Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 27 augusti 2011

Av Lisa - 27 augusti 2011 21:43

Är precis hemkomna från en supermysig å spontan middag hemma hos familjen Kellander.

Grillat, gott vin å trevligt sällskap, finns det ett bättre sätt å spendera en lördagskväll på? :)

Möjligen om man fick sin man att sitta en stund på vår altan också å njuta lite av den tropiska hettan som nu i kväll åtminstone är hanterbar...

Tyvärr så tog han raka spåret ner till gillestugan, å då var  det liksom inte samma känsla att sitta ute längre...


Jag ligger därför i soffan å sippar på lite rosé med datorn i knät å SATC 2 på tv.

Barnen somnade snabbt när vi kom hem(Leo har sovit i sin vagn sen kvart över sex men vaknade igen innan vi gick)

I morron är det söndag.

Helgens sista dag å en sista chans att få i hop den där storstädningen som hela bygget skriker efter här så det ska bli av.

Om det blir lika varmt som i dag ska vi bada lite med. :D


Hoppas er lördag varit lika fin som vår. :)

Av Lisa - 27 augusti 2011 08:32

Vaknade runt sex av en liten röst som undrade: varför är jag blöt..?

Jomenvisst, skitkul verkligen, kiss i hela sängen. :S

Jag fick dock ligga kvar på min (torra) sida till halv åtta, skönt, men inte precis som jag tänkt mej vår lördagmorron...

Leo han sover, det gick verkligen inte å hoppa över det i går eller i dag, då han vaknat så tidigt å är snuvuig.

Ingen feber ännu dock så vi ska bege oss åtminstone så långt som till lekplatsen under förmiddagen medan Martin å svärfar fixar med trappan.


Martin ska även köra å hämta hem en trofast-förvaring till Leo's rum i dag med så förhoppningsvis kan vi möblera lite där i eftermiddag.

Det var på tiden det, att han fick nått annat än sin säng å en gammal fåtölj. :)


Nu ska jag snart ta tag i lite fix här, men innan dess måste jag tell the world en grej!

Jag brukar ju ålderskrisa lite i mellanåt, men något av det allra bästa med att va så gammal som vi är nu är att våra vänner är gammal nog å gifta sej!:)

Föprvisso har jag inte varit på så många bröllop i mina dar, bara Ahlérs, Parnfelts å vårt eget, men ändå, bröllop är kul! :D

I onsdags fick vi en inbjudan: till Anna å Morgans bröllop som kommer gå av staplen i november! :D

Hurra hurra för dem säger jag! 


(annars tycker jag ju då att det är hög tid för Mange å Jajja också, men det är ju (nästan) bara min åsikt! :P)


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards