis ska ge nya utmaningar å framför allt känns det ruggigt skönt å tänka på att det bara är en månad med minimi-lön kvar(oktober är jag inte f-ledig utan har semester)!

Även om pengar inte är allt ska det bli så skönt att kunna unna oss lite mer å inte behöva snåla hela tiden. :D


Nu blir det tidig läggning för min del, med lite tur genererar det i nån minuts extra sömn i natt att ha tillgodo i morron på jobbet. :)


Natti natt!


Trivs med livet en sen kväll i Stugan. :)

 


Av Lisa - 23 augusti 2011 12:15

Bilderna från Stugan kommer ta en hel evighet att organisera, de är juett par stycken om vi säger så. :)

Jag har planer för kollage å uppvisning, men det finns liksom inte tid eller energi just nu.

Men så fort jag är piggare ska jag ta tag i det hela, fram tills dess får vi hålla till godo med ströbilder från vår underbara utflykt. :D

Som de här, på världens finaste ungar!

 

Av Lisa - 23 augusti 2011 07:15

För första gången i mitt liv som mamma är jag ute i godtid med overall-inköpen i motsats till tidigare år då jag varit senare än sist.

Det är bara augusti men efter söndagens besök på Kosta Outlet är bägge barnens overaller inköpta. :D

Jag är imponerad av mej själv. :D

 

Vi slog på stor å investerade i P.o.P till bägge två.

Dessutom blev Viggo's höstskor också inköpta, det blev ett par lite rejälare gympadojjor från PAX. :)

Av Lisa - 22 augusti 2011 20:54

Jag somnade på soffan i går kväll.

Det händer så sällan att jag kan räkna upp de tillfällena på ena handen. :P

Jag vaknade i tid för Dexter i allafall å såg hela avsnittet. Har hört att den här säsongen skulle va den sämsta, men jag håller inte med. :)


I kväll är jag nästan lika trött.

Men så har vi ju också varit i gång sen tidig morron.

Var så nöjd i morse att alla moment flytit på så smidigt.

Hade bara min egen tillfixning kvar innan jag skulle lägga Leo.

Tanken på att allt var under kontroll skulle jag aldrig ha tänkt för där å då började det gå utför...

Leo vägrade somna å jag fick slänga på mej kläder å smink i farten å blev sena när vi skulle möta Sandra å grabbarna för å sällskapa med dem till församlingshemmet.


Väl där flöt allt på igen. Viggo lekte med allt å sen även Leo när han vaknat. :D

Leo är så cool, kryper runt å bekantar sej nyfiket med allt å allaäven fast han inte varit där på så länge. :D

Viggo trivdes han också, så det blir besök på där även på onsdag. :)


På hemvägen bestämde mammorna att vi skulle hm å packa för att sen mötas upp i Nytorpet (aka skogen).

Viggo tjatade om Långasjön, men vi tyckte inte det var strandväder...

Det tog en hel evighet att komma i väg då det var idel tjabb å tjafs från Viggos sida vi varenda ynka moment...! :(

Han har varit så pipig hela dagen, å jag antar att han med är totalt slut efter helgen...


Det visade sej senare att det visst var badväder efter ett ganska oinspirerat besök i skogen blev det även ett stopp vid sjön. :)

 

Vi lärde väl oss en läxa kan man säga, så länge det klassas som sommar ute är det aldrig för dåligt väder för stranden. :)

Men ändå, tack för i dag Sandra. :D


Väl hemma fixades det middag å sen hängde vi i trädgården hela familjen innan det var läggdags för barnen.

Viggo är såååå seg å somna just nu. Det börjar redan vid tandborsningen å fortsätter tills han somnat.

Han ropar å ska berätta det ena med det tredje å tionde gången är det inte så kul å svara på varför bruna sniglar inte har nått skal...!?

Kanske man skulle prova å lägga honom senare om kvällarna nu...


På tal om barnen å sömn ska jag försöka skippa den där morronluren igen. Leos alltså, i dag tog det för lång tid å somna honom för att det ska va värt det.

I allafall om han sover till sju som i morse vorde det nog bäst å vänja bort den...

Men å andra sidan är det inte ofta vi hinner äta lunch klart till tolv, å sover han inget på morronen, kommer han ju va totalt slut innan vi sonat klart med lunchätning å dylikt...

Hmmmmm... Svårt det där...


Morrondagen är ganska oplanerad. :)

Jag ska till sjukgymnasten vid tre, men innan dess blir det hemmafix å lek. :D

Om det är väder kan det dock hända att vi tar oss ett dopp, det gärll å passa på innan hösten är här på allvar. :)


Nu blir det kvällsbestyr å småningom bedtime! :)




Av Lisa - 21 augusti 2011 20:11

Vilken fantastiskt, underbar, superhärlig å perfekt utflyktshelg vi har haft!

Träffat Pippi, fiskat, lekt, ätit gott, pratat, druckit vin, skrattat, stimmat å njutit! :D


Det enda vi inte har gjort är sovit. :P

Tre timmar max blev det i natt för min del då vi satt på altanen å drack rosé till långt in på natten å sen vaknade Leo tjugo över fem..

Det var det värt alla gånger. :D


Astrid Lindgrens värld i går, duggregn som tilltog när vi anlände men det omvandlades till strålande solsken efter lunch! :D

Ljuvlig vuxentid på kvällen med spel å ostbricka.

Stugmsys å ett stopp på Kosta Outlet på hemvägen. :D


Allt har gått över förväntan, det enda vi glömde hemma var en påse muffins å barnen har både hållt sams å lekt så bra tillsammans å verkligen varit grymt duktiga hela tiden!  

Jag är ruggigt imponerad av oss alla åtta, för jag hade räknat med bra mycket mer kaos. :D


Är totalt utmattad men ska inte lägga mej än, jag har 221 bilder att titta igenom å organisera, tvätt som ska tvättas, grejer som ska packas upp, en soffa som varit ensam hela helgen, en blogg som ska uppdateras å veckans avsnitt av Dexter som ska ses! :D


Tack tack tack Jajja, Mange, Thea å Loke!

              

Hoppas ni också haft en bra helg! :D

I morron är det vardag igen, vi ska till ÖF som öppnar igen efter sommarlovet å sen finns det lösa planer för lek med Kellanders. :D


Kram å hej!

Av Lisa - 20 augusti 2011 13:00

När detta inlägg publiceras befinner vi oss på Astrid Lindgrens värld.

Förhoppningsvis strålar solen å alla är nöjda å glada! :D


Så att ni ska få nått å titta på bland bildfattiga mobil-bloggningar bjuder jag på den här!

På min lilla klättrare!  


   

I morron kommer vi hem, trötta men lyckliga å med en hel del nya bilder på minneskortet!

Ha en bra dag så länge! :)

Av Lisa - 20 augusti 2011 06:46

Japp, ungefär vid nio anlände vi hit, till stugan. Vigho var vaken hela vägen upp å somnade ganska fort medan de två som som sovit tävlade om vem som skulle va vaken längst. :P Vid kvart över elva gav vi upp tanken på vuxenmys å gick å la oss. Viggo har sovit hela natten, men Leo har skrikit(?!) så helt enligt tradition bjuder stugan på minimal sömn. Det är dock ingenting jag tänker fokusera på utan snarare intala mej själv det motsatta! :) Inget regn nu på morronen å Martin å Viggo har redan agnat ett metspö! :) Snart är det kaffedags! Gomorron!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards