Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Lisa - 8 augusti 2011 22:00

Att det skulle bli en sån bra dag som det blev, det trodde jag då verkligen inte i morse!

Så skönt när det är på det hållet eller hur? :)


Vi spenderade ett gäng timmar vid havet i Kofsa tillsammans med Stina, Karlsson å Martina.

Underbart i vattnet å sol nästan hela tiden även fast det såg ganska mulet ut när vi körde dit.

Stina å Martina joinade oss även på middag hemma sen.

Stekt fisk, spenat, remouladsås å blomkålsmos. :D

GI-starten har gått smärtfritt, å jag har varit duktig om jag får säga det själv! :D

Efter middagen packade en stolt pojken sin bamse-ryggsäck för å följa med sin moster hem.

De skulle hyra Trassel å äta snacks. :D

Han var så söt å speciellt att han tyckte synd som Leo som inte fick följa med på sova-över-partyt. :)

Dessutom har han klargjort för Stina att han inte längtar hem eller sånt längre. :D

Enligt rapporten sover han nu. :)

Min stora kille. :)


Vid halv sju när Leo somnat tänkte jag fullfölja mitt nya liv å ge mej ut å powerwalka.

Jag ringde mamma å hon ville sällskapa så jag trotsade den svarta himlen å cyklade upp till dem för å möta henne.

Det blev mörkare å mörkare så vi gick i cirklar runt deras.

I samma sekund som jag menade på att molnen ljusnat å mamma konstaterat att de allra mörkaste var precis ovanför oss så small det till å sen kom regnet!

Vi var inte jättelångt hemifrån m å p's å vi sprang hela vägen(imponerande!) men vi var precis dyngsura när vi kom in.

Jag var inregnad en stund, men var inte lika exalterad över Lotta på Liseberg som mina kära dårar till föräldrar så så fort det blev glesare mellan dropparna cyklade jag hem. :)

Så mycket för den motionen. :D

Lite cykel, lite pw å lite spring blev det, bättre än inget i allafall. :D


En annan bra grej som hänt i dag är att min barnmorska ringde upp med en tid för preventivmedels-snack.

Nu är bara frågan vad jag ska välja?

Jag vill ha nått som hjälper mot pms med utöver själva skyddandet.

Valet är mellan hormonspiral å mini-piller.


Spiralen verkar ju enkel å så men det kommer kräva ett andra besök på mvc å barnvakt igen.

Mini-pillerna cerazette(eller nått sånt) vet jag de som är nöjda med.

Vad säger ni?


Nu ska jag krypa ner å sova.

Det är allt lite tomt i Viggo's rum nu, men jag får överleva utan honom tills i morron. :)

Gonatt!

Av Lisa - 8 augusti 2011 10:08

Bara ofarliga förkylningsvirus, ofarliga blåsor å stark hostmedicin.

Puh!

Martin är på väg till jobbet å vi till havet! :D

Av Lisa - 8 augusti 2011 08:47

En rädd pappa har kört till vårdcentralen å kvar hemma blev en orolig mamma å två små pojkar.

Hoppas vi förstorat upp allt å att det inte alls är några dödliga sjukdommar somär orsak till Martins smärta å feber...

Å framför allt hoppas jag på besked i dag!


Leo sover nu, men det satt långt inne i dag också. Ganska frustrerande, speciellt när vi kommer va själva om dagarna nu framöver.

Det funkar liksom inte å låta Viggo vänta medan jag springer runt med vagnen i trädgården.

Det är heller inte läge i morronbestyren att ställa Viggo på ståbrädan å gå en riktigt runda, även om det hade varit idealiskt!


I natt har de hållt sej lugna i allafall, även om jag fick gå upp å mata Leo vid fyra.

Känner mej ändå inte på topp, även fast jag är rastlös till tusen.

Tror jag ska damma lite.. Det behövs i allafall!


Har inga större planer för dagen, det återstår å se vad som händer när Martin kommer hem igen.


I natt har däremot Viggo å Stina storslagna planer, då är det dags för sova-över-party i Hunnemara. :D

Ska bli spännande å se hur det går. :)


Håll tummarna nu...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards