Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av Lisa - 28 augusti 2011 21:53

Under helgen har vår lilla skalkniv försvunnit,gått upp i rök.

Då vi har letat å letatutan resultat finns det en stark misstanke om att vi kan ha råkat kasta den.

Å om det är så får vi anse den förlorad, för även om soptunnan inte är nytömd så tänker jag inte leta efter den bland larver å stank där i tunnan, där går gränsen,även för mej.


De andra knivarna som vi äger är alla av modell större å vi kände ganska omgående att vårt kök inte riktigt funkar utan i allafall en liten kniv...


Vi var alltså tvugna att omgående klicka hem en ny...

Testar ett nytt märke, Global, å hoppas den till å med är snäppet bättre än vår gamla, förlorade vän. :)


        

Av Lisa - 28 augusti 2011 20:56

Jisses vilken dag.

Fullt ös från tidiga morronen till precis nyss.

Här har städats, spacklats trappa, bakats, klippts gräs, lagats söndagsmiddag å kokats plommonchutney. :)

Samtidigt har vi försökt roa en trött treåetthalvtåring (som var uppe sent i går) å sen galet gnällig snart ettåring.

Viggo lyckades vi väl okej med men Leo har inte alls varit humör. :(

Han är snorig å dan, men har ingen feber, å har gnällt konstant hela dagen. :(

Stackars Leo. :(

Å stackars oss som är allt annat än vana vid den här ynkliga sidan hos familjens lillebror. :(


Jag har tagit fram andningsmedicinerna som vi fick på när vi var hos doktorn i våras för samtidigt som förkylningen anlände kom det där rosslet i bröstet som ett brev på posten, eller snabbare än så till å med, som ett sms passar bättre..

Jag hoppas det har vänt till i morron så vi kan gå till Öppna förskolan dit Viggo längtade redan i dag. :)


Är helt matt i kroppen känner jag, men allt skiner här nu så det var det värt. :D

Ska ta en dusch nu å invänta Dexter, kanske hinner jag även renskriva ett eller två av de recept jag har förberett till er. :D


I vilket fall, hoppas ni med haft en bra helg även om det alltid går så snabbt...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards