Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juli 2011

Av Lisa - 21 juli 2011 12:47

Det bidde inget med vårt efterlängtade besök.

I stället får vi ta hand om två små febriga pojkar. :(

Trist, men inget å göra åt.

Vi lägger undan lax en i frysen till på måndag då vi gör ett nytt försök. :D


Martin å jag ska festa till det lite i vår ensamhet i kväll å grilla tonfisken i allafall. :)

Den ligger å gottar sej i en marinad av en skvätt olja, sambal olek, limesaft, färsk koriander å lite salt. :)

Å så hann jag baka en kladdkaka(fast jag hade nougat+mjölkchoklad/daim) med innan vi avbokade så Martin får allt offra sej på en bit av denna med... :D


Nu är det väl aldrig speciellt bra timeing för barnen att bli sjuka(eller jo kanske, magsjuk på helgen när Martin med är hemma skulle kunna kvala in som detta? :P) men just nu var extremt dålig timeing.

Vi som hade så mycket trevligt planerat under de kommande dagarna. :(

I morron fredag får jag dock träffa Jajja i allafall. Hon å jag ska nämligen festivala lite på kvällen tillsammans med Anna å Emilie.

Om inte barnen blir sämre vill säga för då stannar jag hemma hos familjen i stället.

Å lämnar bort dem när de är dåliga det tänker jag då rakt inte göra så om febern i gett med sej tills på lördag får Martin åka in till Stina själv så stannar jag hemma med barnen.

Jag bryr mej inte så mycket om själva festivalen å festandet men ser fram emot att få träffa Stinas numera officella kärlek för första gången. :) Dessutom hade jag å Martin tänkt cykla in till stan ganska tidigt på lördag eftermiddag å passa på å äta å dricka lite gott på tu man hand när vi har chansen...

Det kan ju dock hända mycket till lördag. :D


Nu ska jag läsa lite för min stora sjukling här.

Hörs senare! :)

Av Lisa - 21 juli 2011 09:17

Klockan 21.58 i går kväll fick vi en förklaring till varför i allafall den älsta sonen haft en pip å gnäll-dag.

Då vaknade nämligen Viggo å var varm som en kamin av feber å mycket riktigt visade temomentern strax över 39 grader. :(

Han fick alvedon å somnade om till tjugo i tolv.

Då ringde pappa på min mobil.

Martin skulle ju hämta dem å pappsen måste ha trott att jag med skulle sitta uppe.

Det gjorde jag inte utan jag sov som en gris, men som dagt Viggo vaknade å skrek å hade sej, innan jag fattade att han såklart var kissnödig hade han även väckt Leo med skriken så jag hade en stunds highlife här innan allt lugnade sej igen.


Nu på förmiddagen(ja, efter frukost är det förmiddag..! :P) har febern dock försvunnit å Viggo är sitt pigga, pratglada jag igen.

Vi ska avvakta till lunch innan vi ger slutgiltigt besked till våra tilltänkta gäster.

Jag tycker dessutom att Leo kändes varm i dag, men det verkar bara va inbillning för nån feber har han inte.


 

Viggo är som sagt pigg å har följt med sin rastlösa fader på en sväng.

De skulle först till statoil å pumpa däcken på Martins cykel å sen till Jem&fix på fönsterbrädes-jakt.

I både vårt sovrum å Leo's rum är det nämligen fortfarande lösa marmor-bräden.

Å det känns allt annat än säkert när Leo är så pass mobil å nyfiken som han är..


Härom kvällen hördes det som att Leo välte ner en av sin krukor från fönstret.

Omöjligt tänkte jag, dit når han inte.

Det gjorde han inte mycket riktigt, men en blomma låg lik väl på golvet.

Det var rullgardinen Leo fått tag i å stått å dragit den fram å tillbaka tills krukan gick i golvet.

Så nu får vi dra ner den i efterhand eller inte alls... :)

Han kommer ge oss jobb å gråa hår den lille busen. :D   

 


Nu ska jag ta mitt kaffe å sätta mej i en fåtölj med H&M's höstkatalog.

Även om Martin har två veckor kvar på sin semester så känns hösten allt annat än avlägsen.

Nått festival-väder är det då rakt inte. Regnet hänger i luften å det är grått å kallt..

Lite synd då jag faktiskt hade lite lust å sett om man kunde fyndat några kläder utanför butikerna i stan nu på förmiddagen...


Håll tummarna för feberfritt så att Jajja å co kan komma framåt eftermiddagen. :D


Jag, ja jag är ju tillbaka i kväll som vanligt!

Ha en bra dag! :D


Av Lisa - 20 juli 2011 21:30

I dag har vi varit hemma hela dagen bortsett från en sväng till Ica på förmiddagen.

Det har varit mys bortsett från att den finns en person i den här familjen som är känd för sin rastlöshet å som blir en anigens retligt när det inte händer något.

Barnen har varit ganska gnälliga men jag tyckte det var en välbehövlig vilodag.


 

I morron öser vi vidare igen för då vankas det äntligen besök från Sölvesborg! :D

Det innebär att det är dags å grilla igen, men det blir fick den här gången. :D Har köpt både färsk lax å tonfisk i Ica's fiskdisk.

Det var första gången jag handlade av dem men det verkade va bra grejer. :D


Nu blir det en dusch å sen ska jag lägga mej.

Martin ska hämta M å P i stan efter konserten där så han ska stanna uppe. :D

Han har tydligen fått för sej att idag var dagen han slutade äta godis/kakor/sötsaker så det är nog å föredra att inte ha honom jämte sej när man ska sova. :)

Han har värsta abstinensen å satt nyss här i soffan å mummlade om att han ville bygga en hylla i garaget. Socker-abstinens å rastlöshet, vilken jäkla kombo alltså. :)   


Jag har förresten ont i huvudet i dag igen.

Kan man gå till vårdcentralen å söka hjälp för huvudvärk eller kommer de bara säga att det är nått psykiskt? :S


Gonatt på er!

Av Lisa - 20 juli 2011 20:34

Vårt dammsugarmunstycke gick sönder härom veckan å det visade sej vara det bästa som hänt i vårt städande sen vi köpte själva dammsugaren.

Vi köpte ett sånthär munstycke å Martin säger till alla han träffar att det är hans bästa köp, alla kategorier. :)

Å jag är beredd att hålla med(även fast nypotatis-skalaren å Kitchen Aiden konkurrerar ut det. :P) å rekommenderar munstycket varmt. :D


Ett ganska mycket sämre köp, även detta till dammsugaren, gjorde vi på Hemma-butiken när vi köpte våffeljärnet.

Eftersom vi är en småbarnsfamilj så dammsugas det upp en hel del matrester från golvet med följd att dammsugaren inte luktar speciellt förföriskt.

Dettatänkte vi avhjälpa med sånna där doftkulor som man dammsugar upp å som sen sprider väldoft i stället för unken odör.

So far so good.

Tabben i sammanhanget var att vi lät Viggo välja sort på kulorna, med ögonen utan att vi ens sniffat det minsta på dem.

Han valde gröna kulor som luktar nån blandning av gammal gubbe å instängd sommarstuga..?!

Hua, vad den stinker, jag hade hellre haft den gamla lukten kvar! :)

Köp INTE dem! :D

Men de andra sorterna kanske är okej?

Av Lisa - 20 juli 2011 20:16

 

Mina plantor har inte bara tagit sej å vuxit sej stora utan nu kommer det även frukt på dem. :D

Jag hoppas på att snart kunna skörda mina egenodlade chilis. :)

Av Lisa - 20 juli 2011 09:00

  Vi myser runt hemma å plockar med lite småsaker.

Dagens ända måste blir å handla mat.

I kväll blir det pastasallad till middag å jag längtar, grillmat står mej fortfarande upp i halsen nämligen.

I dag startar festivalen här, men den får vänta på vår närvaro tills på lördag.

Då ska vi på fest tillsammans jag å Martin.

Hos Stina, barnen ska sova hos M å P å det ska faktiskt bli skoj. :)


Lovade Martin att sätta i gång en maskin tvätt så det är väl lika bra å göra det medan jag kommer i håg detta. :D


Återkommer i kväll i stället. :)

Av Lisa - 19 juli 2011 21:32

ÄLSKA!

Av Lisa - 19 juli 2011 20:54

Jag vet inte vad ni anser,

med det faktum att jag använde ordet härligt fyra gånger i ett inlägg innehållande sex meningar säger en hel del om mitt mentala tillstånd under slutet av gårdagskvällen... :D

Det slank nog ner nått glas vin för mycket där på slutet. :P

Ja, jösses, en liten fylleblogg på min ära, whats next? :D



I dag har det varit fullt ös från början till slut.

Jag är galet trött nu, ett par glas vin för mycket i går å sen sovit få timmar å sen hållt i gång... Zzzz, jag blir inte långvarig i kväll jag inte. :D

Vad har vi då gjort kan man ju fråga sej.


Jo, ätit frukost på Porsvägen. :)

 

Tack hörrni. :D
(anna påstår att hon inte gillar att va med på bild, men kan ändå inte låta bli å posa. :P  )


Vi fick hasta hemåt vid tolv för å hinna med lunch å sov innan det var dags å köra till stan.

Där väntade Kalle på Martin å Viggo å de blev fina i håret, Viggo med färg å allt. :D Tre olika till på köpet. :)

 

Sur men söt!   


Efter ett varv på JC där Martin köpte nya jeans å ett stopp på Servus anlände hela familjen kaos till Hunnemara. :D

Stina hade inte hunnit handla(vissa jobbar ju alltid över. :P) så vi bestämde oss för att hämta pizza å sen köra hem till oss å äta denna.

Men vi hann med en check av det nya kaklet å den nästintill färdiga renoveringen innan fick körde vidare. :)


Det var faktiskt riktigt gott med skräpmat, även fast jag åt kebab å inte pizza.

Vi har grillat så mycket på sistone att jag behövde ett brejk. :D

Det var mysigt att ha Stina här i kväll, hon stannade å såg på Allsången med oss med å det är nog hon som förvaltar vårt allsångs-arv allra bäst å sjunger med i ALLA sånger. :)


I morron har vi faktiskt inte något planerat, vi ska bara hämta andan å mysa.

Jag hoppas att väderkunnarna har fel så vi kan åka till havet, men det kan man väl inte räkna med...


Nu ger jag upp för i kväll! Gonatt. :D   




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards